درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 19:31   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 1002صفحه نخست » ادامه مطلب یکسه شنبه، 6 آبان 1399 - 13:37
اصول و آداب تشریفات کاربردی/میز غذا خوری/9
هنگام غذا خوردن نباید عجله کنید، باید با میهمان هایی که طرفین شما هستند صحبت کنید و تقدم صحبت کردن با میهمان سمت راست شما می باشد.
  

 

· کروکی میز غذا: در میهمانیهای رسمی کروکی (Chart) میز غذا با نام میهمانها و محل نشستن آنها تهیه می شود و بلافاصله بعد از ورودی محل میهمانی به دیوار نصب می شود.


· مشخصات میهمانها نیز بر روی کارت کوچکی نوشته شده و در جلوی سرویس غذاخوری در روی میز ناهارخوری گذاشته می شود تا محل نشستن هر میهمان مشخص باشد.


· انسان باید هنگام غذا خوردن به ترتیب تقدم با فرد سمت راست و گاهی با فرد سمت چپ و یا میهمان نزدیک به خود صحبت کند.


· میهمانان نباید به منظور ایجاد فضای کافی برای بشقاب خود، سایر وسایل روی میز ناهارخوری را به کنار زده و یا روی هم قرار دهند.

· وسایل روی میز طوری چیده می شوند که نیاز هر کس در سر میز برآورده شود و اگر احیاناً چیزی لازم بود که در دسترس شما نبود (مانند نمکدان و ...)، نباید برای برداشتن آن خم شده و دست دراز کنید بلکه از میهمان نزدیک آن بخواهید آن را به شما بدهد.

v دستمال سفره


· دستمال سفره را هیچ وقت به گردن نمی آویزند یا به کمر شلوار وصل نمی کنند، دستمال سفره باید به طور آزاد روی زانوها پهن شود.
· در خاتمه غذا، دستمال سفره به طور مرتب در سمت چپ بشقاب گذاشته می شود.
· در صورتی که از دستمال کاغذی استفاده شده آن را مچاله کرده و داخل بشقاب می گذارند.

v موارد استفاده از دستمال سفره


· موارد استفاده از دستمال سفره:
1. پاک کردن دهان
2. تمیز کردن دست ها
3. پاک کردن دهان قبل از خوردن نوشیدنی ها
4. جلوگیری از کثیف شدن لباس
5. برای عطسه و سرفه کرده
و ....


· چنگال ها، کاردها قاشق هایی که در طرفین بشقاب چیده شده اند معمولاً از خارج به داخل یا به عبارتی از دور به نزدیک نسبت به بشقاب استفاده می شوند.
· در صورتی که نمی دانیم از کدام چنگال، کارد یا قاشق استفاده کنیم با کمی تأمل به میزبان یا میهمانان طرفین یا مقابل نگاه کرده، مانند آنها عمل می کنیم.
· میهمانان نباید قبل از میزبان شروع به صرف غذا نمایند.
· هیچ وقت قاشق، چنگال و کارد را که کثیف به نظر می رسد با دستمال تمیز نمی کنند، باید بوسیله پیشخدمت تعویض شود.
· بعد از بلند شدن از سر میز غذا باید صندلی را در جای خود قرار داده و به میز چسبیده شود.
· معمولاً میزهای کوچکی در نزدیکی میز غذاخوری وجود دارند که مقداری از وسایل و مواد خوراکی یا اگر وسیله ای از روی میز غذاخوری برداشته می شود موقتاً روی آن می گذارند.
· هنگامی که از کارد استفاده نمی شود باید آن را در حاشیه سمت راست بشقاب قرار داد به طوری که لبه تیز آن به طرف داخل بشقاب باشد. نباید کارد روی میز گذاشته شود. همچنین نباید دستة کارد روی میز و لبه آن روی بشقاب باشد.
· در مواقعی که از چنگال استفاده نمی شود آن را در بالا، سمت چپ داخل بشقاب قرار می دهیم به طوری که نوک چنگال به طرف پایین باشد.
· کارد فقط برای بریدن و قطعه کردن غذا است و هیچ وقت به دهان برده نمی شود و با آن غذا نمی خورند.
· در میهمانی های رسمی همیشه غذا از سمت چپ و نوشیدنی از سمت راست سرو میشود.
· در میهمانی های رسمی، غذا معمولاً به صورت کرس (Course) سرو می شود به عبارتی غذا در بشقاب کشیده شده و جلوی هر میهمان گذاشته می شود و بعد از مدتی بشقابها توسط پیشخدمت ها جمع شده، بشقاب غذای دیگری سرو می شد. این کار ممکن است سه بار یا بیشتر بسته به تعداد و نوع غذاها تکرار شود.
توضیح اینکه معمولاً تمام محتویات هر بشقاب خورده نمی شود تا بتوان از غذاهای بعدی نیز استفاده کرد.
· در میهمانی های خصوصی ممکن است بعضی از غذاها سر میز گرم و یا درست شوند، در این صورت از چراغ الکلی استفاده می شود.
ضمناً در این نوع میهمانی ها تعداد میهمانان نباید بیش از شش نفر باشد.
· هنگامی که فقط افراد خانواده برای صرف غذا سر میز می نشینند باید سرویس ها، تزیینات و حتی چند شاخه گل به طور مرتب روی میز چیده شود و حتی الامکان از سفره های رنگی یا زیر بشقابی (پارچه ای یا پلاستیکی) استفاده شود که این خود باعث تحریک اشتها در هنگام صرف غذا می شود.
· هنگام غذا خوردن نباید عجله کنید، باید با میهمان هایی که طرفین شما هستند صحبت کنید و تقدم صحبت کردن با میهمان سمت راست شمامی باشد.
· در میهمانی ها، در صورتی که زیر سیگاری گذاشته نشده باشد نباید سیگار کشید.
· در خاتمه غذا ممکن است قهوه و یا چای در سر میز و یا در سالن سرو شود.
· در صورتی که مجبور به سرفه یا عطسه کردن شدید، سر را به پهلو آورده کمی خم شوید و از دستمال در جلوی دهان استفاده کنید.
· بعد از خاتمه غذا باید از مصاحبت میهمانانی که در طرفین شما بودند تشکر کنید.

منابع


- کتاب مجموعه قوانین و مقررات تأمین اجتماعی (ویژه کارفرمایان) دفتر قوانین و مقررات- معاونت حقوقی امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی/محمد رضا جوان جعفری، علی احسان شفائی، عمران نعیمی- تهران: چاپ دوم- پائیز 1383
- کتاب ایرانی و کنسولی راهنمای انجام امور کنسولی ایرانیان خارج از کشور/حسین عبدی تهران: وزارت امور خارجه، مرکز چاپ و انتشارات، سال 1384
- کتاب مجموعه پرسش و پاسخ در زمینه روابط کار /تهیه کننده محمد جواد الهیان- (ویراست 2)- تهران: موسسه کار و تأمین اجتماعی، 1383-338 ص (موسسه کار و تأمین اجتماعی، 100)
- جزوه قوانین و مقررات اشتغال اتباع خارجی تهیه کننده: معاونت اشتغال اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت کار و امور اجتماعی- تهران: وزارت کار و امور اجتماعی
- جزوه راهنمای مراجعین اداره کل اشتغال اتباع خارجی- از انتشارات معاونت سیاستگذاری و برنامه ریزی کشور- تهران- اداره کل اشتغال اتباع خارجی
- مجله سفر شماره 211
- مجله صنعت حمل و نقل شماره 251
- مجله نشریه کارگزار روابط عمومی
- کتاب احکام فقهی در سفر آقای محمد حسین فلاح زاده- نشر معروف قم- چاپ چهارم 1383
- سایتهای اینترنتی
- http://www.mardomanco/success/positive.aspx
http://www.fa.gor.ir
http://www.protoclplass.com
http://www.deargrace.com
- کتاب آئین سخنرانی/ ویل کارنگی
- کتاب هفتاد و پنج درس زندگی از سیره عملی حضرت فاطمه(س)/حمید رضا کفاش-نشر عابد-چاپ نهم- 1384
- آئین تشریفات/محمد رئیس- تهران وزارت امور خارجه- مرکز چاپ و انتشارات 1382
- مجموعه قوانین مصوب سال 1310
- آئین نامه و فرم های مخصوص اداره کل اتباع خارجی ناجا
- آئین نامه و فرم های مخصوص اداره کل اشتغال اتباع خارجی (وزارت کار)
- آئین نامه و فرم های مخصوص اداره گذرنامه
- آئین نامه و فرم های مخصوص وزارت امور خارجه
- اصول و آداب تشریفات/ احمد یحیایی ایله ای و برات اله صمدی راد- انتشارات کارگزار روابط عمومی سال 1381
- آداب معاشرت/ منصور احمدی-تهران- توتیا 1382
- مقدمه ای بر آداب و آئین تشریفات/ مرکز آموزش های دیپلماتیک وزارت امور خارجه 1376

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد