درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
شنبه، 2 آذر 1398 - 05:39   

یک استاد دانشگاه: قرآن، محتوای گفتمانی دارد

  یک استاد دانشگاه: قرآن، محتوای گفتمانی دارد


ادامه ادامه مطلب یک

روز جهانی تلویزیون

  روز جهانی تلویزیون


ادامه ادامه مطلب دو

کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری

  کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری


ادامه ادامه مطلب سه

اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران

  اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو عنوان کرد: شفافیت و پاسخگویی دو رکن اصلی روابط عمومی هاست
  نشست دبیران انسجام بخشی روابط عمومی‌های صنعت آب و برق کشور در مشهد
  تمدید مهلت ارائه اثر به نخستین جشنواره تخصصی «شهر و رسانه»
  نکاتی سودمند در مورد روابط مطبوعات/3
  یک استاد دانشگاه: قرآن، محتوای گفتمانی دارد
  اینترنت همه چیزها و روابط عمومی هوشمند
  آیا قطع اینترنت راه‌حل است؟
  روز جهانی تلویزیون
  آیا صدا و سیما مورد اعتماد مخاطبانش است!؟
  معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد: اساس کار روابط عمومی ها اطلاع رسانی است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
  روابط عمومی ایرانی  

بهره‌گیری ناروا از روابط عمومی بهره‌گیری ناروا از روابط عمومی
بعضی از سازمانها که از لحاظ مدیریت بسیار ناتوان و بی‌کفایت می باشند به فعالیت‌های روابط عمومی روی می آورند به امید اینکه با برنامه‌های روابط عمومی نقص و نارسائی مدیریت خود را پوشیده نگاه دارند و شهرت و نیکنامی کاذب بدست آورند. این اشتباه محض است برنامه‌های روابط عمومی نمی‌توانند بی‌کفایتی و ناتوانی مدیران را جبران یا کتمان کنند.
چهارشنبه، 29 آبان 1398 - 08:02

خاطره های سبز و زرد روابط عمومی خاطره های سبز و زرد روابط عمومی
در مشرب مدیران عالی سازمانها، روابط عمومی حق زبان درازی و اظهارنظرهای کارشناسی درباره سیاستها و خط مشی های سازمانها را ندارد، بلکه باید تنها اجرا کننده چشم و گوش بسته اوامر و فرمایشات باشد. مدیران و کارشناسان روابط عمومی ها اگر در کار خود علامه دهر هم باشند در بیشتر سازمانها به عنوان شهروندان درجه 2 که حقی برای عرض اندام ندارند شناخته می شوند.
سه شنبه، 28 آبان 1398 - 11:50

ضرورت احیای روابط عمومی در وزارت آموزش‌ و پرورش ضرورت احیای روابط عمومی در وزارت آموزش‌ و پرورش
آموزش و پرورش به خاطر وجود افراد مختلف با ایده‌ها و تفکرات متفاوت مشکل‌تر از سایر دستگاه‌هاست چون پاسخگویی به نیازهای آنان و راضی نگه‌داشتن این قشر عظیم انسانی کاری بس دشوار و مشکل است بنابراین فراهم‌کردن زمینه مشارکت همه جانبه فرهنگیان در مدیریت آموزش‌و‌پرورش به منظور افزایش کارآیی نظام تعلیم وتربیت امری انکار ناپذیر است که جز به مدد اطلاع‌رسانی، همت و تلاش و پشتیبانی مسئولان و کارگزاران روابط عمومی این دستگاه عظیم امکان‌پذیر نخواهد بود.
چهارشنبه، 8 آبان 1398 - 14:50

مسوولان روابط عمومی یا روابط عمومی‌های مسوول‌؟! مسوولان روابط عمومی یا روابط عمومی‌های مسوول‌؟!
متاسفانه برخی از روابط عمومی‌ها که دستگاه‌ متبوع شان، به ویژه مدیر مربوطه آنها کارنامه روشن و درخشانی در عرصه خدمت رسانی به مردم ندارند، معمولا سعی دارند تا مردم، به ویژه رسانه‌ها را از سر خود باز کنند و به این ترتیب، خود را سپر بلای مدیر می‌کنند تا آماج گلایه‌‎ها و انتقادات و شکوایه‌ها باشند!
پنجشنبه، 11 مهر 1398 - 15:37

وضعیت استخدام نیرو در سازمان های خیلی مذهبی؛ او به درد شما نمی خورد!/ یک نفر برای مدیریت روابط عمومی می خواهیم وضعیت استخدام نیرو در سازمان های خیلی مذهبی؛ او به درد شما نمی خورد!/ یک نفر برای مدیریت روابط عمومی می خواهیم
البته می دانی که محیط سازمان ما خیلی مذهبی است و طبیعتا این سر و شکلی که تو تعریف می کنی با آن مجموعه خیلی سازگار نیست ولی حالا شاید بتوانیم قانعش کنیم که موهایش را کوتاه کند! چون بالاخره فضای عمومی بر وبچه های ما بیشتر جوّ رفقای هیئتی و حزب اللهی است و حال و هوایشان این طوری نیست.
چهارشنبه، 10 مهر 1398 - 13:04

آیا روش‌های غربی روابط عمومی برای استارت‌آپ‌های ایرانی مناسب است؟ آیا روش‌های غربی روابط عمومی برای استارت‌آپ‌های ایرانی مناسب است؟
در کشوری مثل ایران که از هر نقطه‌اش فرهنگ، زبان یا گویشی متفاوت از دیگری سربرآورده است، حرف زدن با زبان آن ناحیه و حتی انتخاب سخنگویی از همان قوم و فرهنگ به خصوص در برهه‌های حساس، کارسازتر است؛ مثل این که رئیس یک قبیله که از خون و نژاد همان مردم است، برای میانجی‌گری پا پیش بگذارد. این کار حتی سبب می‌شود که حس همذات‌پنداری و هم‌دردی با کسب‌وکار بحران‌زده در مردم آن ناحیه بیش‌تر شود.
سه شنبه، 9 مهر 1398 - 13:57

تقدیر از مدیر کل اسبق روابط عمومی شهرداری تهران تقدیر از مدیر کل اسبق روابط عمومی شهرداری تهران
در مراسمی که با حضور احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران، حجت الاسلام والمسلمین موسوی لاری و‌ جمعی از مدیران و فعالان فرهنگی، شهری و رسانه‌ای برگزار شد از محمدعلی کریمی رییس سابق مرکز ارتباطات و بین الملل شهرداری تهران تقدیر شد.
جمعه، 5 مهر 1398 - 15:04

برسیم/ نگاهی مسئولانه به برنامه‌های ارتباطی برسیم/ نگاهی مسئولانه به برنامه‌های ارتباطی
برنامه ارتباطی «برسیم» این پیام را با سه طرح مختلف و با بهره‌گیری از عناصر بصری بسترهای پیام‌رسان در تلفن همراه انتقال می‌دهد: (1) من نزدیک خونه‌ام، (2) تو راهم دارم میام و (3) چند دقیقه دیگه می‌رسیم. در هریک از این طرح‌ها، پیام موردنظر به‌نحوی مخدوش شده تا تداعی‌کننده ریسک بروز تصادف و نرسیدن باشد؛ هم نرسیدن پیام فرستاده‌شده از تلفن همراه به دست گیرنده و هم نرسیدن خود فرستندۀ پیام به مقصد.
شنبه، 16 شهریور 1398 - 08:15

شاخص ها و الزامات روابط عمومی ها در ایران شاخص ها و الزامات روابط عمومی ها در ایران
توجه به نیازها، ضرورت ها و فرصت های عرصه روابط عمومی در کنار توانمندی های موجود در این عرصه اعم از تجربیات، تجهیزات و نیروی انسانی متخصص می تواند به عنوان یک مزیت بسیار مهم در عرصه توسعه روابط عمومی در ایران مطرح گردد که امید است با تغییر در نگرش به روابط عمومی ها و وظایف این نهاد مهم و تاثیر گذار درکنار به کاریری امکانات خوب موجود شاهد شکوفایی و توسعه بیش از پیش در عرصه روابط عمومی در کشور باشیم.
پنجشنبه، 14 شهریور 1398 - 18:37

10 مهارتی که روابط عمومی را تبدیل به هنر می کند! 10 مهارتی که روابط عمومی را تبدیل به هنر می کند!
علیرغم اینکه روابط عمومی حوزه ای پر مشغله و سختی است، درعین حال می تواند با مدیریت و برنامه ریزی به کاری اثربخش و لذت بخش تبدیل شود.
دوشنبه، 1 خرداد 1391 - 10:11

پیوست اطلاع رسانی؛ پلی برای ارتباط و سدی در برابر تخریب پیوست اطلاع رسانی؛ پلی برای ارتباط و سدی در برابر تخریب
یکی از ایرادات و اشکالات مهمی که همواره در دولت های مختلف به نوعی مطرح بوده و متأسفانه در دولت یازدهم و دوازدهم نیز بروز و ظهور جدی داشته است، ضعف در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی از خدمات گسترده ای است که در حوزه های گوناگون ارائه شده است.
یکشنبه، 10 شهریور 1398 - 13:52

