درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 19:58   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2797صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیشنبه، 10 فروردین 1392 - 11:16
ارزیابی سالانه‌ی روابط‌عمومی
رسیدگی به حساب روابط‌عمومی، قبل از این که دیگران به حساب روابط‌عمومی رسیدگی کنند، یکی از روش‌های مناسب برای پیشرفت، اقتدار و اعتلای  روابط‌عمومی است.
  

حاسبوا قبل ان تحاسبوا
 
 شارا، محمد امامی- رسیدگی به حساب روابط‌عمومی، قبل از این که دیگران به حساب روابط‌عمومی رسیدگی کنند، یکی از روش‌های مناسب برای پیشرفت، اقتدار و اعتلای روابط‌عمومی است.
 
 برای این که ارزیابی روشن و دقیق و معتبری از عملکرد روابط‌عمومی داشته باشیم، باید شاخص‌ها یا سنجه‌هایی مناسب داشته باشیم تا بتوانیم به کمک آن‌ها هم به لحاظ کیفی و هم به لحاظ کمی، عملکردها را اندازه گیری کنیم.
 
 ارزیابی از این که روابط عمومی در کشور عزیز ما ایران، چه پیشرفت یا عقبگردی داشته است، نیازمند شاخص‌ها و سنجه‌های حرفه‌ای جامع و مانعی است که بتواند زمینه‌های مناسبی را برای قضاوت و داوری صحیح و درست ما نسبت به جهت‌گیری‌های عملکردی روابط‌عمومی و احیانا میزان توفیق یا ناموفقیت این نهاد فراهم آورد.
 
 از سوی دیگر اگر بخواهیم از این نگاه به عملکرد روابط‌عمومی نظری بیافکنیم، باید ابتدا تکلیف خودمان را با تعریف روابط‌عمومی روشن کنیم، چرا که متناسب با هر تعریفی از روابط‌عمومی، می‌تواند سنجه‌های خاصی درنظر گرفته شود.
 
 برای مثال اگر روابط‌عمومی را در یک تعریف مجمل و کوتاه و پرمغز، «علم و هنر مردم‌مداری و مردم داری» بدانیم، باید بررسی کنیم طی سال گذشته روابط‌عمومی تا چه اندازه توانسته خود و عملکرد خود را به این تعریف نزدیک کند.
 
 به نظر می‌رسد میزان رضایت مردم از یکایک دستگاه‌های اجرایی، تقنینی، قضایی و ... و همچنین شرایط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی موجود می‌تواند معرف میزان توفیق روابط‌عمومی هر یک از بخش‌های اجتماع و در کل میزان توفیق نهاد روابط‌عمومی در کشور باشد.
 
 نگارنده بر آن نیست تا قضاوت یا داوری نسبت به میزان و سمت و سوی رضایتمندی عمومی مردم از وضعیت کلی جامعه و یا هر یک از بخش‌ها یا دستگاه‌ها داشته باشد، و شاخص مهم و اساسی «میزان مردم‌مداری و مردم‌داری» و «رضایت مردم» را برای قضاوت و داوری در خصوص این موضوع، لازم اما ناکافی می‌داند، اما نگاهی گذرا به این دو مقوله‌ی مهم می‌تواند ما را به شناخت و آگاهی از میزان توفیق روابط‌عمومی نزدیک سازد.
 
 به عبارتی دیگر اگر میزان رضایت‌مندی مردم از وضع موجود در سطح قابل قبولی باشد می‌تواند بیانگر توفیق روابط‌عمومی‌ها در ایفای مسئولیت‌های حرفه‌ای خویش باشد و اگر شاهد نارضایتی عمومی از وضع موجود هستیم می‌توان آن را ناشی از عملکرد ناموفق روابط‌عمومی‌ها و یا محقق نشدن رسالت و اهداف روابط‌عمومی‌ها دانست. البته این‌که چه عواملی منجر به ناکامی روابط‌عمومی‌ها شده‌اند بحث دیگری است که در این مجال نمی‌گنجد.
 
 با این توضیح و مقدمه‌ی طولانی، به این نکته ضروری اشاره می‌شود که: شایسته است به منظور پیشرفت برنامه‌ریزی شده‌ی نهاد روابط‌عمومی کشور، افزون بر سیاستگذاران متخصص و اهل فن دستگاه‌های اجرایی، تقنینی و قضایی و ... سازمان‌های غیر دولتی فعال در این موضوع تخصصی، در کنار فعالیت‌های اختصاصی خویش، با هم‌افزایی، یک حرکت جمعی و راهبردی را شکل دهند تا پس از پژوهش و شناسایی و تدوین شاخص‌های کمی و کیفی عملکردی روابط‌عمومی‌ها در سطوح مختلف، و همچنین نقاط قوت و ضعف و فرصت‌ها و تهدیدهای موجود، «نظام ارزیابی روابط‌عمومی‌ها» را در کشور بنیان نهند.
 
 بی‌تردید جریان یافتن و نهادینه شدن ارزیابی سالانه در فعالیت های روابط‌عمومی‌ها می‌تواند نهاد روابط‌عمومی را به سوی برنامه‌ریزی منظم فعالیت‌ها سوق داده و حرکت روابط‌عمومی در کشور را هدفمند و جهت‌ دار سازد و معیارهای حرفه‌ای و تخصصی هنرهشتم را در جامعه ارتقا بخشیده و متعالی گرداند.
 
 اجرایی شدن این ایده منوط به محقق شدن «نظام جامع روابط‌عمومی» است که در گفتار آتی بدان پرداخته خواهد شد.
 
 ۹ فروردین ۱۳۹۲

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد