بازاریابی الکترونیک:مدیریت ارتباط با مشتری
نویسندگان:
دکتر شهباز برآهویی، استادیار، مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، دکترا
نسیم تاجیک
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی
دانشگاه پیام نور
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- چگونه از مشتریان اطلاعات کسب کنید وچگونه باهریک از مشتریان ارتباط دوستانه برقرار کنیم؟
در سال های اخیر باتوجه به رشد فزاینده ای که بازاریابی داشته است اهمیت برنامه ریزی برای بازاریابی به وضوح آشکار خواهد شد.در بازاریابی ابتدا باید هویت مشتری را بشناسیم وهریک از آنها را بطور جداگانه مورد بررسی وتجزیه وتحلیل قرار دهیم هرچه میزان ارتباط سازمان ومشتری بیشتر باشد باعث ایجاد صمیمیت بیشتری می شود ومی توان مشتری را بهتر به سازمان خود وابسته نمود وبرای ایجاد این ارتباط دوسویه نیاز به اطلاعاتی دقیق از مشتریان داشته باشیم که بازاریابی الکترونیک با استفاده از فناوری های جدید اطلاعاتی و ارتباطی این امکان را فراهم ساخته است.
واژگان کلیدی: بازاریابی الکترونیک،ارتباط با مشتری،حفظ مشتری،مدیریت ارتباط با مشتری