درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 4 خرداد 1394 - 15:39   

انتصاب سرپرست جدید اداره کل  روابط‌عمومی دانشگاه جامع

  انتصاب سرپرست جدید اداره کل روابط‌عمومی دانشگاه جامع


ادامه ادامه مطلب یک

مراسم معارفه مدیر روابط عمومی بانک‌مرکزی برگزار شد

  مراسم معارفه مدیر روابط عمومی بانک‌مرکزی برگزار شد


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیر جدید روابط عمومی سازمان بهزیستی

  انتصاب مدیر جدید روابط عمومی سازمان بهزیستی


ادامه ادامه مطلب سه

کمپین فرهنگ سازی بیمه: مبتنی بر تحقیق، آموزش، تبلغات و اطلاع رسانی

  کمپین فرهنگ سازی بیمه: مبتنی بر تحقیق، آموزش، تبلغات و اطلاع رسانی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین همایش روابط عمومی شهرداری‌های استان گیلان برگزار می‌شود
  گزارش تصویری؛ اختتامیه جشنواره روابط عمومی‌های برتر سازمان فرهنگی هنری
  اجلاس دو روزه مدیران روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور
  نقش رسانه‌ها در تعاملات دنیای امروز چشم‌گیر است/ روابط عمومی فعال پویایی را به دستگاه اجرایی خود هدیه می‌کند
  روابط عمومی ها می توانند نقش نظارتی در دستگاه داشته باشند
  کمپین فرهنگ سازی بیمه: مبتنی بر تحقیق، آموزش، تبلغات و اطلاع رسانی
  نشست هم‌اندیشی خبرنگاران و مسئولین روابط عمومی ادارات سیمرغ/ گزارش تصویری
  روابط عمومی، عامل تغییر و تحول سازمانی
  میکروبلاگینگ در روابط عمومی
  شگفت‌انگیز‌ترین آدم‌ها از نظر دکتر علی شریعتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 527دوشنبه، 18 اردیبهشت 1391 - 07:49
بررسی شاخص ‎های ارزیابی پرتال ‎های روابط عمومی
دکتر حمید ضیایی پرور، مدرس دانشگاه سوره در هفتمین همایش روابط عمومی الکترونیک به بررسی شاخص های ارزیابی پرتال های روابط عمومی در ایران خواهد پرداخت.
  

دکتر حمید ضیایی پرور، مدرس دانشگاه سوره در هفتمین همایش روابط عمومی الکترونیک به بررسی شاخص های ارزیابی پرتال های روابط عمومی در ایران خواهد پرداخت.
 به گزارش سیتنا، وی در چکیده مقاله خود آورده است: اکنون تقریبا تمام دستگاه‎های دولتی ایران و اکثریت قریب به اتفاق شرکت‎های بزرگ بخش خصوصی در ایران دارای پرتال و وب سایت می‎باشند، اما بررسی‎ها نشان می‎دهد اغلب این پرتال‎ها، قدیمی، فاقد تکنولوژی‎های روز و بدون جاذبه‎های کارپسندی بوده و دچار رکود و کم تحرکی شده‎اند. برگزاری جشنواره‎ها و مسابقات پرتال‎ها و ساب پرتال‎های یک دستگاه در سطح ملی می‎تواند ضمن به تحرک واداشتن روابط عمومی‎ها در به روز رسانی وب سایت‎ها و پرتال‎هایشان ، میزان خدمات و اطلاعات این سامانه های الکترونیک را ارتقا بخشد.
 برخی دستگاه‎ها تا کنون طی سال‎های گذشته اقدام به برگزاری جشنواره‎های ساب پرتال‎های خود کرده‎اند. جشنواره تسما نیز به عنوان یکی از بزرگترین جشنواره‎های وب دولتی در ایران دو دوره تا کنون برگزار شده است. شاید بتوان گفت مهمترین نکته در برگزاری چنین جشنواره‎هایی فقدان شاخص‎های استاندارد برای ارزیابی وب سایت‎ها متناسب با ماموریت‎های هر سازمان در ایران است. محقق در تجربه‎ای عینی طی سال 1390 موفق به طراحی و اجرای اولین جشنواره ساب پرتال های شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران شد. مهمترین گام این جشنواره به لحاظ علمی، تدوین شاخص‎های ارزیابی و تهیه اسناد راهبردی طراحی و توسعه وب سایت و پرتال روابط عمومی بود. محقق خود به عنوان داور بخش وب سایت در چندین جشنواره وب دولتی در ایران مانند جشنواره وب سایت‎های صنعت نفت ایران، جشنواره وب سایت‎های دانشگاه‎های ایران و داوری چندین جشنواره وبلاگی در ایران از جمله جشنواره وبلاگ‎های بانکی ایران، تجربیات متعددی در حوزه ارزیابی وب سایت‎ها اندوخته و از این تجربیات برای تدوین شاخص های استاندارد ارزیابی وب سایت در ایران استفاده کرده است.
 در مقاله حاضر شاخص‎ها و اسناد مذکور به عنوان یک دانش فنی در حوزه طراحی وب سایت در ایران به تفصیل تشریح شده است. شاخص هایی همچون هدفگذاری ، گرافیکی ، محتوایی و تکنولوژیکی که خود شامل 56 زیر شاخص می شود. همچنین به اسنادی مانند استایل بوک پرتال ، شناسنامه پرتال ، سند راهبردی پرتال ، سیاستگذاری دامنه ها و ضوابط و مقررات دولتی در حوزه پرتال پرداخته شده است. در تهیه این اسناد و شاخص ها از تجربیات جهانی و منابع و مستندات معتبر بین المللی در این حوزه بهره گیری شده و تمام فستیوال های مرتبط در حوزه وب ایرانی نیز مورد مطالعه و بهره برداری قرار گرفته است. همپنین جزییات طراحی برگزاری یک جشنواره ساب پرتال ها و فرآیند عملی برگزاری آن تشریح شده و راهکار علمی و عملی مناسبی پیش روی نهادهای روابط عمومی در تمامی دستگاه های دولتی گذاشته شده تا با تکیه بر این تجربه بتوانند در پرتال ها و وب سایتهای خود تحرکی جدی ایجاد کنند.
 
 مقاله مذکور همچنین می‎تواند به عنوان سندی برای ارزیابی تمام وب سایت‎های دولتی در ایران مورد استفاده قرار گیرد. بدین ترتیب هر مدیر وب سایت و پرتال دولتی می‎تواند با استفاده از شاخص های مذکور، خود راسا به ارزیابی سامانه‎های اینترنتی اش بپردازد و به نقاط ضعف و قوت آن پی ببرد.
 
 هفتمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک روز 25 اردیبهشت‌ماه در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
 کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  رونمایی از جلد دوم کتاب «استانداردهای روابط عمومی» توسط معاون علمی و فناوری رئیس جمهور+گزارش تصویری


  فرخوان آثار دهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


  حجت الاسلام خاتمی: روابط عمومی عصای دست مدیریت است


  توضیح زنوزی: برای تحصیل به آمریکا رفته ام


  استاندار زنجان : کار در روابط عمومی ها باید دوسویه باشد


  امسال سال روابط عمومی‌هاست


  تلگرام؛ برترین برنامه رایگان در 46 کشور


  اعضای هیأت مدیره «ایسنا» منصوب شدند


  آخرین نتایج یک تحقیق: کاربران ایرانی در وایبر چه می کنند؟


  روابط عمومی، عامل تغییر و تحول سازمانی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir