درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 30 مهر 1399 - 23:46   

کیفرخواست بزرگ دولت آمریکا علیه گوگل

  کیفرخواست بزرگ دولت آمریکا علیه گوگل


ادامه ادامه مطلب یک

پارلمان اروپا خواستار وضع مقررات دقیق و سختگیرانه برای غول‌های اینترنتی شد

  پارلمان اروپا خواستار وضع مقررات دقیق و سختگیرانه برای غول‌های اینترنتی شد


ادامه ادامه مطلب دو

نمایشگاه «آینده» دبی نماد آینده جهانی

  نمایشگاه «آینده» دبی نماد آینده جهانی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نسخه‌‌ای برای دوام و مقاومت بیشتر شرکت‌ها
  پارلمان اروپا خواستار وضع مقررات دقیق و سختگیرانه برای غول‌های اینترنتی شد
  وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران در پایان نود و نهمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی
  فولاد مبارکه 3 بار از سوی آمریکا مورد تحریم قرار گرفته است/ آب به آسیاب دشمن نریزیم
  شتاب بیشتر روند فعالیت شرکت امید
  رونمایی از " سامانه سامر " روابط عمومی شهرداری صالحیه
  نمایشگاه «آینده» دبی نماد آینده جهانی
  مترجم جدید فیس بوک ۱۰۰ زبان مختلف را با یادگیری ماشین ترجمه می کند
  دیوار ها مکانی برای معرفی روابط عمومی
  مدیریت به وسیله انتظارات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2855صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 24 فروردین 1392 - 15:41
نقش روابط عمومی و شعار سال
برای تحقق پیدا کردن اهداف شعار سال 1392 شرایطی لازم است و نباید سازمان ها تمام نواقص را از چشم روابط عمومی ها ببینند بلکه هر بخش به فراخور خود گام بردارد ...
  

نقش روابط عمومی ها جهت تحقق شعار سال
 (حماسه اقتصادی– حماسه سیاسی)
 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) - با نام گذاری سال جدید به نام «حماسه اقتصادی– حماسه سیاسی» توسط مقام معظم رهبری در واقع نوعی آینده نگری و هدف گذاری برای پیشبرد برنامه ها و اجرای هر چه بهتر امور کشور است و همین که در نخستین لحظات تحویل سال این اهداف بیان می شوند نشان از حساسیت و مهم بودن آن است که نباید مدیران سازمان ها و اقشار مختلف جامعه با نام سال به صورت کاملا شعاری و کلیشه ای و صرفا چاپ بنر و پلاکارد بدون هیچ هدفی برخورد کنند.
 روابط عمومی عبارت است ازیک عمل یا وظیفه مشخص مدیریتی که برای استقرار وتداوم ارتباط دوسویه، درک مشترک، پذیرش وهمکاری میان سازمان و مخاطبان، سازمان را یاری می دهد و توجه مدیریت را به مسائل حاکم بر سازمان جلب می کند، به گونه ای که قدرت حل مسائل ومشکلات را داشته باشد.
 در این بین نقش کلیدی روابط عمومی ها در تحقق هر چه بهتر شعار سال و مدیریت موفقیت آمیز ارتباطات دو سویه چه داخلی بین کارکنان و مدیران در درون سازمان و ارگان خویش، با آموزش ها و کلاس های توجیهی برای کارکنان، دعوت از اساتید و کارشناسان صاحب فن در حوزه های اقتصادی و سیاسی و میزگردها و نشست های تخصصی؛ چه بیرونی که با شکل گیری افکار عمومی و همسو کردن این افکار جهت اهداف سازمانی و کلان کشور که تبلور آن در نامگذاری سال 92 که چه به صورت کوتاه مدت و بلند مدت موجب ایجاد تحولی در اقتصاد و تولید ملی و در نهایت منجر به تغییر در سطح رفاه و زندگی مردم می شود. همچنین با قرارگیری حماسه سیاسی در کنار حماسه اقتصادی نشان از پیوستگی این دو مقوله است که مدیران روابط عمومی ها با ایده ها و برنامه ریزی های خود از دید ملی و بین الملل جهت پر شور برگزار شدن انتخابات که همان نشاط سیاسی در بین کارکنان آن سازمان و دیده شدن در سطح جهانی است.
 مسیر حرکت کشور در نامگذاری سال و توصیه های داهیانه مقام معظم رهبری بیان می شود و چنانچه سازمان مسیر حرکت خود را نبیند قطعا از مسیر اصلی خود منحرف شده و از رسیدن به هدف باز می ماند، در اینجاست که روابط عمومی در سازمان باعث می شود تا سازمان ببیند ودیده شود.
 اما برای تحقق پیدا کردن اهداف شعار سال 1392 شرایطی لازم است و نباید سازمان ها تمام نواقص را از چشم روابط عمومی ها ببینند بلکه هر بخش به فراخور خود گام بردارد و نباید انگشت اتهام و کم کاری صرفا سوی روابط عمومی ها باشد.
 در ادامه برای تحقق اهداف و تبیین شعار سال که به حوزه وظایفی که با روابط عمومی ها در ارتباط است می پردازیم:
 - ایجاد زمینه همکاری بخش های مختلف جامعه، بطور اهم دولت که حرکت دهنده اصلی چرخ های اقتصادی کشور است، نخبگان و مردم که بدون کمک و همراهی مردم عرصه های سیاسی و اقتصادی بر ایران اسلامی تنگ می شود.
 - فرهنگ سازی در جامعه، یکی از وظایف اصلی روابط عمومی هاست که نیاز به آموزش چه در سطح مدیریتی و چه در سطح کلان آن که همان اقشار مختلف جامعه است را در بر می گیرد.
 - ایجاد آرامش وامید در جامعه، بدون نشاط روحی نه مدیران می توانند برنامه های خود را آن طور که هست پیش ببرند نه مردم قابلیت و درک آن را دارند.
 - بررسی، تحقیق و انعکاس ضعف ها و قوت ها، تهدید ها وفرصت ها برای برنامه ریزی های هدف مند، روابط عمومی ها باید به کل اطلاعات سازمان احاطه داشته تا در مواقع ضرورت بتوانند با تجزیه و تحلیل های خود جلوی سوء برداشت ها را بگیرند و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.
 - ایجاد زمینه پاسخگویی مسولان به مردم، روابط عمومی ها باید فضایی را ایجاد کنند که مخاطبان آن ها به راحتی و آرامش بتوانند مطالبات به حق خود را طلب کنند.
 - انعکاس اخبار دقیق، صحیح وبهنگام، یکی از وظایف اصلی روابط عمومی هاست تا در عرصه اطلاع رسانی تعامل خوبی را با رسانه ها داشته باشند.
 - ایجاد شور وعزم ملی برای رسیدن به هدف، روابط عمومی در ایجاد عزم ملی که تبدیل به حماسه شود نقشی محوری دارد.
 - نظر سنجی وتبیین انتظارات عمومی از تولیدات و سیاست ها، که باعث آشتی ملی در همه سطوح کشور می شود و این نیاز به اطلاع رسانی و عزمی جدی دارد.
 - شناسایی و بخدمت گرفتن ظرفیت ها و امکانات ارتباطی در همه سطوح جهت تحقق شعار سال.
 در نتیجه روابط عمومی ها می توا نند در اقدامی هماهنگ و برنامه ریزی شده نقش خود را در زمینه های فوق ایفا کنند اما منوط به همکاری سایر بخش ها با این حوزه است در غیر اینصورت با وجود حلقه های گمشده، همکاری بین بخشی در جامعه دچار مشکلات جدی خواهد شد و برنامه شعار سال و اهداف آن از دسترس دور خواهد ماند، و با ورود روابط عمومی ها در این عرصه وایفای نقش منحصر بفرد خود می توان امیدوار بود تا شعار حماسه اقتصادی– حماسه سیاسی، به ثمر بنشیند، اما نباید شعارهای سال های گذشته را کنار بگذاریم. ان شا ا...

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چهار قاعده برای مذاکره‌ای موفق


  مسوولیت شرکتی در مقابل جامعه


  اشتباهات در فروش


  دیوار ها مکانی برای معرفی روابط عمومی


  مدیریت به وسیله انتظارات


  کتاب سال روابط عمومی ایران منتشر شد


  بازیابی آزادی عمل در دوران کرونا


  گزارش نشست شورای روابط عمومی های استان مرکزی


  نوکیا شبکه نسل چهارم تلفن همراه را در کره ماه برای ناسا می‌سازد


  زمانی یک سازمان موفق خواهد بود که روابط‌عمومی پویا یی داشته باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: دعوت دبیرخانه پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی برای حضور در این رویداد علمی