درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 03:19   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10076صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیپنجشنبه، 28 فروردین 1393 - 20:56
شهری به وسعت کف دست بامردمی وسیع تر از دریا
شهروندان محمودآباد حمایت و یکدلی و همراهی خود را در این داستان نشان دادند،علی القاعده اکنون نوبت مدیران و مسئولان است که لیاقت شان را بار دیگر در راه ونهج واقعگرایانه به اثبات برسانند،نه در قامت اسطوره ها.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اسطوره ها شخصیت هایی تپیکال هستند که عموما" سمبل ونماد یک یا چند صفت خاص اند وبا همان صفات معرفی وعرضه می شوند بدون اینکه دارای صفات خوب یا بد دیگری باشند.مطلق گرایی و انحصار در چند خصلت،از اسطوره ها اشخاصی خیالی می سازند و کمتر شخصیت حقیقی وجود دارد که نزد مردم با تمامی صفات مثبت ومنفی اش تبدیل به اسطوره شود.


اما و اگری در صفات و اخلاق اسطوره ها وجود ندارد و بطور مطلق واجد صفات برتر و فوق بشری هستند.شخصیت های داستانی «کمیک بوک ها*» از همین اسطوره سازی الگو برداری کرده و ابرقهرمانانی مثل «سوپرمن»،«اسپایدرمن» و«بت من» را خلق کردند.از دید کودک تماشاگر یا خواننده این «کمیک بوک ها» ابرقهرمانشان غیرقابل انتقاد ونقدناپذیر است.تمامی رفتار و حرفها و کنش و واکنش اسطوره حجت وحرف حساب است ودر خط مقابل آن ، تمامی مخالفان ومنتقدان اسطوره عاری از هرگونه صفات برجسته وشایسته اند. حالا اگر در دنیای واقعی یک شخصیت حقیقی تبدیل به اسطوره شود همه ی ویژه گیهای فوق بشری در او نهادینه می شود و تبدیل به کمال مطلق می شود.در نتیجه انسانی عادی که مجموعه ای از خوبی ها و بدی هاست وقتی اسطوره می شود، در هاله ای از تقدس قرار گرفته وکمترین انتقادی را برنمی تابد.


اما این توضیح چه ربطی به محمودآباد دارد؟
فضایی در شهر ایجاد شده که هر کس فکر می کند اگر در دنیای مجازی وحقیقی به مداهنه و تعریف وتمجید از مسئولان بومی شهر نپردازد و آنان را در حد اسطوره و خدایگان معرفی نکند از قافله مجیز گویان عقب افتاده و« خسرالدنیا والآخره» می شود.در این تعریف وتمجیدها و دعوا مرافعه و عمل وعکس العمل موافقین ومخالفان شهردار و فرماندار و بخشدار و هر «دار» و«ندار» دیگری، چیزی که مغفول و مهجور مانده نگاه به محمودآباد نازنین ، شهر همه ی ماست.


همشهریان محترم و عزیز اینکه فلان پارک یا بهمان جاده به مدد سعی ومجاهدت کدام مسئول به عرصه بهره وعرضه خدمت رسیده کم اهمیت ترین بخش داستان شهرمان است که البته وظیفه-تاکید می کنم وظیفه ذاتی این مسئولان محترم است که پسوند « دار- نگهداری وحراست » از محمودآباد را ادامه نامشان یدک می کشند.


مشکلات عدیده شهرستان که تنها ذکر سرفصل های آن مجال دیگری را می طلبد ومثنوی هفتادمن کاغذ است فراتر از حدی است که بتوان با انتصاب به این وآن نام ودخیل بستن به اسامی محملی برای گره گشایی آن ها یافت. مشکل بیکاری جوانان، تکدی گری، افزایش میزان تصادفات منجر به فوت وجرح ،عدم ساماندهی خدمات عمومی ، ناکارآمدی برخی از مدیران و عدم پاسخگویی مناسب وتکریم ارباب رجوع از سوی آنان ، تمرکز ادارات به پروپاگاندهای خبری و شعار زدگی ، درشت نمایی عملکردها و پنهان کاری ضعف ها و هزار ویک مشکل ودرد صعب العلاج دیگر تنها به ذهن حقیر نمی رسد و هر وجدان بیدار وآگاهی را شهرمان می آزارد و یادآوری می کند که کلیدحل معضلات محمودآباد را بایددراصول مدیریت مدرن ومنطبق بر آسیب شناسی،هدف گذاری،تمرکز و ارائه راهکار مناسب،استفاده از امکانات وابزار موجود،شفافیت مسئولیت و شرح وظایف مدیر،عدم موازی کاری ودخالت درامور نامرتبط،حمایت وهمکاری بین بخشی،قدرت چانه زنی و پیگیری مستمر جستجو کرد نه در قامت اسطوره ها و قهرمانانی با بازوان ستبر.


این حضور وشور ونشاط حمایت از مدیران بومی-بخصوص ازفرماندار وشهردار محترم-هم که در بین قاطبه مردم محمودآباد و بخصوص جوانان بوجود آمده،باعث ایجاد اتمسفر وفضایی رشک برانگیز برای هر خادم مردمی شده که البته با هدایت درمسیر درست و بستر مناسب می تواندمبدل به نکته اتکال و پشتیبانی از اراده هر مسئول دلسوزی جهت پیشبرد اهداف عالیه و تعالی بخش شهرمان شود.


شهروندان محمودآباد حمایت و یکدلی و همراهی خود را در این داستان نشان دادند،علی القاعده اکنون نوبت مدیران و مسئولان است که لیاقت شان را بار دیگر در راه ونهج واقعگرایانه به اثبات برسانند،نه در قامت اسطوره ها.


علی محمدزاده
عضو انجمن متخصصان روابط عمومی


*کمیک بوک(comic book) یا داستان مصور، تصویر یا مجموعه‌ای از تصاویر است که داستانی را نقل می‌کند
 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد