درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 07:29   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10032صفحه نخست » آموزش روابط عمومیسه شنبه، 26 فروردین 1393 - 09:58
چگونه از فعالیت های روابط عمومی درآمدزایی کنیم؟
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- فعالیت های روابط عمومی در شرکت های خصوصی و دولتی شرایط متفاوتی دارند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)، در این یادداشت می خواهیم به امکان هایی که برای درآمدزایی در واحد های خصوصی و دولتی روابط عمومی وجود دارد اشاره کنم.

یکی از چالش های عمده روابط عمومی در جهان، بحث ارزش افزوده فعالیت های روابط عمومی است و سوال عمده کارشناسان و مدیران در سازمان ها این است که آیا حضور یک واحد روابط عمومی با تعداد زیادی از کارمند و متخصص برای سازمان به اندازه کافی بازگشت سرمایه دارد یا خیر؟

در واقع متخصصان روابط عمومی می کوشند تا با اجرای فعالیت های اطلاع رسانی به اعتبار و شهرت شرکت و سازمان متبوع خود کمک کنند. اما سازمان بیشتر به دنبال سودی است که از این اعتبار عایدش می شود. چراکه گاهی اوقات صرف اعتبار برای یک سازمان کم درآمد به همراه تحمیل هزینه های فراوان نمی تواند دلیل خوبی برای تشکیل واحد روابط عمومی باشد.

از طرف دیگر روابط عمومی ها در اوقات خاصی از سال که مناسبت هایی شکل می گیرند یا برنامه های خاصی توسط سازمان اجرا می شود، بسیار شلوغ هستند و با کمبود وقت مواجه می شوند و در زمان هایی نیز حالت رکود را تجربه می کنند و عملا کاری برای انجام دادن ندارند و این یعنی اتلاف نیروها و پتانسیل های یک سازمان که می توانند کارهای بزرگی انجام دهند و با توجه به شرایط شان از قابلیت اصلی فاصله گرفته اند.

اگرچه شاید گفته شود که روابط عمومی اگر وارد حوزه دیجیتال شود و بخواهد حضور مستمر و پر رنگی در شبکه های اجتماعی داشته باشد، دیگر زمان اضافه ای نخواهد داشت، اما این همیشه صادق نیست. بسیاری اوقات روابط عمومی زمان زیادی در اختیار دارد که می تواند از آن برای فعالیت های جانبی استفاده کند. سوال دیگر این است که چه فعالیت هایی را می توان در کنار برنامه های جاری سازمان انجام داد؟

سازمان ها در این مورد بسیار متفاوت هستند و هریک با توجه به ویژگی ها، شرایط، امکانات و دستورکارشان می توانند فعالیت هایی را در درون خودشان به پیش برند.

فکر کنید شما یک سازمان ثروتمند در یک شهر محروم هستید. شما می دانید که در این شهر کارشناسان روابط عمومی بسیار محدودی وجود دارند و بسیاری از کارهای روابط عمومی به صورت آماتور و ابتدایی انجام می شود. شما می دانید که حوزه های جدید روابط عمومی از قبیل سئو پی آر وارد شده اند و شما می توانید از آن طریق برای مخاطبان خود در سراسر جهان خوش بدرخشید. همچنین می دانید که در برنامه ریزی، سیاستگذاری و تدوین استراتژی و نظام نامه ضعف های زیادی در بدنه روابط عمومی های بخش دولتی و خصوصی شهر محروم شما وجود دارد. از طرف دیگر شما امکاناتی نظیر کارگاه آموزشی در اختیار دارید و می توانید دوره های آموزشی را برگزار کنید. شما می توانید از تمام کارشناسان روابط عمومی در شهر خودتان دعوت به عمل آورید و یک کارگاه، سمینار، همایش یا نشست روابط عمومی برگزار کنید.

این نشست را می توانید با دعوت از اساتید در حوزه مشخصی که بیشترین نیاز در آن وجود دارد شکل دهید و طی آن به کارگزاران روابط عمومی سازمان خودتان و سایر سازمان های وابسته و غیر وابسته که علاقه مند هستند آموزش دهید. برگزاری چنین دوره آموزشی وقتی با حضور افرادی از سایر ارگان ها برگزار می شود نه تنها باعث می شود که بتوانید از اعتبار حاصل و دوستی هایی که بین کارگزاران روابط عمومی بدست می آورید استفاده کنید، بلکه همچنین می توانید هزینه هایی را از آنها دریافت نموده و با استفاده از آن، هزینه های خودتان را کاهش دهید.

در واقع با برگزاری دوره های آموزشی که با حمایت شما برگزار می شود، اعتبار و درآمد کسب کرده اید و این قطعا می تواند برای مدیران شما جالب باشد.

علاوه بر این می توانید نگاهی به نخبگان بیاندازید. همانطور که می دانید دانشجویان و دانش آموزان امروز، مدیران و نخبگان آینده و رهبران فکری خانواده ها هستند. روابط عمومی می تواند با ارتباطی که با نهادهای آموزشی از قبیل مدارس و دانشگاه ها برقرار می کند، هماهنگی هایی برای برگزاری اردوهای علمی-تفریحی به سازمان خود ارائه دهد. اگر این دوره ها برای موسسات خصوصی باشد می توانید از این محل نیز درآمدهایی کسب کنید. در غیر این صورت می توانید با استفاده از اطلاعات موثقی که در اختیار شرکت کنندگان قرار می دهید، آنها را به سمت افکاری که شرکت می خواهد دیگران از آنها داشته باشند، سوق دهید.

گاهی اوقات سازمان شما برنامه هایی برگزار می کند. برنامه هایی که مدیران و یک سری از شخصیت های شاخص در آن حضور دارند و یا عده زیادی از افراد در آن حضور پیدا می کنند. در این برنامه ها می توانید از برندهایی که علاقه مند هستند برای حمایت مالی و تبلیغات دعوت کنید و از این طریق برنامه هایی که برای کارکنان یا افراد دیگر برگزار می کنید را با کیفیت بالاتر برگزار کنید و ضمن آن می توانید از درآمد حاصل نیز برای جلب رضایت مدیران استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که فعالیت های روابط عمومی به سختی ارزیابی می شوند و چنانچه بتوانید به روش هایی از فعالیت های روابط عمومی که در زمان های آزاد خودتان برگزار می کنید درآمدی را بدست آورید، این مساله در نگاه مدیران نسبت به روابط عمومی تغییر ایجاد می کند.

همچنین به خاطر داشته باشید که قبل از هرگونه اقدامی باید تحقیق کاملی در خصوص امکان برگزاری برنامه ها انجام دهید. در نهایت تصویب مدیر سازمان برای برگزاری این برنامه ها ضروری است. چه بسا شرکت هایی که نمی توانند هیچ فعالیت ستادی را در واحدهای خود بپذیرند و در چنین شرایطی با مشکلات زیادی روبرو می شوید.

نویسنده: عادل میرشاهی (سردبیر شارا)

منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 2 نظر (فعال: 2 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
حسن رضا مصطفوی
| 1393/1/26 - 16:26 |     3     0     |
عالی بود.

حمیده فروزان
| 1393/1/27 - 15:11 |     2     0     |
thanks


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد