درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 29 شهریور 1398 - 04:21   

انتصاب رئیس مرکز روابط عمومی بنیاد مستضعفان

  انتصاب رئیس مرکز روابط عمومی بنیاد مستضعفان


ادامه ادامه مطلب یک

20 کنفرانس جالب بازاریابی  در سال 2020

  20 کنفرانس جالب بازاریابی در سال 2020


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیر روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی کشور

  انتصاب مدیر روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی کشور


ادامه ادامه مطلب سه

بانک رفاه به مشتری مداری می‌اندیشد

  بانک رفاه به مشتری مداری می‌اندیشد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گرایش فزاینده کودکان و نوجوانان آلمان در استفاده از اینترنت
  تعاون آنلاین/ رئالیسم تعاون‌گرایی
  احساسات، کاپیتالیسم و رسانه جمعی
  خبرنگار زن افغان برنده جایزه "پر آنگر" شد
  مدیر روابط عمومی هیئت والیبال شهرستان ورامین منصوب شد
  ضرورت بهبود وضعیت اطلاع رسانی در لرستان
  آخرین خبر/2/ کنفرانس روابط عمومی، تجربه محور می شود
  آخرین خبر/ کنفرانس روابط عمومی، تجربه محور می شود
  مدیرکل روابط عمومی شهرداری مشهد: روابط عمومی باید تعریف مشخص و واضحی داشته باشد
  "نه" بزرگ ۸ بنگاه جهانی روابط عمومی به دولت هنگ کنگ
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10088صفحه نخست » آموزش روابط عمومیشنبه، 30 فروردین 1393 - 05:11
ده راه آسان برای داستانسرایی روابط عمومی در اخبار
در فیلم ها، خبرنگاران افرادی خشن هستند که به همه چیز بدبین می باشند و در حقیقت نگهبانان خسیسی برای حقیقت هستند. در زندگی واقعی قرن بیست و یکم، خبرنگاران متخصصانی سخت کوش هستند که خواسته های بیشتر و بیشتری به اخبار محصولات با منابع کمتر و کمتر دارند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، پل فیگارو- در فیلم ها، خبرنگاران افرادی خشن هستند که به همه چیز بدبین می باشند و در حقیقت نگهبانان خسیسی برای حقیقت هستند. در زندگی واقعی قرن بیست و یکم، خبرنگاران متخصصانی سخت کوش هستند که خواسته های بیشتر و بیشتری به اخبار محصولات با منابع کمتر و کمتر دارند.


شما و سازمانتان می توانید به آنها در گردآوری اخبار کمک کنید.
استخدام در روزنامه نگاری نسبت به 10 سال گذشته 30 هزار بار بیشتر شده است. در زمان مشابه، حجم داستان های تولید شده به صورت تصاعدی افزایش یافته است (روزآمدهای رسانه اجتماعی، داستان های خبری وبسایت، آلرت های ایمیلی و سایر موارد. بعلاوه محتوایی که چرخه سنتی روزانه اخبار را تغذیه می کند.)


به عبارت دیگر، خبرنگاران هرگز نیازی به کمک شما برای انجام وظیفه شان نداشته اند. این بدین معناست که روابط رسانه ای خوب راهی مهم برای شما و سازمان شماست که اخبار را می سازد- و به تولید آگاهی کمک می کند، علاقه و عملی که به سازمان شما در رسیدن به اهدافش کمک می کند.


شروع به کار آسان تر از فکر کردن است. اینجا ده نکته ذکر شده که به شما نشان می دهد، چگونه می توانید برای اخبار سازمان خود پوشش مطبوعاتی کسب کنید:
1. به خاطر داشته باشید که عمومی سازی خود را آگاهانه در خصوص همه قراردادهای جدید، استخدام ها، جایزه ها و غیره و با استفاده از رسانه بومی کسب و کار (روزنامه، مجلات کسب و کار و رسانه های آنلاین) انجام دهید.


2. به خاطر بسپارید که عمومی سازی ظاهر همه سازمان های حرفه ای، سخنرانی های عمومی و سایر رویدادهای مورد علاقه گسترده عموم برای رسانه کسب و کار محلی و سایر رسانه هایی است که ممکن است به آن علاقه مند شوند.


3. این بسیار مهم است. آنها به آن روابط رسانه ای می گویند زیرا درباره روابط است. اینکه بتوانید خبرنگاران محلی را که می توانند اخبار صنعت شما را پوشش دهند، بشناسید. آنها را در رویدادها ملاقات کنید. آنها را به ناهار دعوت کنید. به آنها زمینه های خلاصه ای در خصوص صنعت خودتان ارائه دهید بودن اینکه بخواهید آن را قبض و بسط دهید. این کار آسان است. به وبسایت نشریه خودتان نگاه کنید- شما شماره تلفن ها و آدرس ایمیل هایی را مشاهده می کند. نام شرکت  را جستجو کنید یا کلمات کلیدی را پیدا کنید که ممکن است صنعت شما را پوشش دهد.


4. به فرصت هایی که در مطبوعات چاپی یا رسانه های آنلاین در بخش اخبار پدیدار می شوند یا ستون هایی که پر کردن آن برای خبرنگاران دشوار است. برای مثال:

1. ستون سرمایه گذاری شخصی در ژورنال های کسب و کار محلی

2. ستون Q&A در بخش اطلاعیه های عمومی مقالات روزانه که محتوای ترویجی یا مشاغل جدید را منتشر می کند.

3. داستان های دسته اول در مورد نحوه غلبه شما و شرکتتان بر چالش های پیش رو.

4. داستان های ملی و بین المللی که به طور مستقیم بر کسب و کار یا سازمان شما تاثیر می گذارد.


5. این را خودتان بنویسید! ژورنال های کسب و کار، مقالات روزانه و سایت های خبری اصلی آنلاین اغلب ستون هایی را توسط رهبران کسب و کار پر می کنند. ستون هایی که موضوعی است و در آن نباید سازمان خود را ترویج کنید. به سرویراستار تماس بگیرید و در این خصوص از او راهنمایی بخواهید.


6. وال استریت ژورنال را بخوانید، روندها و موارد جالب را در حوزه کسب و کارتان شناسایی کنید و آن را برای شرکت خودتان بومی سازی کنید. آنگاه به یکی از سردبیران کسب و کار تماس بگیرید و داستانی که مبتنی بر روندها و با رویکرد بومی نوشته اید، به او پیشنهاد دهید. برای مثال: کارت های هدیه در فصل تعطیلات.


7. برای درک روند داستان ها به تقویم صنعت خودتان نگاهی بیاندازید. مثال:
1. اگر شما در کسب و کار مرتبط با سلامت هستید، تغییرات مراقبت های درمانی مقرون به صرفه را در نظر داشته باشید. اینکه چگونه سازمان شما با در مقایسه با سایرین در جایگاه مناسب تری قرار گرفته است؟
2. اگر شما یک کسب و کار خرده فروشی دارید، به فرصت هایی که شما برای تعطیلات آتی خلق می کنید، توجه کنید (نه فقط تعطیلات کریسمس، بلکه روز سنت پاتریک، عید پاک، چهارم ژوئیه، هالووین و غیره). دوباره، باید دقت کنید که داستانتان باید با روندها همخوان باشد و نباید سعی کنید متنی ترویجی را که فقط به کسب و کار شما مرتبط است برای آنها ارسال کنید.


8. داستان هایی نظیر «مردی که سگ را گاز گرفت» بگردید. با این تعریف، هر چیز عادی نمی تواند خبر باشد. برای مثال: اکنون فصل مالیات است. چه می شود اگر شما یک حسابدار یا متخصص مالیات دارید بتواند به سوالات مردم در زمینه مالیات پاسخ بگوید؟ چه می شود اگر کسب و کارشما به مردمانی که در خصوص میزان مالیات خود در استرس قرار گرفته اند، خدمات مشاوره ای رایگان ارائه دهد؟ باتری برای ماشین حساب؟ پاک کن؟ از تصورتان بهره بگیرید.


9. به مردم فکر کنید. داستان های بزرگ همیشه با مردم آغاز می شود. نقاط عطف کسب و کارها (جشن ها، تولدها و سایر موارد.) این کار ظاهرا خسته کننده است و هیچ پوششی را دریافت نمی کند. مردم را در آنجا قرار داده و بوم- هرچیزی تغییر می کند. یکی از دوستان من، چند سال پیش در روابط عمومی بیمارستان تصمیم گرفت که جشن تولدی برای همه نوزادانی که در بخش زایمان در طول صد سال اخیر بدنیا آمده بودند، برگزار کند. در این مراسم جایزه ای به پیرترین «نوزاد» و جوان ترین آنها داده شد. آیا این مراسم پوشش خبری دریافت کرد؟ البته! تمام نشریات صبح امریکا به این برنامه پوشش خبری دادند.


10. سرانجام، پایدار باشید. یک بار خبرنگارای از وین گرتزکی، پرسید که چرا بزرگترین گلزن هاکی است. وی پاسخ داد: «من نمی دانم، همه چیزی که می دانم این است که 100 درصد ضرباتی که به سوی دروازه می آید را که من نمی گیرم، داخل دروازه نمی رود.» چنین چیزی در مورد روابط رسانه ای نیز صادق است. سعی بیشتر شما، توسعه بهتر روابط شما، درک بهتر شما از آنچه روزنامه نگاران می خواهند، و موفقیت عالی شما «نمره ای» است که شما از یک داستان دریافت می کنید.
اگر می خواهید آخرین ایده ها را در مورد سازمان خودتان دریافت کنید، می توانید ابزار طوفان ذهنی را دانلود کنید.


منبع: http://www.business2community.com/public-relations/ten-easy-ways-tell-organizations-story-news-0828513
منبع مرجع: 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چگونه می توان روابط عمومی را توصیف کرد?


  انتصاب رئیس مرکز روابط عمومی بنیاد مستضعفان


  ترکیبی از مهارت های جدید و قدیمی که متخصصین روابط عمومی باید بر آن تسلط داشته باشند


  بانک رفاه به مشتری مداری می‌اندیشد


  کارگاه آموزشی روابط عمومی الکترونیک در رباط کریم برگزار شد


  عضو شورای اسلامی شهر فردیس: روابط عمومی شهرداری باید از انتشار سلیقه ای اخبار بپرهیزد


  دبیری شورای اطلاع رسانی استان کرمان از استانداری به ارشاد انتقال داده شد


  تحمیل نیرو به شهرداری رشت، اینبار به بهانه تغییر در مدیریت روابط عمومی شورا


  عملکرد روابط عمومی های استان با برگزاری جشنواره روابط عمومی ها سنجش می شود


  معاون فرماندار ملایر: خبرنویسی یکی از ابزارهای بسیار مهم برای اطلاع رسانی روابط عمومی ها محسوب می شود


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران