درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 19:28   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10053صفحه نخست » چهارشنبه، 27 فروردین 1393 - 07:56
نقش مدیران منابع انسانی در شرایط رکود تولیدی و اقتصادی
در عصر جدید و در هزاره سوم، با صنعتی شدن جوامع و گسترش ارتباطات و بزرگ‌تر شدن سازمان‌های تولیدی و اجتماعی؛ بحران‌ها واقعیتی جداناپذیر از ماهیت درونی سازمان‌ها شده‌اند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)، در عصر جدید و در هزاره سوم، با صنعتی شدن جوامع و گسترش ارتباطات و بزرگ‌تر شدن سازمان‌های تولیدی و اجتماعی؛ بحران‌ها واقعیتی جداناپذیر از ماهیت درونی سازمان‌ها شده‌اند.

 یکی از بحران‌های شرکت‌های تولیدی به‌ویژه خودروسازان در شرایط فعلی را می‌توان رکود اقتصادی ناشی از رکود تولید برشمرد. حال فارغ از دلایل این رکود که ناشی از تحریم‌های داخلی و خارجی، عدم ثبات قیمت ارز، نامتعادل بودن بازار مصرف، افزایش هزینه‌های تولید، چالش‌های تامین و... است؛ چه باید کرد تا تاثیرات زیانبار این رکود را بر سازمان کاهش داد؟ نقش واحدهای سازمانی در مدیریت این موضوع چیست؟ آیا باید انفعالی عمل کرد و منتظر ماند تا عوامل محیطی سرنوشت سازمان را تعیین کند یا اینکه با هوشیاری وبرنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت سازمان را به سر منزل مقصود هدایت کرد.

با توجه به میزان تاثیرپذیری و اهمیت استراتژیک واحدهای منابع انسانی در این شرایط، مدیران منابع انسانی باید نقش فعالی ایفا کنند. در این مقاله سعی خواهیم کرد با نگاهی گذرا بر نقش مدیریت منابع انسانی، راهکارهایی را در این شرایط برای مدیران منابع انسانی مطرح کنیم. مدیران منابع انسانی علاوه‌بر انجام همه اقدامات سنتی منابع انسانی همچون تحلیل و طراحی شغل، ارزشیابی مشاغل، برنامه‌ریزی منابع انسانی، انتخاب و جامعه‌پذیری، طراحی سیستم جبران خدمات، توسعه منابع انسانی، انضباط، ایمنی و بهداشت باید نقش‌های جدیدتری را در سازمان ایفا کنند.

نقش‌های کلیدی جدید مدیران منابع انسانی

1- شریک استراتژیک و قهرمان تغییر

مدیران منابع انسانی باید خود را شریک استراتژیک سازمان بدانند و اقدامات سازمان را در راستای استراتژی‌ها و اهداف جهت‌دهی کنند. مدیران منابع انسانی ضامن انجام موفقیت‌آمیز تغییرات استراتژیک در سازمان هستند.

2- حامی کارکنان

مدیران منابع انسانی باید محیطی فراهم کنند که درآن کارکنان احساس آرامش و امنیت کنند و انگیزه لازم را برای کار داشته باشند.

3- توسعه‌دهنده سرمایه انسانی

مدیران منابع انسانی باید زمینه را برای رشد، یادگیری وتوسعه مهارت‌های همه کارکنان و مدیران آماده سازند. آنها باید طرح‌های توسعه فردی و تیمی همه کارکنان را پیگیری و اجرا کنند.

4- متخصص حرفه‌ای:

انتظار می‌رود که مدیران منابع انسانی بتوانند به‌عنوان متخصصان حرفه‌ای وظایف تخصصی وفنی در حوزه منابع انسانی را با کارآیی و اثربخشی ایفا کنند.

رهنمودهایی برای مدیران منابع انسانی:

1- فرهنگ سازمانی خود را از طریق برگزاری جلسات و ملاقات‌های متعدد با کارکنان و بسط کانال‌های ارتباطی مدیریت کنید، شرایط بحرانی بیش از هر زمان دیگری، بستر مناسب برای شایعه‌سازی است، بنابراین با شفافیت و پاسخگویی به ابهامات کارکنان، احساس امنیت و حس اعتماد وتعلق را در سطح سازمان گسترش دهید.

2- از بزرگنمایی سختی‌ها بپرهیزید؛ کارکنان شرایط رکود را می‌فهمند، در این شرایط سعی کنید کارکنان را در جهت سیاست‌های سازمان همسو سازید و از توانمندی آنها بهره بیشتری بگیرید.

3- اخراج وتعدیل نیرو بهترین راه‌حل نیست، باید به این فکر هم باشید که بعد از گذار از این دوران، دوباره سازمان به نیروهای کارآمد نیاز دارد. در صورتی که هیچ چاره‌ای جز تعدیل ندارید، مواظب باشید؛ زیرا این کار نتایج ناخواسته و نامطلوبی به همراه خواهد داشت.برای جلوگیری از این مشکلات، ارزیابی عملکرد درستی داشته باشید تا نیروهای کارآمد خود را فدا نکنید و همچنین با شفاف‌سازی و ابهام‌زدایی احساس بی‌امنیتی در نزد سایر کارکنانتان را از بین ببرید.

4- فضای مثبت‌اندیشی و امید را در سازمان خود ایجاد کنید. این کار از طریق ایجاد تفکر مثبت در نزد مدیران و ترسیم فضای مثبت و در عین حال واقع‌بینانه برای کارکنان امکان‌پذیر است. ارتباطات صادقانه علاوه‌بر بالا بردن انگیزه کارکنان، فضای سازمانی را با امید و مثبت نگه داشته و نیروی سازمان در جهت بهبود سوق داده خواهد شد.

5- فرآیندها و رویه‌هایی که بالاترین هزینه و کمترین تاثیر را در سازمان دارند حذف کنید، برنامه‌های حوزه خود را با توجه به شرایط و استراتژی‌های فعلی سازمان دوباره بازبینی و اولویت‌بندی کنید.

6- اگر اضافه‌کاری‌ها را حذف می‌کنید، توضیح دهید که این اقدام در راستای بقا و حفظ نیروهاست. در این راستا عدالت سازمانی را برقرار کنید و با توجه به حجم امور محوله، اضافه‌کاری‌ها را مدیریت کنید.

7- اگر از طرح‌هایی نظیر خرید خدمت استفاده می‌کنید، لازم است راهکاری اتخاذ کنید که نیروهای توانمند وعملگرای شما به جای نیروهای ناکارآمد از شرکت حذف نشوند. خروج نیروهای کارآمد در افت بهره‌وری سازمان شما تاثیرگذار خواهد بود.

8- تحقیقات نشان داده است، سازمان‌هایی که آموزش‌های خود را در این شرایط ادامه می‌دهند، عملکرد بهتری دارند، پس تعطیل کردن آموزش‌های سازمانی راه‌حل مناسبی نیست. با استفاده از رویکردهای کم‌هزینه مانند استفاده از مدرسان داخلی، آموزش‌های خودخوان ومجازی، سمینارهای آموزشی عمومی و... علاوه‌بر مدیریت هزینه‌های آموزش، در حفظ و ارتقای عملکرد و نگرش کارکنان خود استمرار داشته باشید.

9- در این شرایط سعی کنید از توانمندی‌ها وپیشنهادهای کارکنان خود بیشتر استفاده کنید. به‌کارگیری نظرات کارکنان و فعال‌سازی تیم‌ها برای اعلام نظر، پیشنهاددهی، حل مساله، بهسازی فرآیند و... علاوه‌بر حل سریع‌تر مشکلات سازمانی، حس انگیزش و مسوولیت‌پذیری را در بین کارکنان افزایش می‌دهد.

10- بازخوردهای مثبت به کارکنان بدهید. اگر سازمان از نظر مالی محدودیت دارد، به انگیزه‌های غیرمالی بهای بیشتری بدهید، قدردانی شفاهی از کار خوب، ارزیابی منصفانه عملکرد، اعطای مرخصی تشویقی، تقدیر نامه‌های کتبی و... گزینه‌های خوبی در این راستا هستند.

 منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۱۷۵

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد