آموزش روابط عمومی - شارا - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران http://www.shara.ir/ fa محمد صادق عبداللهی آغازی مهم برای ارتقای ارتباطات بحران http://www.shara.ir/view/47989/آغازی-مهم-برای-ارتقای-ارتباطات-بحران 2021-10-21 19:25:00 ابلاغ سیاست‌های رسانه‌ای مرتبط با حوادث طبیعی هرچند که در حال حاضر با تأکید بر بیماری کروناست، اما می‌تواند آغاز خوبی برای بسط آن به همه حوادث طبیعی و اندیشیدن در خصوص این سیاست‌ها آن هم در کشوری همچون ایران که به دلیل شرایط جغرافیایی در معرض حوادث و بلایای طبیعی و بحرانی‌های ناشی از آن است، باشد. 0 79 http://www.shara.ir/media/image/1400/07/29/8515230-digital-tech-covid-web-824x549.jpg رییس دانشکده ارتباطات دانشگاه آزاد: مدیریت بحران در کشور نیاز به بازنگری دارد http://www.shara.ir/view/47781/رییس-دانشکده-ارتباطات-دانشگاه-آزاد:-مدیریت-بحران-در-کشور-نیاز-به-بازنگری-دارد 2021-09-23 17:44:00 شناخت ناکافی از تاکتیک‌های رسانه‌ای بحران، ضعف‌های ارتباطی درون سازمانی، نداشتن سخنگویان آموزش دیده و مسلط به امور رسانه‌ای نیز از جمله اشکالات ساختاری و اداری این سازمان است. به عقیده نصراللهی، پیامد این اشکالات غلبه شعارها و وعده ها بر اقدامات، تعدد سخنگویان، فرصت سوزی، مخاطب گریزی و اعتمادزدایی است. 0 72 http://www.shara.ir/media/image/1400/07/01/169078400.jpg نوشته: لی مک کاسکیل هفت روش برجسته برای عبور از بحران http://www.shara.ir/view/47717/هفت-روش-برجسته-برای-عبور-از-بحران 2021-09-15 12:18:00 هرگز نگویید :«جای شرح و تفسیر ندارد» یا این که «وکلای‌مان ما را نصیحت می‌کنند». سعی کنید این گونه بگویید: «الان خیلی زود است تا یک جواب قطعی به شما بدهم» یا «ما در حال مشاوره با کارشناسانی که در جریان این قضیه‌اند هستیم و انتظار داریم هر چه زودتر پاسخ مناسبی ارایه دهند». 0 79 http://www.shara.ir/media/image/1400/06/24/photo_2021-09-15_17-04-25.jpg مدیریت بحران و ارتباطات در کنار یکدیگر پیش می روند http://www.shara.ir/view/40761/مدیریت-بحران-و-ارتباطات-در-کنار-یکدیگر-پیش-می-روند 2021-09-15 06:00:00 مدیریت بحران با شناسایی آن حوادثی که ممکن است رخ دهد که احتمالاً باعث می شود یک شرکت درهای خود را ببندد و یا تأثیر طولانی مدت و منفی بر قیمت سهام، درآمد و غیره داشته باشد، سروکار دارد. 0 23 http://www.shara.ir/media/image/1398/08/21/2128693- بحران.jpg آیدا ابوترابی (مشاور و پژوهشگر ارتباطات و رسانه) ارتباطات زمان بحران، از تئوری تا عمل http://www.shara.ir/view/47713/-ارتباطات-زمان-بحران،-از-تئوری-تا-عمل 2021-09-14 10:26:00 بیش از دو دهه است که در کنار مفهوم «مدیریت بحران»، مفهوم دیگری به نام «ارتباطات زمان بحران» یاCrisis Communications مطرح می‌شود که از آن نه فقط در زمان بحران‌های داخلی و خارجی که حتی برای پیش‌بینی آن نیز استفاده می‌شود. ارتباطات زمان بحران، به مجموعه فرآیندهایی گفته می‌شود که به‌طور معمول زیر نظر واحد ارتباطات یا روابط‌عمومی یک سازمان تعریف می‌شود. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1400/06/23/photo_۲۰۲۱-۰۹-۱۴_۱۴-۱۵-۲۹.jpg ضرورت جلب اعتماد دوباره مشتریان در حوزه روابط عمومی http://www.shara.ir/view/42313/-ضرورت-جلب-اعتماد-دوباره-مشتریان-در-حوزه-روابط-عمومی 2021-09-11 10:57:00 مهمترین چالش پیش روی برندها و تیم های روابط عمومی جلب اعتماد مشتریان است. کسب اعتماد مخاطب هدف کار دشواری است. بحث کاهش اعتماد در حوزه اجتماعی نیز مطرح است، بنابراین یکی از دغدغه های اصلی جامعه شناس ها بررسی الگوهای مختلف بی اعتمادی اجتماعی است. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1399/01/19/ جلب اعتماد دوباره مشتریان در حوزه روابط عمومی.jpg برخورد ‌با رسانه ها هنگام‌ بحران http://www.shara.ir/view/37066/برخورد-‌با-رسانه-ها-هنگام‌-بحران 2021-08-05 05:34:00 نخستین‌ وظیفه‌ روابط عمومی‌ به‌ هنگام‌ بروز بحران‌ این‌ است‌ که‌ حقیقت‌ را درباره‌ آنچه‌ که‌ روی‌ داده‌ بیان‌ کند. دروغ‌ گفتن‌ نه‌ تنها غیراخلاقی‌، که‌ احمقانه‌ است‌. 0 29 http://www.shara.ir/media/image/1397/11/03/6978626-photo_۲۰۱۹-۰۲-۱۰_۰۰-۰۳-۵۳.jpg مریل رادر، مشاور مدیریت بحران 5 روش برای مدیریت بحران http://www.shara.ir/view/37197/5-روش-برای-مدیریت-بحران 2021-07-25 06:31:00 اگر به درستی رفتار شود، یادگیری از طریق بحران ممکن است پایه محکمی برای تغییر مثبت و ایجاد یکپارچگی مردم باشد. حتی ممکن است یک فرصت برای ایجاد یک ادراک مثبت از سازمان باشد - تا زمانی که اخبار مربوط به بحران در یک روش موثر و کارآمد مورد استفاده قرار گیرد. 0 24 http://www.shara.ir/media/image/1398/01/01/1876157-photo_۲۰۱۹-۰۲-۱۹_۲۲-۵۷-۲۱.jpg مریل رادر، مشاور مدیریت بحران سه مرحله مدیریت بحران http://www.shara.ir/view/37196/سه-مرحله-مدیریت-بحران 2021-07-22 04:30:00 بحران ها همه گیر و خسته کننده هستند. شما باید در هر مرحله دارای یک برنامه بسیار روشن و هدفمند باشید. مدیریت بحران دارای سه مرحله است: 0 24 http://www.shara.ir/media/image/1398/01/01/7491380-photo_۲۰۱۹-۰۲-۱۹_۲۲-۵۸-۲۶.jpg 10قانون طلایی مدیریت بحران روابط عمومی http://www.shara.ir/view/33874/-10قانون-طلایی-مدیریت-بحران-روابط-عمومی 2021-07-18 03:42:00 در دنیای واقعی بویژه رسانه های اجتماعی، مدیریت شهرت بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد و می تواند در یک لحظه از دست برود. اصول کلی ارتباطات بحران باید پیشگیرانه، شفاف و پاسخگو باشد. هنگامی که زمان عمل برسد: تصدیق حادثه، مسئولیت پذیری، و عذرخواهی می تواند در کاهش دامنه بحران کمک کننده باشد. 0 24 http://www.shara.ir/media/image/1397/09/26/6245130-crisis-pr.jpg نویسندگان: توماس گراهام و ری تامپسون دستورالعمل نحوه برقراری ارتباط در مواقع بحرانی http://www.shara.ir/view/47454/دستورالعمل-نحوه-برقراری-ارتباط-در-مواقع-بحرانی 2021-07-10 09:24:00 برنامه‌ریزی بحران همیشه اهمیت داشته است، اما برکسی پوشیده نیست که بسترهای ارتباطاتی بلادرنگ فعلی اهمیت ویژه ای در صنعت روابط‌عمومی پیدا کرده است. 0 24 http://www.shara.ir/media/image/1400/04/19/8011805-pf-ake0009-eye-bb-2.jpg روابط عمومی، رسانه های اجتماعی و مدیریت بحران http://www.shara.ir/view/41690/روابط-عمومی،-رسانه-های-اجتماعی-و-مدیریت-بحران 2021-07-02 18:31:00 از آنجا که در مدیریت بحران ها بهره مندی از دو عنصر ارتباط و اطلاع رسانی به عنوان وظایف روابط عمومی بسیار مهم است، روابط عمومی ها باید اطلاعات مناسب، شفاف و بر اساس واقعیت ها به افکار عمومی ارائه دهند و این کار جز با بهره گیری مناسب از رسانه ها و هدایت آنها انجام نمی شود. اگر روابط عمومی نتواند رسانه ها را در جهت مناسب هدایت نماید بحران بیشتر شده و بستر شایعه، بی اعتمادی، خبرهای نادرست فراهم 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1398/11/21/8339811-index.jpg روابط عمومی؛ بحران زایی با بحران زدایی http://www.shara.ir/view/46802/روابط-عمومی؛-بحران-زایی-با-بحران-زدایی 2021-04-17 12:45:00 نگرش مثبت به بحران در نزد مدیران روابط عمومی تقویت شود که این امر موجب شکل گیری راهبرد فوق فعال در هنگام مواجهه با اوضاع بحرانی است. از این رو باید برنامه هایی با هدف تغییر در دانش و افزایش اطلاعات و آگاهی های کارشناسان روابط عمومی نسبت به مقوله بحران و مدیریت آن در نظر گرفته شود، زیرا لازمه تغییر در نگرش نسبت به یک موضوع، تغییر در دانش نسبت به آن موضوع است. 0 24 http://www.shara.ir/media/image/1400/01/28/GEN-Hernandez-Leadership-Crisis-1290x860-1.jpg مدیریت بحران‌ها توسط مدیران بزرگ http://www.shara.ir/view/20009/مدیریت-بحران‌ها-توسط-مدیران-بزرگ 2021-04-01 07:16:00 می‌گویند «هر بحران یک فرصت است.» کسی دوست ندارد با بحران مواجه شود؛ اما اگر مدیر یک سازمان هستید، وقوع بحران‌ها در زندگی حرفه‌ای شما اجتناب‌ناپذیر است. این بحران‌ها هستند که باعث می‌شوند توانایی‌های خود را محک بزنید و رهبران قابل، بحران را به منزله فرصتی می‌بینند که خود و اعضای تیم می‌توانند از آن بهره ببرند. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/PR/1394-3/1-images8676556.png روایت روپرت یانگر، پژوهشگر دانشگاه آکسفورد از مدیریت بحران روابط عمومی مدیریت بحران روابط عمومی http://www.shara.ir/view/31180/مدیریت-بحران-روابط-عمومی 2021-03-31 08:30:00 حوزه روابط عمومی یکی از مهم ترین بخش هایی است که در برندسازی مورد توجه قرار می گیرد. تمام تلاش های یک تیم مدیریتی در نهایت به وسیله توانایی بخش روابط عمومی اش سنجیده می شود. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1396/06/12/8776151-871-1-3b.jpg برندها نیازمند هوش بحرانی http://www.shara.ir/view/33873/-برندها-نیازمند-هوش-بحرانی 2021-03-31 06:29:00 اگرچه ما در جهان زندگی می کنیم که میلیاردها مکالمه در هر روز به صورت آنلاین اتفاق می افتد و با توجه به اینکه در هر زمان از هر کانال ممکن است بحرانی بوجود آید، یک ابزار مدیریت بحران می تواند به موقع پاسخ دهد. 0 24 http://www.shara.ir/media/image/1397/10/26/6855723-Overcoming_Odds_400_1.jpg جواد نظری؛ محقق اجتماعی و کارشناس روابط عمومی روابط عمومی و نقش فرهنگ در مدیریت بحران http://www.shara.ir/view/46685/روابط-عمومی-و-نقش-فرهنگ-در-مدیریت-بحران 2021-03-30 03:47:00 اشراف به ویژگی های قومی، فرهنگی و جغرافیای زیستی حوزه بحران و تاکید بر رویکرد فرهنگی و فرهنگ محلی ما را در همیاری منابع مختلف ارتباطی و انسانی در راستای حل بحران کمک خواهد کرد. «دلجویی از آسیب دیدگان، فراهم کردن امکانات اولیه در قالب مسئولیت های اجتماعی و ...» نمونه هایی از رویکرد انسانی و اجتماعی به بحران است. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1400/01/10/1709268-PRcrisis.jpg مدیریت بحران و ارتباطات در شرایط بحران http://www.shara.ir/view/22676/مدیریت-بحران-و-ارتباطات-در-شرایط-بحران 2021-03-28 05:45:00 بی تردید عصر حاضر، بنا به دلایل متعدد، متنوع و پیچیده در کانون وقوع انواع بحران ها واقع شده است. امروزه،  جوامع معاصر با بحران های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، طبیعی، تکنولوژیکی و... در ابعاد ملی و بین المللی مواجه اند. 0 23 http://www.shara.ir/media/image/PR/1395/exclam.gif مترجم: مریم رضایی مدیریت بحران http://www.shara.ir/view/6825/-مدیریت-بحران 2021-03-27 04:00:00 برقراری ارتباط در هر بحرانی، حس اعتماد بین کسانی که پیامی تولید می‌کنند و کسانی که این پیام را دریافت می‌کنند بالا می‌برد. 0 23 http://www.shara.ir/media/image/1392/08/14/sahra-4.jpg تهیه و تدوین محمد میرزائی نقش مدیریت بحران در سازمان‌ها http://www.shara.ir/view/25619/-نقش-مدیریت-بحران-در-سازمان‌ها 2021-03-25 09:57:00 با توجه به روند رو به رشد وقوع بحران ها در سازمانها که امری نیز اجتناب ناپذیر می باشد و بمنظور مقابله با آنها برای موقعیت های بحران برنامه ربزی در هر سازمان لازمست لذا در بحران ها علل شکست و موفقیت ها می بایستی بررسی شود در این رابطه باید به نکات مشروحه زیر توجه نمود. 0 39 http://www.shara.ir/media/image/1395/05/20/2995831-images.jpg پنج استراتژی اثبات شده برای تصمیم‌گیری بهتر در لحظات پرتنش http://www.shara.ir/view/45967/پنج-استراتژی-اثبات-شده-برای-تصمیم‌گیری-بهتر-در-لحظات-پرتنش 2021-01-06 05:31:00 بیماری همه‌گیری کرونا، عدم اطمینان در مشاغل و امور مالی و ناآرامی های اجتماعی رو به افزایش ارتباط ما را با دوستان و خانواده و احساس امنیت، ایمنی و سلامتی ما را مختل کرده است. این بحران ها چالشی برای افراد شاغل در حوزه ارتباطات و رهبران محسوب می شود: چگونه می توانیم تصمیماتی بگیریم که ممکن است به کسب و کارمان یا آسیب بزند و یا موجب ارتقای آن شود؟ 0 24 http://www.shara.ir/media/image/1399/10/17/decision-making-crisis-metacognition-768x465.jpg هادی خانیکی استاد ارتباطات مدیریت بحران مسائل و ضرورت‌های تازه http://www.shara.ir/view/45482/مدیریت-بحران-مسائل-و-ضرورت‌های-تازه 2020-11-22 05:54:00 مهم‌ترین نیاز در این ایام پیش رو فراهم آوردن زمینه‌هایی برای افزایش توانمندی در گفتن، شنیدن و به کار بستن در دو سوی نظام سیاسی و جامعه است. الزامات «حکمروایی خوب» و «سرمایه اجتماعی» در چنین شرایط دشواری بیش از همیشه به چشم می‌خورد. 0 24 http://www.shara.ir/media/image/1399/09/02/50408702_1862199537239198_1858790489122144256_n.jpg ترجمه: پژمان رمضانی غلبه بر بحران اعتبار مدیرعامل http://www.shara.ir/view/1594/غلبه-بر-بحران-اعتبار-مدیرعامل 2020-10-13 08:21:00 اگرچه یک مدیرعامل ممکن است در مورد فعالیت‌های مشکوک درون شرکتش ناآگاه باشد، ولی او مسوول این نزول است و می‌بایست که آگاه باشد. «زیرا در نهایت ماافراد در سطح مدیریت ارشد را مسوول می‌دانیم.» 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1399/07/19/8317757-AdobeStock_208253696-1-696x443.jpg نحوه تخصیص منابع در شرایط بحران http://www.shara.ir/view/1744/نحوه-تخصیص-منابع-در-شرایط-بحران 2020-10-10 05:47:00 تخصیص منابع با نادیده گرفتن فرهنگ و راهبرد هسته‌ای می‌تواند اثر مخرب بلندمدتی بر شرکت داشته باشد. این اقدامات نه تنها اصول و مبانی شرکت را تضعیف می‌کند، بلکه ممکن است نام تجاری شرکت را نیز خدشه‌دار کند. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1399/07/19/5962173-iStock-1209212639-696x445.jpg  مدیریت بحران/ نظارت بر رسانه‌های اجتماعی http://www.shara.ir/view/44824/ مدیریت-بحران-نظارت-بر-رسانه‌های-اجتماعی 2020-10-09 03:44:00 تحقیقاتی را درباره ابزارهای نظارت بر رسانه اجتماعی انجام دهید که بیش از سایر ابزارها رایج هستند. شما از کدام ابزارها برای نظارت بر سکوهای رسانه‌های اجتماعی متفاوت استفاده می کنید؟ 0 24 http://www.shara.ir/media/image/1399/07/18/6456449-27_11.crisis-management-blog.png       مدیریت بحران/ پاسخ به رسانه‌ها http://www.shara.ir/view/44823/      مدیریت-بحران-پاسخ-به-رسانه‌ها 2020-10-08 03:42:00 شرکت ها می توانند روی رسانه‌های اجتماعی به انتقادات پاسخ دهند و از طریق گفتگوی مستقیم با مشتریان خود، وضعیت و بحران پیش آمده را خنثی نمایند. آن ها می توانند با جامعه و ذینفعان گفتگو نموده تا اینکه فقط به شکلی ساده به ارسال پیام بپردازند. 0 24 http://www.shara.ir/media/image/1399/07/17/6587087-RM1.2.19_find_crisis.jpg مدیریت بحران/ استراتژی‌های روابط عمومی برای مدیریت بحران http://www.shara.ir/view/44822/مدیریت-بحران-استراتژی‌های-روابط-عمومی-برای-مدیریت-بحران 2020-10-07 03:39:00 در صورت بروز بحران، باید به سرعت و با اعتماد به نفس به آن پاسخ دهید تا ضرر و ضربه احتمالی آن را محدود نماید. برنامه و طرح مدیریت بحران به شما کمک می کند تا این کار را انجام دهید، اما هر بحران متفاوت بوده و باید بهترین راه را برای پاسخ به آن ارزیابی نمایید. 0 24 http://www.shara.ir/media/image/1399/07/16/The Importance of Activation Speed in Crisis Management Planning.jpg مدیریت بحران/ اهمیت سخنگوی خوب http://www.shara.ir/view/44817/مدیریت-بحران-اهمیت-سخنگوی-خوب 2020-10-06 07:24:00 برنامه مدیریت بحران به تعیین و معرفی یک تیم مدیریت بحران و سخنگوی کلیدی می پردازد. انتخاب صحیح سخنگویی که از دانش و آموزش رسانه ای کافی برخوردار باشد بسیار مهم است. در زمان وقوع بحران، اگر شخصی که صاحب یک پست مهم است، سخن نادرست و نابجایی را به زبان بیاورد، گفته او بسیار بزرگ نمایی خواهد شد. 0 24 http://www.shara.ir/media/image/1399/07/15/ThinkstockPhotos-610753596-702x336.jpg نویسندگان: Michael Regester- Judy Larkin روابط عمومی و مدیریت بحران http://www.shara.ir/view/2558/روابط-عمومی-و-مدیریت-بحران 2020-10-03 03:30:00 با افزایش بحران‌هایی که سازمان های بزرگ را تحت تأثیر قرار می دهد، این مقاله این نکته را بررسی می کند که چرا برنامه ریزی برای مدیرت وضعیت بحرانی قسمت مهمی از فرآیند برنامه ریزی راهبردی است. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1399/07/12/iStock-958939552.jpg اثرات شایعه‌ بر سازمان‌ها در زمان بحران http://www.shara.ir/view/44774/اثرات-شایعه‌-بر-سازمان‌ها-در-زمان-بحران 2020-10-02 18:48:00 پاسخگویی به شایعات می تواند تا حد زیادی به مشخص بودن یا نبودن علت بحران بستگی داشته باشد. وقتی اطلاعات مهمی به اشتراک گذاشته نشود، استراتژی‌های پاسخگویی در برابر بحران (به عنوان مثال، راهنمایی اطلاعات، تنظیم اطلاعات) در کاهش سطح سرزنش سازمانی موثرتر از استراتژی‌های مدیریت شهرت هستند (به عنوان مثال، انکار، کاهش). 0 24 http://www.shara.ir/media/image/1399/07/11/2421389-Apr20_22_696091418-700x394.jpg