درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 3 خرداد 1396 - 14:18   

تقاضای پناهندگی خانواده هایی که به اسنودن پناه داده بودند، از کانادا

  تقاضای پناهندگی خانواده هایی که به اسنودن پناه داده بودند، از کانادا


ادامه ادامه مطلب یک

هاشمی رئیس اداره کل روابط عمومی بانک سپه شد

  هاشمی رئیس اداره کل روابط عمومی بانک سپه شد


ادامه ادامه مطلب دو

اولین شبکه تلویزیونی ویژه زنان در افغانستان آغاز به کار کرد

  اولین شبکه تلویزیونی ویژه زنان در افغانستان آغاز به کار کرد


ادامه ادامه مطلب سه

تحقیق روزنامه گاردین منتشر شد: فیسبوک کدام پست‌ها را حذف می‌کند؟

  تحقیق روزنامه گاردین منتشر شد: فیسبوک کدام پست‌ها را حذف می‌کند؟


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گریه دار ترین پیام بازرگانی صداوسیما!!
  دولت تدبیر و امید پاسخگوترین دولت است/ مدیران باید مهارت روابط عمومی را داشته باشند
  روابط عمومی نماینده جامعه در سازمان است/«رقابت» عامل اصلی توسعه روابط عمومی
  نفوذ اطلاع رسانی روابط عمومی شرکت ها در سال 95 شایسته تقدیر است
  انجمن فرهنگی روابط عمومی استان اصفهان
  تقویم روز ارتباطات/ تکامل حرفه روزنامه نگاری
  تقویم روز ارتباطات/ نخستین تلگرام
  دوازدهمین جشنواره روابط عمومی های اصفهان فردا برگزار می شود
  پرداخت آنلاین با تشخیص چهره
  درک رفتار مشتری و بازاریابی با موبایل
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 527صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیدوشنبه، 18 اردیبهشت 1391 - 07:49
بررسی شاخص ‎های ارزیابی پرتال ‎های روابط عمومی
دکتر حمید ضیایی پرور، مدرس دانشگاه سوره در هفتمین همایش روابط عمومی الکترونیک به بررسی شاخص های ارزیابی پرتال های روابط عمومی در ایران خواهد پرداخت.
  

دکتر حمید ضیایی پرور، مدرس دانشگاه سوره در هفتمین همایش روابط عمومی الکترونیک به بررسی شاخص های ارزیابی پرتال های روابط عمومی در ایران خواهد پرداخت.
 به گزارش سیتنا، وی در چکیده مقاله خود آورده است: اکنون تقریبا تمام دستگاه‎های دولتی ایران و اکثریت قریب به اتفاق شرکت‎های بزرگ بخش خصوصی در ایران دارای پرتال و وب سایت می‎باشند، اما بررسی‎ها نشان می‎دهد اغلب این پرتال‎ها، قدیمی، فاقد تکنولوژی‎های روز و بدون جاذبه‎های کارپسندی بوده و دچار رکود و کم تحرکی شده‎اند. برگزاری جشنواره‎ها و مسابقات پرتال‎ها و ساب پرتال‎های یک دستگاه در سطح ملی می‎تواند ضمن به تحرک واداشتن روابط عمومی‎ها در به روز رسانی وب سایت‎ها و پرتال‎هایشان ، میزان خدمات و اطلاعات این سامانه های الکترونیک را ارتقا بخشد.
 برخی دستگاه‎ها تا کنون طی سال‎های گذشته اقدام به برگزاری جشنواره‎های ساب پرتال‎های خود کرده‎اند. جشنواره تسما نیز به عنوان یکی از بزرگترین جشنواره‎های وب دولتی در ایران دو دوره تا کنون برگزار شده است. شاید بتوان گفت مهمترین نکته در برگزاری چنین جشنواره‎هایی فقدان شاخص‎های استاندارد برای ارزیابی وب سایت‎ها متناسب با ماموریت‎های هر سازمان در ایران است. محقق در تجربه‎ای عینی طی سال 1390 موفق به طراحی و اجرای اولین جشنواره ساب پرتال های شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران شد. مهمترین گام این جشنواره به لحاظ علمی، تدوین شاخص‎های ارزیابی و تهیه اسناد راهبردی طراحی و توسعه وب سایت و پرتال روابط عمومی بود. محقق خود به عنوان داور بخش وب سایت در چندین جشنواره وب دولتی در ایران مانند جشنواره وب سایت‎های صنعت نفت ایران، جشنواره وب سایت‎های دانشگاه‎های ایران و داوری چندین جشنواره وبلاگی در ایران از جمله جشنواره وبلاگ‎های بانکی ایران، تجربیات متعددی در حوزه ارزیابی وب سایت‎ها اندوخته و از این تجربیات برای تدوین شاخص های استاندارد ارزیابی وب سایت در ایران استفاده کرده است.
 در مقاله حاضر شاخص‎ها و اسناد مذکور به عنوان یک دانش فنی در حوزه طراحی وب سایت در ایران به تفصیل تشریح شده است. شاخص هایی همچون هدفگذاری ، گرافیکی ، محتوایی و تکنولوژیکی که خود شامل 56 زیر شاخص می شود. همچنین به اسنادی مانند استایل بوک پرتال ، شناسنامه پرتال ، سند راهبردی پرتال ، سیاستگذاری دامنه ها و ضوابط و مقررات دولتی در حوزه پرتال پرداخته شده است. در تهیه این اسناد و شاخص ها از تجربیات جهانی و منابع و مستندات معتبر بین المللی در این حوزه بهره گیری شده و تمام فستیوال های مرتبط در حوزه وب ایرانی نیز مورد مطالعه و بهره برداری قرار گرفته است. همپنین جزییات طراحی برگزاری یک جشنواره ساب پرتال ها و فرآیند عملی برگزاری آن تشریح شده و راهکار علمی و عملی مناسبی پیش روی نهادهای روابط عمومی در تمامی دستگاه های دولتی گذاشته شده تا با تکیه بر این تجربه بتوانند در پرتال ها و وب سایتهای خود تحرکی جدی ایجاد کنند.
 
 مقاله مذکور همچنین می‎تواند به عنوان سندی برای ارزیابی تمام وب سایت‎های دولتی در ایران مورد استفاده قرار گیرد. بدین ترتیب هر مدیر وب سایت و پرتال دولتی می‎تواند با استفاده از شاخص های مذکور، خود راسا به ارزیابی سامانه‎های اینترنتی اش بپردازد و به نقاط ضعف و قوت آن پی ببرد.
 
 هفتمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک روز 25 اردیبهشت‌ماه در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ نخستین تلگرام


  تقویم روز ارتباطات/ تکامل حرفه روزنامه نگاری


  تقویم روز ارتباطات/ صدای آمریکا به زبان فارسی باردیگر خاموش شد


  «استعفای عاطفی»، دشمن روابط عمومی پویا


  اولین شبکه تلویزیونی ویژه زنان در افغانستان آغاز به کار کرد


  گزارش برگزاری جشنواره تجلیل از روابط عمومی های برتر استان قزوین


  معرفی کتاب روابط عمومی، هنر مردم مداری


  هاشمی رئیس اداره کل روابط عمومی بانک سپه شد


  فراخوان آثار دوازدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


  تحقیق روزنامه گاردین منتشر شد: فیسبوک کدام پست‌ها را حذف می‌کند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: شماره جدید نشریه کارگزار روابط عمومی منتشر شد