درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 26 مرداد 1397 - 09:49   

پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود

  پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود


ادامه ادامه مطلب یک

سرمقاله بیش از ۳۰۰ روزنامه آمریکایی در اعتراض به

  سرمقاله بیش از ۳۰۰ روزنامه آمریکایی در اعتراض به 'جنگ کثیف ترامپ علیه رسانه‌ها'


ادامه ادامه مطلب دو

پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان

  پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان


ادامه ادامه مطلب سه

اولین دختر نابینای مصری که مجری کانال‌ تلویزیون ماهواره‌ای شد

  اولین دختر نابینای مصری که مجری کانال‌ تلویزیون ماهواره‌ای شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آیا میزان ثمربخشی روابط عمومی قابل اندازه‌گیری است؟
  تقویم روز ارتباطات/ برنامه ای رادیویی که تاکنون نظیر آن به وجود نیامده است
  سرگذشت شگفت انگیز جوان معلول ایرانی و دانشجوی ممتاز رشته روابط عمومی
  جدیدترین آمار استفاده از اینترنت
  چین بزرگترین چاپخانه پول جهان را دارد
  بچه‌ها تحت تاثیر ربات‌ها قرار می‌گیرند
  اولین دختر نابینای مصری که مجری کانال‌ تلویزیون ماهواره‌ای شد
  پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان
  این کودک دو ساله روزی 40 سیگار می‌کشد
  سرمقاله بیش از ۳۰۰ روزنامه آمریکایی در اعتراض به 'جنگ کثیف ترامپ علیه رسانه‌ها'
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7115صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیشنبه، 25 آبان 1392 - 09:29
هر جا سخن از اعتماد است، نام بانک ملی ایران می درخشد.
تغییر مکرر شعار بانک ملی ایران
حمید توکلی
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- شعار قدیمی بانک ملی بر اعتماد تاکید داشت، اما بعد از “فساد بزرگ مالی” اعتماد مردم به این بانک بسیار کمرنگ شد. تناقض آشکار بین شعار و عمل ِ بانک ملی، زمینه ساز ساخت لطیفه هایی در این زمینه بود . این لطیفه ها به صورت دهان به دهان، پیامک(SMS) و پیام های اینترنتی در میان بسیاری از مردم ایران پخش شد تا بعد از شنیدن اخبار ناراحت کننده ی فساد مالی، کاری کنند که مردم چند ثانیه ای به این تلخی ها بخندند.

بانک ملی ایران نظاره گر واکنش های مردم بود اما به جای تلاش در راستای کاهش تناقض شعار و عملکردش، به تغییر شعار ۸۰ ساله اش اقدام کرد و گفت:  این بانک، ملی استشاید عمده ترین برداشتی که این تغییر در اذهان مردم ایجاد کرد این بود که “بانک ملی پذیرفته است که دیگر یادآور اعتماد نیست.”

بانک ملی به بهانه ی شعار “این بانک ملی است در زمینه سوابق درخشانش در گذشته شروع به اطلاع رسانی کرد اما این کار نیز تاثیر چندانی بر مردم نداشت؛ چراکه آنها کم و بیش از سابقه درخشان این بانک مطلع بودند اما اعتراض آنها از گذشته ی بانک ملی نبود، زمانی که “بانک ملی امروز” نمی تواند پاسخگوی توقعات مردم باشد، از دست “بانک ملی دیروز” چه کاری بر می آید؟ گیرم پدر تو بود فاضل، از فضل پدر تو را چه حاصل؟

مدتی پیش شعار بانک ملی مجددا تغییر کرد، درواقع شعار قدیمی با یک تغییر برگشت: “هر جا سخن از اعتماد است، باز هم“ نام بانک ملی ایران می درخشد.” بانک ملی با افزودن “باز هم” به شعار قدیمی اش، بازگشت به آن را اعلام کرد، اما مردم طور دیگری از این عبارت استفاده می کنند: “بانک ملی باز هم شعارش را تغییر داد چون هیچ چیز آسان تر از تغییر یک جمله نیست.”

اگر یک برند در بین مردم به “اختلاس” شهرت یافت، آیا می تواند با شعار “من درست کار هستم!” از بدنامی فرار کند؟ مردم تا مدت ها حرف های برند را باور نخواهند کرد، پس مهم نیست که چه می گوید، مهم این است که چه می کند. پیشنهاد می شود بانک ملی ایران به جای تغییر پیاپی شعار، با عملکرد مثبت خویش ثابت کند که مسیر خود را تغییر داده است. تنها در این صورت است که اخبار مثبت جای اخبار منفی را خواهند گرفت و خاطرات منفی در ذهن مردم ضعیف خواهند شد.

به امید آنکه بانک ملی ایران گذشته ی نزدیک را جبران کرده و از گذشته ی دورش پیشی بگیرد.

  

منبع: http://naminik.com

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با روابط عمومی


  تقویم روز ارتباطات/ برنامه ای رادیویی که تاکنون نظیر آن به وجود نیامده است


  کارگاه آموزشی اصول خبرنویسی روابط عمومی‌ها در شهرستان بم برگزار شد


  اولین دختر نابینای مصری که مجری کانال‌ تلویزیون ماهواره‌ای شد


  سرمقاله بیش از ۳۰۰ روزنامه آمریکایی در اعتراض به 'جنگ کثیف ترامپ علیه رسانه‌ها'


  "انتصاب مدیرکل جدید روابط عمومی بانک مرکزی" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا


  شوخی روابط عمومی با دیپلماسی عمومی


  نشست اندیشه ورز روابط عمومی های اوقاف کشور برگزار شد


  جدیدترین آمار استفاده از اینترنت


  پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله و ثبت نام پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران