درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
شنبه، 24 آذر 1397 - 02:36   

پاسداران حقیقت؛ گروهی از روزنامه نگاران چهره ۲۰۱۸ مجله تایم شدند

  پاسداران حقیقت؛ گروهی از روزنامه نگاران چهره ۲۰۱۸ مجله تایم شدند


ادامه ادامه مطلب یک

"تقویت تعاونی‌ها با افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا

  "تقویت تعاونی‌ها با افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا


ادامه ادامه مطلب دو

سر خط خبرهای مهم روابط عمومی

  سر خط خبرهای مهم روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

گوگل طراحی جستجوگر سانسور‌شده برای چین را تکذیب کرد

  گوگل طراحی جستجوگر سانسور‌شده برای چین را تکذیب کرد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ورود واقعیت به دنیای بازی‌ها با استفاده از هوش مصنوعی
  تاکید دکتر مظفری بر عدم درج پیام تبریک انتصاب در رسانه ها و ارسال گل منطقه آزاد کیش
  سر خط خبرهای مهم روابط عمومی
  سنای آمریکا محمد بن سلمان را مسئول قتل خاشقجی شناخت
  گرامیداشت هفته اطلاع رسانی ایدز با اجرای برنامه های متنوع در جزیره کیش
  ظریف: تیتر کیهان غرور ملی را نادیده می‌گیرد
  پاسداران حقیقت؛ گروهی از روزنامه نگاران چهره ۲۰۱۸ مجله تایم شدند
  قائم مقام مدیرعامل بیمه دانا مطرح کرد: شبکه فروش، رمز موفقیت شرکت های بیمه
  شرکت اپل یک مجتمع عظیم در تگزاس ایجاد می کند
  تایم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7115صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیشنبه، 25 آبان 1392 - 09:29
هر جا سخن از اعتماد است، نام بانک ملی ایران می درخشد.
تغییر مکرر شعار بانک ملی ایران
حمید توکلی
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- شعار قدیمی بانک ملی بر اعتماد تاکید داشت، اما بعد از “فساد بزرگ مالی” اعتماد مردم به این بانک بسیار کمرنگ شد. تناقض آشکار بین شعار و عمل ِ بانک ملی، زمینه ساز ساخت لطیفه هایی در این زمینه بود . این لطیفه ها به صورت دهان به دهان، پیامک(SMS) و پیام های اینترنتی در میان بسیاری از مردم ایران پخش شد تا بعد از شنیدن اخبار ناراحت کننده ی فساد مالی، کاری کنند که مردم چند ثانیه ای به این تلخی ها بخندند.

بانک ملی ایران نظاره گر واکنش های مردم بود اما به جای تلاش در راستای کاهش تناقض شعار و عملکردش، به تغییر شعار ۸۰ ساله اش اقدام کرد و گفت:  این بانک، ملی استشاید عمده ترین برداشتی که این تغییر در اذهان مردم ایجاد کرد این بود که “بانک ملی پذیرفته است که دیگر یادآور اعتماد نیست.”

بانک ملی به بهانه ی شعار “این بانک ملی است در زمینه سوابق درخشانش در گذشته شروع به اطلاع رسانی کرد اما این کار نیز تاثیر چندانی بر مردم نداشت؛ چراکه آنها کم و بیش از سابقه درخشان این بانک مطلع بودند اما اعتراض آنها از گذشته ی بانک ملی نبود، زمانی که “بانک ملی امروز” نمی تواند پاسخگوی توقعات مردم باشد، از دست “بانک ملی دیروز” چه کاری بر می آید؟ گیرم پدر تو بود فاضل، از فضل پدر تو را چه حاصل؟

مدتی پیش شعار بانک ملی مجددا تغییر کرد، درواقع شعار قدیمی با یک تغییر برگشت: “هر جا سخن از اعتماد است، باز هم“ نام بانک ملی ایران می درخشد.” بانک ملی با افزودن “باز هم” به شعار قدیمی اش، بازگشت به آن را اعلام کرد، اما مردم طور دیگری از این عبارت استفاده می کنند: “بانک ملی باز هم شعارش را تغییر داد چون هیچ چیز آسان تر از تغییر یک جمله نیست.”

اگر یک برند در بین مردم به “اختلاس” شهرت یافت، آیا می تواند با شعار “من درست کار هستم!” از بدنامی فرار کند؟ مردم تا مدت ها حرف های برند را باور نخواهند کرد، پس مهم نیست که چه می گوید، مهم این است که چه می کند. پیشنهاد می شود بانک ملی ایران به جای تغییر پیاپی شعار، با عملکرد مثبت خویش ثابت کند که مسیر خود را تغییر داده است. تنها در این صورت است که اخبار مثبت جای اخبار منفی را خواهند گرفت و خاطرات منفی در ذهن مردم ضعیف خواهند شد.

به امید آنکه بانک ملی ایران گذشته ی نزدیک را جبران کرده و از گذشته ی دورش پیشی بگیرد.

  

منبع: http://naminik.com

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ترجمه عین مقاله، تحلیل، تفسیر و فیچر از جراید خارجی برای انتشار در رسانه های داخلی یک گناه مضاعف است


  آنچه باید بدانیم؟/ اصول‌ اخلاقی‌ روابط عمومی


  مسئول روابط عمومی شهرداری طالقان منصوب شد


  کتاب صوتی


  کتاب


  کسب رتبه برتر روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز


  آنچه باید بدانیم؟/ جایگاه‌ سازمانی‌ روابط عمومی‌


  سر خط خبرهای مهم روابط عمومی


  تایم


  خطر اینترنت از دید یک فیلسوف


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین همایش بررسی نقش روابط عمومی در صنعت بانکداری