مقالات روابط عمومی - شارا - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران http://www.shara.ir/ fa تهیه و تنظیم: مهدی باقریان آشنایی با روابط عمومی http://www.shara.ir/view/18679/آشنایی-با-روابط-عمومی 2021-10-22 10:54:00 اصطلاح روابط عمومی که اکنون ما به کار می بریم ترجمه کلمه به کلمه اصطلاح انگلیسی (public relations) است. این اصطلاح در ایران برای نخستین بار در شرکت نفت به کار گرفته شد و سازمان ها و موسسات دیگر کشورمان سال ها پس از شرکت نفت شروع به ایجاد واحدی بنام روابط عمومی در تشکیلات خود نمودند. 0 38 http://www.shara.ir/media/image/1400/07/30/-5866467633602345147_121.jpg مهدی باقریان مقدمه ای بر تعریف روابط عمومی http://www.shara.ir/view/22456/مقدمه-ای-بر-تعریف-روابط-عمومی 2021-10-20 11:17:00 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی عبارت است از "برنامه ریزی، ساخت و مدیریت روابط سودمند متقابل مستمر میان سازمان و ذینفعان به منظور تامین انتظارات آحاد جامعه" 0 3 http://www.shara.ir/media/image/PR/1395/1-Capture.PNG 10 سوال: آیا واقعاً آمادگی برای شروع روابط‌عمومی را دارید؟ http://www.shara.ir/view/47965/10-سوال:-آیا-واقعاً-آمادگی-برای-شروع-روابط‌عمومی-را-دارید؟ 2021-10-19 09:06:00 یک سوال بسیار مهم که باید از خود بپرسید این است: آیا واقعاً برای روابط‌عمومی آماده هستید؟ البته، به عنوان یک طرفدار روابط‌عمومی، من می خواهم پاسخ شما مثبت باشد، زیرا من به ارزش روابط‌عمومی به عنوان بخشی از تلاش رهبری فکری و برنامه روابط‌عمومی دیجیتال بسیار اعتقاد دارم. اما گاهی اوقات، ممکن است فکر کنید که آماده‌اید ... در حالی که در واقع، ممکن است آماده نباشید. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1400/07/27/2690768-photo_2021-10-19_12-46-58.jpg شنونده صبور حرف های دیگران باشید http://www.shara.ir/view/36408/شنونده-صبور-حرف-های-دیگران-باشید 2021-10-19 08:00:00 خوب شنیدن، یک مهارت و یک استعداد خاص است که باید آن را بیاموزید وتمرین کنید. یک شبه درست نمی شود،خودبخود هم اتفاق نمی افتد،نیاز به تمرین دارد. امروزه شنونده دلسوز و صبور کیمیاست. با صبر و حوصله به حرف های دیگران گوش دهید و در تجربیاتشان سهیم شوید. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1400/07/27/9122145-6172059-0132.jpg محمدرضا باقری؛ کارشناس ارشد روابط بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد- کارشناس و مشاور روابط‌عمومی کاربردهای شبکه‌های اجتماعی در روابط‌عمومی http://www.shara.ir/view/47964/کاربردهای-شبکه‌های-اجتماعی-در-روابط‌عمومی 2021-10-19 06:42:00 همانطور که می دانیم در دنیایی به سر می‌بریم که شبکه‌های اجتماعی پرچم‌دار بسیاری از وقایع هستند. همین گسترش و روند سریع پیشرفت آنها بسیاری از موضوعات را تحت‌الشعاع قرارداده است. یکی از این موضوعات روابط عمومی مدرن است و شرایط به گونه‌ای پیش برده که نمی‌توان نقش شبکه های اجتماعی در روابط عمومی را انکار کرد. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1400/07/27/photo_2017-10-10_06-18-18.jpg راهکارهای ارتباط برقرار کردن با مخاطبان هدف هفت گام برای ارتباط برقرار کردن با مخاطبان هدف http://www.shara.ir/view/35998/هفت-گام-برای-ارتباط-برقرار-کردن-با-مخاطبان-هدف 2021-10-18 06:31:00 آیا مخاطبین هدف خود را می شناسید؟ پاسخ اکثر صاحبان کسب و کارها به این پرسش مثبت است. شناخت مشتریان هدفی که محصولات را خریداری می کنند یا از خدمات استفاده می کنند، بخش مهمی از راه اندازی و اداره یک کسب و کار موفق و پرسود است. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1400/07/26/1926596--مشتریان-هدف-2.jpg مترجم: علیرضا ملکی شش گام برای توسعه روابط عمومی http://www.shara.ir/view/36410/شش-گام-برای-توسعه-روابط-عمومی- 2021-10-14 04:54:00 متخصصان به شما خواهندگفت که یک مجموعه روابط عمومی که به درستی برنامه ریزی شده است، اغلب از تبلیغات موثرتر می باشد. این آموخته شما را در تشکیل و توسعه هسته مجموعه فعالیت های روابط عمومی‌تان در شش مرحله آسان کمک خواهدکرد: 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1397/10/16/photo_۲۰۱۹-۰۱-۰۶_۱۲-۵۱-۴۰.jpg سوگیری‌های شناختی و ایجاد تجربه مشتری منفی http://www.shara.ir/view/47901/سوگیری‌های-شناختی-و-ایجاد-تجربه-مشتری-منفی 2021-10-11 08:52:00 تجربه مشتری، به طور کلی یعنی درک یک فرد از تجربه‌ای که با یک برند داشته است و نمی‌توان آن را معیاری قابل سنجش از موفقیت یا شکست دانست. به عبارت دیگر، یک فرد می‌تواند خریدی را به صورت آنلاین انجام دهد، اما احساس او نسبت به فرآیند خرید خیلی بد باشد بنابراین در مورد کل آن شرکت، دیدی منفی به دست آورد. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1400/07/19/p23-03+copy.jpg مترجم- سیاوش روزی چگونگی استفاده از مسئولیت اجتماعی شرکت برای موفقیت در روابط عمومی http://www.shara.ir/view/36268/چگونگی-استفاده-از-مسئولیت-اجتماعی-شرکت-برای-موفقیت-در-روابط-عمومی 2021-10-09 06:49:00 با مشارکت بیشتر در حوزه مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR)، فرصت‌هایی در خصوص جایگاه اجتماعی مطلوب به وجود می‌آید. این در حالی است که گروه‌های روابط عمومی می‌خواهند این جایگاه را بیان کنند، اما مراقب باشید این جایگاه بایستی به شکلی درست بیان شود. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1397/10/05/7669703-photo_%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B8-%DB%B1%DB%B2-%DB%B2%DB%B6_%DB%B0%DB%B0-%DB%B0%DB%B3-%DB%B5%DB%B3.jpg پنج ویژگی یک متخصص روابط عمومی ممتاز http://www.shara.ir/view/36309/پنج-ویژگی-یک-متخصص-روابط-عمومی-ممتاز 2021-10-08 03:31:00 معمول‌ترین ویژگی لازم برای هر متخصص روابط عمومی عشق، انگیزه و چارچوب‌های قوی کاری است. اگر انگیزه و چارچوب‌های قوی کاری نباشد هیچ میزان از آموزش یا حقوق بالا نمی تواند موجب موفقیت فرد در حوزه روابط عمومی شود. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1397/10/09/1653149-aid230956534.jpg اطلاعیه‌ رادیو و تلویزیونی‌ را چگونه باید تهیه کرد؟ http://www.shara.ir/view/36448/اطلاعیه‌-رادیو-و-تلویزیونی‌-را-چگونه-باید-تهیه-کرد؟ 2021-10-05 07:30:00 ایجاز، رمز دست‌ یافتن‌ به‌ یک‌ گزارش‌ مؤثر رادیو ـ تلویزیونی‌ است‌. از همان‌ منطق‌ و نظم‌ کلی‌ که‌ برای‌ گزارش‌ چاپی‌ خود استفاده‌ کرده‌اید پیروی‌ کنید، با این‌ تفاوت‌ که‌ حجم‌ نوشته‌ را به‌ یک‌ صفحه‌ و یا کمتر کاهش‌ دهید. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1397/10/26/3784361-634173_570.jpeg مسئولیت اجتماعی را جدی بگیریم http://www.shara.ir/view/36617/مسئولیت-اجتماعی-را-جدی-بگیریم 2021-10-04 09:40:00 مسئولیت اجتماعی شرکت بدون شک یکی از بهترین روشها برای کسب موقعیت مطلوب به‌عنوان یک برند است درحالی‌که تأثیر اجتماعی مثبتی نیز می‌گذارد. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1397/12/26/9090262-7669703-photo_۲۰۱۸-۱۲-۲۶_۰۰-۰۳-۵۳.jpg یورگن هابرماس، حوزه عمومی و روابط‌عمومی http://www.shara.ir/view/47846/یورگن-هابرماس،-حوزه-عمومی-و-روابط‌عمومی 2021-10-03 07:01:00 در حالیکه گستره همگانی از طریق تهاجم اصول تبلیغاتی رسانه ای تضعیف می شود به همان اندازه و عمیقاً از راه نفوذ روابط‌عمومی آسیب می بیند. هرچند یورگن هابرماس نگاه مثبتی به رسانه ها و روابط‌عمومی نداشته و نقش آنها را در دستکاری افکار عمومی غیر قابل انکار می داند. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1400/07/11/116345973_111738923834313_7685480663179820678_n.jpg بن بربریج و هادی آذری عکاسی در عصر سرمایه‌داری ارتباطی http://www.shara.ir/view/36434/عکاسی-در-عصر-سرمایه‌داری-ارتباطی 2021-09-30 06:37:00 دنیای هنر بخش زیادی از توجه خود را به رفتار کاربران اینترنت معطوف کرده است. اما شکنندگی این خودِ نئولیبرال، این اضطرار به دیده شدن، این هنجارهایی که به‌واسطه‌ به اشتراک‎گذاری عکس بازتولید شده و هم‌زمان ویران می‌شوند، فقط یک روی سکه هستند. این نگرشِ محدود، ناتوان از دیدن روال‌هایی است که از طریق آن‌ها پول در درون و برون دنیای هنر ساخته می‌شوند. برای مارک 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1397/10/16/9656224-5656566.jpg پنج راه بدست آوردن اعتبار http://www.shara.ir/view/36305/پنج-راه-بدست-آوردن-اعتبار- 2021-09-29 08:38:00 مهارت‌های ارتباطی نقش بسیار مهمی در به دست آوردن اعتبار ایفا می‌کنند. به عنوان مثال، افرادی که با دقت به دیگران گوش می‌دهند و نظرات‌شان علمی و خرمندانه است، نسبت به کسانی که خوب به صحبت‌های دیگران گوش نمی‌دهند و بدون فکر کردن صحبت می‌کنند، از اعتبار بیشتری برخوردار هستند. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1397/10/08/photo_۲۰۱۸-۱۲-۲۹_۲۰-۳۰-۲۵.jpg چگونه گزارش‌ سالانه‌ حرفه ای بنویسیم؟ http://www.shara.ir/view/36447/چگونه-گزارش‌-سالانه‌-حرفه-ای-بنویسیم؟ 2021-09-28 07:20:00 متأسفانه‌ بسیاری‌ از کارگزاران‌ روابط عمومی در آخرین‌ ماه‌های‌ سال‌ شتابزده‌ به‌ تهیه‌ گزارش‌ سالانه‌ می‌پردازند یا آن‌گونه‌ که‌ باید و شاید در گردآوری‌ و ارزیابی‌ منابع شان‌ همت‌ به‌ خرج‌ نمی‌دهند. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1397/10/22/7320547-1202779.jpg کیتلین رینگ کارلسون نفرت‌پراکنی و شبکه‌های اجتماعی http://www.shara.ir/view/47801/نفرت‌پراکنی-و-شبکه‌های-اجتماعی 2021-09-28 05:54:00 شاید بدترین تأثیر این پیام‌های منفی این باشد که مردم چیزهایی را که در شبکه‌های اجتماعی درباره‌ی آنها گفته می‌شود باور می‌کنند و فرودستی خود را می‌پذیرند. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1400/07/06/Articles Title Image_1441.jpg کیم هنگ- مترجم سیاوش روزی 6 درس مثبت روابط عمومی http://www.shara.ir/view/36678/6-درس-مثبت-روابط-عمومی 2021-09-27 09:47:00 همه‌ ما فکر می‌کنیم که داستان مان مهمترین و بهترین داستان است. داستان‌هایی که طنین‌انداز در جامعه می‌شوند در خصوص مردم هستند. قبل از تائید نهایی به یک روزنامه‌نگار اجازه دهید تا بداند که یک داستان چگونه بر روی زندگی مردم تأثیر می‌گذارد. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1397/11/01/1431846-photo_۲۰۱۹-۰۱-۲۰_۱۴-۲۹-۵۴.jpg آنچه باید بدانیم!/ نکاتی‌ درباره‌ تهیه‌ متن‌ یک‌ سخنرانی‌ http://www.shara.ir/view/36105/آنچه-باید-بدانیم!-نکاتی‌-درباره‌-تهیه‌-متن‌-یک‌-سخنرانی‌ 2021-09-27 07:21:00 فراموش‌ نکنید که‌ سخنرانی‌ باید به‌ راحتی‌ قابل‌ خواندن‌ باشد. متن‌ آن‌ را باید یک‌ خط‌ در میان‌، یا دو خط‌ در میان‌ بنویسید و جای‌ خالی‌ کافی‌ در حاشیه‌ آن‌ باقی‌ بگذارید. برای‌ واژگانی‌ که‌ ممکن‌ است‌ غلط‌ تلفظ‌ شوند از املای‌ آوانگار استفاده‌ کنید. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1397/10/03/8710824-54454545545.jpg 15 توصیه کاربردی به منظور ایجاد محتوای جذاب http://www.shara.ir/view/35340/15-توصیه-کاربردی-به-منظور-ایجاد-محتوای-جذاب 2021-09-26 06:01:00 رمز موفقیت بسیاری از وب سایت های موفق نگارش مطلب با توجه به نیاز مخاطب شان است. در حقیقت اغلب سایت های مشهور از همین شیوه برای جلب نظر مخاطب سود می برند. برخی از آنها هنگامی که در میز کنفرانس شرکت نشسته اند، چنین افکاری به سراغ شان می آید: «ما باید سایت مان را به گونه ای جذاب و کاربردی برای مخاطب در بیاوریم.» 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1397/08/03/9311066-4434334.jpg 4ویژگی نجات دهنده در کسب وکارهای کوچک راز بقا در همه گیری کرونا http://www.shara.ir/view/47789/راز-بقا-در-همه-گیری-کرونا 2021-09-25 19:31:00 یک پیمایش که براساس نظرسنجی از بیش از 2000 آمریکایی بزرگسال انجام شده نشان می دهد 51 درصد از پاسخگویان از مارس 2020 تمایل بیشتری به خرید از کسب وکارهای کوچک نشان داده اند. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1400/07/04/tccim.jpg مترجم- سیاوش روزی سه نکته درخصوص تولید محتوا توسط افراد متخصص http://www.shara.ir/view/36257/سه-نکته-درخصوص-تولید-محتوا-توسط-افراد-متخصص 2021-09-25 12:20:00 محتوا زمانی که انسانی می‌شود و یک فرد و چهره مرجع آن را بیان می کند، بسیار قدرتمند می‌شود. تولیدکنندگان محتوای شما می‌توانند تحقیق کنند و یک مقاله مفید، آموزنده یا یک گزارش کامل بنویسند و اسم خودشان را ضمیمه آن کنند. بااین‌حال آنچه خوانندگان به دنبال آن هستند، داستان‌هایی از افراد واقعی هستند که می‌توانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1397/10/04/43343433434.jpg کدام نوع از محتوا در شبکه های اجتماعی مخاطب را ترغیب به تغییر می کند؟ 5 نمونه از جذاب ترین محتوا در شبکه های اجتماعی http://www.shara.ir/view/35820/5-نمونه-از-جذاب-ترین-محتوا-در-شبکه-های-اجتماعی- 2021-09-25 06:02:00 اگر به دنبال جلب نظر کاربران در مقیاس وسیع هستیم، محتوای ما باید علاقه به گفت وگو را در مخاطب تقویت کند. امیدوارم پنج توصیه من در اینجا به شما در زمینه دستیابی به این هدف کمک کند. البته همیشه روش های بسیار بیشتری نسبت به پنج مورد من وجود دارد. نکات حاضر فقط نقطه شروعی برای شما قلمداد می شود. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1397/09/10/4568033-------2.jpg مترجم- سیاوش روزی پنج راه ایجاد یک روابط عمومی خوب http://www.shara.ir/view/36151/پنج-راه-ایجاد-یک-روابط-عمومی-خوب- 2021-09-25 03:30:00 شفافیت می‌تواند شامل هر شخصی شود از یک شهروند عادی گرفته تا رئیس‌جمهور. شفافیت به معنی واضح بودن است. به این معنی که حرفی را بزنیم که واقعاً اتفاق افتاده است حتی اگر آن حرف را دوست نداشتیم. این موضوع اعتماد را برای مؤسسات ما به وجود می‌آورد و از فرسایش مؤسسات مان جلوگیری می‌کند. به‌عبارتی‌، همان «روابط عمومی خوب.» 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1397/09/27/photo_۲۰۱۸-۱۲-۱۸_۰۰-۵۵-۱۹.jpg تکنیک های نگارش گزارش روابط عمومی تاثیرگذار چگونه گزارش روابط عمومی موفقی طراحی کنیم؟ http://www.shara.ir/view/40653/چگونه-گزارش-روابط-عمومی-موفقی-طراحی-کنیم؟ 2021-09-21 05:36:00 برندهای حرفه ای از حوزه روابط عمومی به منظور تعامل هرچه نزدیک تر با مخاطب شان استفاده می کنند. بسیاری از برندها در این راستا اقدام به انتشار گزارش های روابط عمومی به صورت منظم می‎کنند. به این ترتیب مخاطب در جریان آخرین تحولات و تغییرات برند قرار خواهد گرفت. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1398/08/09/7031491-44882087-businessman-working-with-modern-virtual-technology-hand-touching-pointing-to-public-relations.jpg علیرضا مسقلی انتشار محتوا در شبکه‌‎های اجتماعی چه کمکی به روابط عمومی شرکت‌‎ها می‌کند؟ شبکه های اجتماعی در روابط عمومی http://www.shara.ir/view/40389/شبکه-های-اجتماعی-در-روابط-عمومی 2021-09-20 07:28:00 شبکه‌های اجتماعی می‌تواند هدف‌های روابط عمومی را دنبال کنند. شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص ابزارهای جانبی آن مثل ابزارهای مانیتورینگ و Social listening به متخصصان روابط عمومی کمک می‌کنند تا مدیریت بهتری نسبت به فرایند حسن شهرت و برندینگ کسب‌وکار خود داشته باشند. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1398/07/14/5072767-index.jpg ترجمه: گودرز میرایی عوامل پیدایش روابط‌عمومی http://www.shara.ir/view/47734/عوامل-پیدایش-روابط‌عمومی- 2021-09-19 03:39:00 هر دو این عوامل باعث پیدایش و تولد صنعت روابط‌عمومی شدند که هدف آن کسب امتیاز از این دو جنبه از روزنامه نگاری حرفه ای بود. با تهیه اخبار مطبوعاتی خوش ظاهر از متخصصان مزدبگیر، افراد خنثی اما گروه های شهروندان متظاهر و وقایع خبری بسته بندی شده، عوامل حیله گر روابط‌عمومی توانسته اند خبرها را به گونه ای شکل دهند که متناسب با علایق و منافع مشتریان شرکت باشد. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1400/06/28/7733620-87886.png به قلم علی زند اکبری مدیر و مدرس دوره های مدیریت استراتژیک برند و مدیریت برند و زیر ساخت مهمی به نام روابط عمومی http://www.shara.ir/view/47744/برند-و-مدیریت-برند-و-زیر-ساخت-مهمی-به-نام-روابط-عمومی 2021-09-18 09:56:00 اینکه کل مفهوم برندینگ را در قالب روابط عمومی تعمیم دهیم ناشی از دیدگاه افراطی انتخاب اهالی خبر و خبرنگاری به عنوان مدیر روابط عمومی و یا انتخاب مدیرانی صرفا اداری بدون ارتباط با مراکز خبر و خبرنگاران است، در نتیجه تمرکز فقط بر یکی از ارکان برندسازیست، اینکه محل جلوه و تکامل هر برند در روابط‌عمومی هر سازمان اتفاق می افتد جای شکی نیست... 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1400/06/27/photo_۲۰۲۱-۰۹-۱۸_۱۳-۴۷-۰۰.jpg آیدا ابوترابی (مشاور و پژوهشگر ارتباطات و رسانه) ارتباطات زمان بحران، از تئوری تا عمل http://www.shara.ir/view/47713/-ارتباطات-زمان-بحران،-از-تئوری-تا-عمل 2021-09-14 10:26:00 بیش از دو دهه است که در کنار مفهوم «مدیریت بحران»، مفهوم دیگری به نام «ارتباطات زمان بحران» یاCrisis Communications مطرح می‌شود که از آن نه فقط در زمان بحران‌های داخلی و خارجی که حتی برای پیش‌بینی آن نیز استفاده می‌شود. ارتباطات زمان بحران، به مجموعه فرآیندهایی گفته می‌شود که به‌طور معمول زیر نظر واحد ارتباطات یا روابط‌عمومی یک سازمان تعریف می‌شود. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1400/06/23/photo_۲۰۲۱-۰۹-۱۴_۱۴-۱۵-۲۹.jpg نویسنده: سید حسین علوی لنگرودی گفتگوهای مدیریتی http://www.shara.ir/view/47691/گفتگوهای-مدیریتی 2021-09-12 03:40:00 در گفتگوهای فرد به فرد بین کارکنان، فرصتی ایجاد می شود تا مدیران به تک‌تک افراد خود به عنوان انسان توجه کنند و آنها را بهتر بشناسند. لازم به ذکر است که گفتگوهای فرد به فرد باید در قالب گفتگوهای دو تا سه دقیقه‌ای صورت پذیرند. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1400/06/21/4895331-change-management.png