مقالات روابط عمومی - شارا - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران http://www.shara.ir/ fa دکتر حسن بشیر عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) روابط عمومی ها برای کشف آینده نیازمند سناریونویسی http://www.shara.ir/view/39479/روابط-عمومی-ها-برای-کشف-آینده-نیازمند-سناریونویسی 2019-07-22 12:49:00 سازمان نیز باید بر پایه این تحول در فضاهای واقعی و مجازی، ابزارها و امکانات لازم را در اختیار روابط عمومی ها قرار دهد تا بتوان با بکارگیری بهینه آنها به طراحی سناریوهای مطلوب و پیش بیی آینده بر اساس منطق و اطلاعات صحیح اقدام نماید. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1398/04/31/1636239-images.jpg مریم سلیمی دکترای علوم ارتباطات اجتماعی هوش مصنوعی و طراحی وب سایت http://www.shara.ir/view/39329/هوش-مصنوعی-و-طراحی-وب-سایت 2019-07-22 12:30:00 هوش مصنوعی به طراحان، طرحهای جایگزین کاملاً جدید پیشنهاد کرده و گزارش می دهند چگونه و چرا اینها، تعامل کاربران را ارتقا می دهند. همچنین به طراحان کمک می کند تا سایتهای تجاری را شخصی سازی کرده و همچنین به طور کلی بهینه طراحی کنند. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1398/08/20/capability-caution-1030x773.jpg آیا رسانه های درآمدزا اعتبار بیشتری نسبت به تبلیغات دارند؟ http://www.shara.ir/view/39466/آیا-رسانه-های-درآمدزا-اعتبار-بیشتری-نسبت-به-تبلیغات-دارند؟ 2019-07-21 21:34:00 بیشترین درصد شرکت کنندگان نشان و توضیح دادند که داستان رسانه های درآمدزا را در میان منابع ارائه شده معتبرتر می دانند. هنگام بررسی یک پیام در یک داستان رسانه ای درآمدزا، مردم به دنبال نشانه هایی مانند استقلال داستان نویسی روزنامه نگار، اینکه آیا داستان در قالبی متعادل است، مدارک روزنامه نگار و اعتبار خروجی رسانه هایی که در آن داستان ظاهر شده بودند. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1398/04/31/index.jpg مسائل مربوط به عکاسی: چرا سرمایه گذاری در عکس های با کیفیت باعث پیشرفت بازاریابی می شود http://www.shara.ir/view/39390/مسائل-مربوط-به-عکاسی:-چرا-سرمایه-گذاری-در-عکس-های-با-کیفیت-باعث-پیشرفت-بازاریابی-می-شود 2019-07-20 03:47:00 خصوصا در سیستم عامل رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام، زیبایی شناسی مهم است. هر آنچه که جذاب است، برای کاربران قابل تشخیص است. باور کنید یا نه، تشخیص اینکه یک برند از عکس های موجود استفاده می کند یا نه، بسیار آسان است. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1398/09/26/9455332-index.jpg جیمز بریدل عصر سرمایه‌داریِ نظارتی با ابزارهای رسانه ای http://www.shara.ir/view/39432/عصر-سرمایه‌داریِ-نظارتی-با-ابزارهای-رسانه-ای 2019-07-19 09:40:00 گوگل ابتدا خواهان سازمان‌دهی دانش بشری بود اما در نهایت کنترل دسترس به آن دانش را در اختیار گرفت؛ شما از آن برای جستجو کردن استفاده می‌کنید و خودتان در مقابل جستجو می‌شوید. فیس‌بوک با هدف برقرار کردن تماس بین همگی‌مان مالکیت عمیق‌ترین رازهایمان را به دست آورد. این شرکت‌ها متوجه شدند که مالک نوع جدیدی از دارایی شده‌اند: «مازاد رفتاریِ» ما، یعنی 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1398/04/28/2114120-Screen%20Shot%202019-07-12%20at%207.13.19%20PM.png مریم سلیمی دکترای علوم ارتباطات اجتماعی هوش مصنوعی و زهر و پادزهر جعل عمیق http://www.shara.ir/view/39327/هوش-مصنوعی-و-زهر-و-پادزهر-جعل-عمیق 2019-07-19 03:57:00 به همان نسبت که هوش مصنوعی قادر به تولید آثاری مبتنی بر دیپ فیک یا جعل عمیق است از سویی، همین امکان، قادر به شناسایی تصاویر جعلی و فتوشاپ شده است. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1398/08/20/3699328-AI_in_PR-1.jpg اجرای قانون مدیریت بحران غیرواقعی http://www.shara.ir/view/39405/اجرای-قانون-مدیریت-بحران-غیرواقعی 2019-07-18 04:14:00 در حالت ایده آل، هنگامی که با یک بحران مواجه شدید، باید سریع و مناسب پاسخ دهید، تا خودتان را ثابت کنید، جامعه خود را به دفاع از خود برانگیزید و سپس به جلو بروید. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1398/04/27/ja_inter.jpg 6 گام برای مدیریت شهرت رسانه های اجتماعی شما در سال ۲۰۱۹ http://www.shara.ir/view/39377/6-گام-برای-مدیریت-شهرت-رسانه-های-اجتماعی-شما-در-سال-۲۰۱۹ 2019-07-17 03:34:00 رسانه‌های اجتماعینه تنها به شما کمک می کنند تا نام تجاری شما شناخته تر شود و فروش سالانه خود را افزایش دهید، بلکه می تواند به شما کمک کند تا سازمان بزرگ یا کوچک خود را به گونه ای سازماندهی کنید که شهرت آنلاین خود را به طور موثر مدیریت کنید. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1398/04/26/3670448-photo_۲۰۱۹-۰۷-۱۶_۰۰-۲۹-۰۱.jpg شش واقعیت درباره روابط عمومی که هر بازاریاب باید بداند http://www.shara.ir/view/39376/شش-واقعیت-درباره-روابط-عمومی-که-هر-بازاریاب-باید-بداند 2019-07-16 03:30:00 آنچه کارگزاران روابط عمومی باید بدانند این است که دوره اطلاعیه رسمی دیگر گذشته است. اطلاعیه رسمی در واقع مدت هاست که مرده است. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1398/04/26/8047886-Doe-Anderson-Public-Relations-Fast-Facts-12-.jpg ۶ توانایی که همه کارگزاران روابط عمومی باید داشته باشند http://www.shara.ir/view/39361/۶-توانایی-که-همه-کارگزاران-روابط-عمومی-باید-داشته-باشند 2019-07-15 03:43:00 در اینجا شش توانایی برای موفقیت روز افزون متخصصان روابط عمومی آورده شده است. این مقاله شش مورد از مهمترین موارد را بیان و آنها را توصیف می کند. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1398/04/24/1045583-photo_۲۰۱۹-۰۷-۱۵_۰۱-۱۷-۵۰.jpg مریم سلیمی دکترای علوم ارتباطات اجتماعی هوش مصنوعی و گرافیک http://www.shara.ir/view/39330/هوش-مصنوعی-و-گرافیک 2019-07-14 11:02:00 جان گولد، طراح و علاقه مند به حوزه فناوری که تمرکز اصلی اش بر تلاقی هوش مصنوعی و روندهای خلاقانه است، معتقد است که «اکنون در آستانه تولد رابطه واقعی طراح-کامپیوتر هستیم». در حال حاضر، پروژه های تجاری با هدف خلق «وب سایت هایی شکل گرفته اند که قادرند خودشان، خودشان را ایجاد کنند». 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1398/05/20/3809365-importance-principle-1030x687.jpg به طور کلی بهترین راهکارهای روابط عمومی چیست؟ http://www.shara.ir/view/39331/به-طور-کلی-بهترین-راهکارهای-روابط-عمومی-چیست؟ 2019-07-13 03:31:00 استراتژی "یک کلمه پرکاربرد است اما در روابط عمومی، کلید موفقیت به شمار می رود. بدون یک استراتژی مناسب برای روابط عمومی ، یک برنامه می تواند کوتاه مدت باشد و یا حتی به طور چشمگیری شکست بخورد. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1398/04/22/8152476-profitability-1-1080x486.jpg بیشتر آد‌م‌ها دوست دارند صادق باشند http://www.shara.ir/view/39071/بیشتر-آد‌م‌ها-دوست-دارند-صادق-باشند 2019-06-20 18:46:00 پژوهشگران این تحقیق که رفتارشناس و اقتصاد‌دان هستند، معتقدند بسیاری از مردم در مواجه با پول بیشتر، احساس می‌کند که نگه داشتن آن دزدی است و نمی‌توانند با این تصور از خود که ممکن است دزدی کنند، کنار بیایند. تفاوتی هم نمی‌کند که آنها ساکن کشوری فقیر باشند یا ثروتمند، زن باشند یا مرد، جوان باشند یا پیر. برای آنها هزینه روانی برداشتن پول، بیشتر از سود آن است. 0 35 http://www.shara.ir/media/image/1398/03/30/17517758_303.jpg سعید معادی کارشناس ارشد روابط عمومی قدرت اقناع http://www.shara.ir/view/39057/قدرت-اقناع- 2019-06-20 08:53:00 اساسا جهل و نا آگاهی نسبت به یک خدمت، محصول و یا هر امر دیگر مانع از برخورداری از قدرت اقناع می شود و در واقع نا آگاهی و بی خبری برای ورود در مقوله اقناع و استفاده از این ظرفیت منطقی ثمره ای جز جدل و نزاع و در نهایت شکست را به دنبال نخواهد داشت. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1398/03/30/9066454-photo_۲۰۱۸-۰۴-۱۹_۲۳-۵۴-۱۹.jpg حسن خسروی – دانش آموخته دکتری تخصصی مدیریت منابع انسانی نماینده مجلس باید یک متخصص روابط عمومی و ارتباطات هم باشد http://www.shara.ir/view/39042/نماینده-مجلس-باید-یک-متخصص-روابط-عمومی-و-ارتباطات-هم-باشد 2019-06-19 09:16:00 حرفه، فن، دانش و هنر روابط عمومی یک ویژگی برجسته ای است که هر کس آن را دارا باشد دارای یک ارزش افزوده بوده و این مزیت برای فرد در حقیقت، خلق ارزش می کند. نماینده مجلس شورای اسلامی چه در سطح برخورد و تعامل با همکاران و سایر نمایندگان مجلس و چه در برخورد و مواجهه با مردم و شهروندان و مخاطبان خود چنانچه از روابط عمومی و ارتباطات موثر بهره مند باشد خواهد توانست در مجامع و جلسات و همایشهای مختلف 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1398/03/29/6229211-images.jpg نویسنده: وندی مارکس از دانشگاه کلمبیا - ترجمه و تلخیص: دکتر سیدشهاب سید محسنی هوش مصنوعی و PR: آنچه شما باید بدانید! http://www.shara.ir/view/39033/هوش-مصنوعی-و-PR:-آنچه-شما-باید-بدانید! 2019-06-19 03:36:00 هوش مصنوعی و روابط عمومی از همان ابتدای ابداع آن تا به حال دارای یک رابطه عجیب و غریب باهم بوده اند. اما این موضوع اخیرا یکی از داغ ترین موضوعاتی است که به صنعت PR مربوط می شود. بیایید به هوش مصنوعی و تاثیر آن بر روابط عمومی نگاه کنیم، از جمله اینکه چگونه ممکن است بر روی نام تجاری شرکت شما تأثیر بگذارد! 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1398/03/29/7239810-index.jpg علی امیدی سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیادمستضعفان مقاله/ نقش روابط عمومی در پایدارسازی سازمان http://www.shara.ir/view/38842/مقاله-نقش-روابط-عمومی-در-پایدارسازی-سازمان- 2019-06-10 05:42:00 یکی از عواملی که بر پایداری سازمان اثر می گذارد مسئولیت های اجتماعی سازمان می باشد. سازمان ها در قبال جامعه ای که در آن فعالیت می کنند مسئول هستند؛ چرا که از منابع انسانی و طبیعی و اقتصادی آن استفاده می کنند. پاسخگویی وپاسخگوبودن سازمان درقبال ذینفعان سازمانی وکسب رضایتمندی حداکثری آنها ازجمله مولفه های اصلی دررهنمون شدن سازمان به سمت تعالی،توسعه وپایداری است. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1398/07/12/1130959-photo_۲۰۱۹-۰۶-۰۲_۲۳-۲۹-۲۲.jpg تهیه و تنظیم: مهدی باقریان 15 درس مهم از روابط عمومی استاد هوشنگ عباس زاده http://www.shara.ir/view/38872/15-درس-مهم-از-روابط-عمومی-استاد-هوشنگ-عباس-زاده- 2019-06-08 03:32:00 مدیران باید جایگاه و اهمیت کار روابط عمومی‌ها را درک کنند و به این واحدها صرفا به دیده‌ پوستر و پلاکارد نگاه نکنند. بنابراین من امیدوارم روابط عمومی‌ها بتوانند بتدریج جایگاه شایسته‌ خود را در درون سازمان‌ها و موسسات اعم از دولتی و غیر دولتی به دست آورند. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1398/03/18/1552874-photo_۲۰۱۹-۰۶-۰۸_۰۰-۴۹-۳۸.jpg مقاله/ هوش مصنوعی زمینه‌ساز بازتعریف اصول روابط عمومی http://www.shara.ir/view/38859/مقاله-هوش-مصنوعی-زمینه‌ساز-بازتعریف-اصول-روابط-عمومی 2019-06-05 09:35:00 متخصصان روابط عمومی به طور مداوم در حال شکار راه هایی برای تصمیم گیری های سریع تر و آگاهانه تر که سبب دستیابی به نتایج و اهداف شوند، هستند. تغییراتی که هوش مصنوعی ارمغان می آورد با دادن عمیق ترین و جامع ترین نگاه به چگونگی حل مشکلات، به شاغلین در حوزه روابط عمومی قدرت تصمیم گیری می دهد. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1398/03/15/8345881-images.png مقاله علمی/ روابط عمومی و هوش مصنوعی: فقط راجع به ماشین ها نیست http://www.shara.ir/view/38841/مقاله-علمی-روابط-عمومی-و-هوش-مصنوعی:-فقط-راجع-به-ماشین-ها-نیست 2019-06-03 03:36:00 این مقاله برخی از نقش ها و پیامد های مثبت و منفی آن را با توجه دانش و تحقیقات کنونی، در روابط عمومی ترسیم کرده است و همچنین براساس پیشرفت ها در دیگر صنایع، چندین حیطه ی بزرگ دیگر را که روابط عمومی باید از هوش مصنوعی در آنجا استفاده کند را مشخص کرده است. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1398/03/13/5882162-photo_۲۰۱۹-۰۶-۰۲_۲۳-۱۰-۰۱.jpg ترجمه حنانه باقریان راز اول: چطور می توانید با معذب کردن مخاطب، قدرت ترغیب خود را افزایش دهید؟ http://www.shara.ir/view/38682/راز-اول:-چطور-می-توانید-با-معذب-کردن-مخاطب،-قدرت-ترغیب-خود-را-افزایش-دهید؟ 2019-05-28 06:30:00 این تحقیق نشان می دهد چگونه آگاه بودن از تاثیر تائید اجتماعی می تواند بر تلاش شما برای ترغیب دیگران سودمند باشد. البته، اهمیت نحوه انتقال این اطلاعات نباید دست کم گرفته شود. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1398/09/01/8173191-download.jpg ترجمه حنانه باقریان آیا تکنولوژی صنعت روابط عمومی را تغییر می دهد؟ http://www.shara.ir/view/38683/آیا-تکنولوژی-صنعت-روابط-عمومی-را-تغییر-می-دهد؟ 2019-05-26 03:31:00 برندها در حال حاضر از بلندگوهای هوشمند برای بهینه سازی جستجوی صوتی استفاده می کنند. تغییری که بر ما اثر می گذارد ممکن است به خاطر بلندگوها و جستجوی صوتی هوشمند باشد. وویس تنها کانالی ارتباطی نیست. وویس چگونگی آنچه تولید می کنیم و نحوه پخش آن را تغییر می دهد. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1398/03/05/images.jpg آموزش و پژوهش در روابط عمومی http://www.shara.ir/view/38680/آموزش-و-پژوهش-در-روابط-عمومی 2019-05-23 04:16:00 پژوهش و تحقیق می تواند نتایج علمی ویژه ای بوجود آورده و کلیه فعالیت های روابط عمومی را به ویژه در بازاریابی و تبلیغات هدفمند کرده و نتایج مثبتی به همراه داشته باشد. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1398/03/02/5874090- و پژوهش در روابط عمومی.jpg تهیه و تنظیم: مهدی باقریان آشنایی با روابط عمومی http://www.shara.ir/view/18679/آشنایی-با-روابط-عمومی 2019-05-22 19:28:00 اصطلاح روابط عمومی که اکنون ما به کار می بریم ترجمه کلمه به کلمه اصطلاح انگلیسی (public relations) است. این اصطلاح در ایران برای نخستین بار در شرکت نفت به کار گرفته شد و سازمان ها و موسسات دیگر گشورمان سال ها پس از شرکت نفت شروع به ایجاد واحدی بنام روابط عمومی در تشکیلات خود نمودند. 0 37 http://www.shara.ir/media/image/1397/09/18/photo_۲۰۱۸-۱۲-۰۹_۱۴-۳۷-۳۳.jpg فرنود حسنی مکاشفه در مانیفست های یک کارگزار روابط عمومی http://www.shara.ir/view/38545/مکاشفه-در-مانیفست-های-یک-کارگزار-روابط-عمومی 2019-05-19 06:50:00 بی شک این مدیران آینده نگر, تعالی گرا و مثبت اندیش هستند که فعالیت های روابط عمومی را سرمایه گذاری هایی ارزشمند برای آینده سازمان می دانند و به همین دلیل با حمایت های خود باعث رشد کمی و کیفی برنامه های روابط عمومی می شوند. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1398/02/29/5948851- فرنود حسنی.jpg میلاد محمدی - سردبیر روزنامه صمت ۵ وظیفه تاسف‌بار روابط عمومی در قبال رسانه‌ها http://www.shara.ir/view/38542/۵-وظیفه-تاسف‌بار-روابط-عمومی-در-قبال-رسانه‌ها 2019-05-18 18:05:00 بگذارید راحت حرف بزنیم. در ایران بخش عظیمی از مدیران و کارشناسان فعال در عرصه روابط عمومی وظایف متفاوت تری نسبت به آنچه تظاهر می‌کنند دارند. آنها نه دنبال تبادل منطقی اطلاعات و تعامل با رسانه هستند و نه توسعه ارتباطات را دنبال می‌کنند. درباره این عزیزان؛ «روابط عمومی» هیچ ربطی به اسمش ندارد! در این یادداشت برخی از مهمترین وظایف حقیقی این دسته از روابط عمومی‌ها را 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1398/02/28/photo_۲۰۱۹-۰۵-۱۸_۲۲-۳۹-۱۴.jpg نرگس صداقت؛ مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت نفت ستاره خلیج فارس شغلی حساس، پرچالش و البته شیرین http://www.shara.ir/view/38501/شغلی-حساس،-پرچالش-و-البته-شیرین 2019-05-18 03:34:00 در بیان کلی شیوه‌های کاری بر تجربیات ثواب یا ناثواب پیشین مبتنی است و رویکرد علمی و روش‌های نوین کمتر در رویه‌ی روابط عمومی‌ها دیده می‌شود؛ این در حالی است که می‌توان گفت رسیدن به روابط عمومی علمی و حرفه‌ای بدون پشتوانه مطالعاتی و پژوهشی ممکن نیست و امروزه نمی‌توان بدون در اختیار داشتن سناریویی دقیق به دنبال پیش‌برد اهداف ترسیمی بود. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1398/02/28/1884749- حساس، پرچالش و البته شیرین.jpg پروفسور اوجوال کی چادهوری 6 تاثیر رسانه مدرن بر روابط عمومی http://www.shara.ir/view/38278/6-تاثیر-رسانه-مدرن-بر-روابط-عمومی- 2019-05-11 03:39:00 نمایندگی های کوچک و متوسط آنلاین بدون تقریبا هیچ هزینه ای برای انتشار و توزیع بسیار موفقند و علت آن تماس مستقیم با مخاطبان مورد نظر است. این نمایندگی ها دیگر نمی توانند با اتکا بر فقط یک روش یا کانال با مخاطبان ارتباط برقرار نمایند زیرا در اینصورت مخاطبان با استفاده از سایر منابع کار خود را به انجام خواهند رساند. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1398/02/21/2956411-photo_۲۰۱۹-۰۵-۰۹_۲۲-۰۱-۳۹.jpg روابط عمومی عصر جدید http://www.shara.ir/view/38125/روابط-عمومی-عصر-جدید 2019-05-05 03:31:00 در عصر فناوری های رسانه ای و ارتباطی که جهانی شدن را یک پدیده فراگیر و اجتناب ناپذیر ساخته اند، روابط عمومی چه در کارکرد و چه در معنا در حال تحول است. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1398/02/14/photo_۲۰۱۹-۰۴-۲۷_۱۴-۰۲-۳۲ (2).jpg راهکار مواجهه با چالش های روابط عمومی http://www.shara.ir/view/38127/راهکار-مواجهه-با-چالش-های-روابط-عمومی 2019-05-01 06:39:00 یکی از ویژگی های رسانه های اینترنتی، سرعت دسترسی به اطلاعات است، به همین سبب باید اطلاعات موجود در سایت را به سرعت روزآمد کرد. بدون شک این امر نیازمند همکاری کارآمد میان تـیم روابـط عمـومی بـرای تهیـه اطلاعات جدید و از سوی دیگر تیم فنی برای قراردادن این اطلاعات بر روی وب سایت است. 0 3 http://www.shara.ir/media/image/1398/02/11/3654890-photo_۲۰۱۹-۰۴-۲۷_۱۴-۰۲-۳۲.jpg