روابط‌عمومی اوقاف حلقه گمشده مسابقات سراسری قرآن! روابط‌عمومی اوقاف حلقه گمشده مسابقات سراسری قرآن!
در حالیکه روابط عمومی سازمان اوقاف را می‌توان حلقه مفقوده این مسابقات تاکنون معرفی کرد، البته این موضوع مربوط به این رویداد قرآنی نمی‌شود و به‌طور کلی می‌توان گفت که اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان چند وقتی است که دچار رخوت و رکود شده است.
چهارشنبه، 23 مرداد 1398 - 15:49

روابط عمومی ها و رسانه ها روایت عادلانه ای از تجربه و زندگی واقعی معلولان ارایه کنند روابط عمومی ها و رسانه ها روایت عادلانه ای از تجربه و زندگی واقعی معلولان ارایه کنند
روابط عمومی ها به کمک رسانه ها می توانند کلیشه های منفی در حوزه معلولیت را از بین ببرند و با آگاهی رسانی در خصوص حقوق افراد معلول و تغییر نگرش های منفی به ایجاد جامعه ای فراگیر برای همه کمک کنند.
چهارشنبه، 16 مرداد 1398 - 19:03

مدیر روابط عمومی بیمه کوثر: یکی از کلیدهای موفقیت در هر سازمانی، رضایت مشتری از نحوه خدمت‌رسانی و محصول‌های آن سازمان است مدیر روابط عمومی بیمه کوثر: یکی از کلیدهای موفقیت در هر سازمانی، رضایت مشتری از نحوه خدمت‌رسانی و محصول‌های آن سازمان است
نتیجه بررسی مدل‌های مختلف ارزیابی میزان رضایت مشتریان برون سازمانی و اخذ بازخورد از آنان؛ طراحی "مدل ارزیابی رضایت از مشتریان شرکت بیمه کوثر" (CSM) بوده است که هدف آن، درک میزان واقعی رضایت مشتریان این شرکت است.
دوشنبه، 14 مرداد 1398 - 21:59

روابط عمومی بانک توسعه تعاون در مسیر تحول و توسعه روابط عمومی بانک توسعه تعاون در مسیر تحول و توسعه
گشودگی بیشتر فضای ارتباطی و تعامل با رسانه ها در دوره جدید تصدی مدیریت روابط عمومی بانک توسعه تعاون، در دورانی که برخی مدیران خود را در شکاف دیوارهای اتاق های شان محبوس کرده و خبرنگاران را صرفا در پشت درهای بسته اتاق و دیوارهای بلند میزهای خود می پسندند، دستاورد قابل توجهی است.
یکشنبه، 13 مرداد 1398 - 11:40

جواد قاسمی مدرس و پیشکسوت روابط عمومی: روابط عمومی ها باید آینده نگر سازمان ها باشند جواد قاسمی مدرس و پیشکسوت روابط عمومی: روابط عمومی ها باید آینده نگر سازمان ها باشند
در انتخاب دانشجو بایستی تجدید نظر شود و افرادی که واقعاً علاقمند این حوزه هستند جذب شوند تا روابط عمومی بتوانند در توسعه فعالیت های سازمان تاثیر گذار باشد و امکانات و مدیران و کارشناسان و منابع مالی مناسب جهت تحقق نگاه حرفه ای به آینده پژوهی و آینده نگری بخش روابط عمومی تحقق یابد.
جمعه، 11 مرداد 1398 - 09:46

دکتر اسماعیل قدیمی استاد دانشگاه: آینده نگری اساس فعالیت روابط عمومی هاست دکتر اسماعیل قدیمی استاد دانشگاه: آینده نگری اساس فعالیت روابط عمومی هاست
روابط عمومی فعالیت هایش اساساً مبتنی بر آینده نگری و پیش بینی و درک خواسته های مشتریان و درک ارتباطات راهبردی مشتریان از پیام و کالایی است که به مشتری ارائه می شود.
پنجشنبه، 10 مرداد 1398 - 09:44

دکتر ضیایی پرور استاد دانشگاه: روابط عمومی ها در آینده با تک تک مخاطبان ارتباط خواهند داشت دکتر ضیایی پرور استاد دانشگاه: روابط عمومی ها در آینده با تک تک مخاطبان ارتباط خواهند داشت
الان مثل گذشته نیست که اخبار به فاصله چند ساعت یا حتی یک روز منتشر شوند بلکه افکار عمومی در لحظه شکل می گیرد و قبل از آنکه سازمان ها بخواهند واکنش نشان دهند افکارعمومی به جهت دیگری سوق داده می شود.
چهارشنبه، 9 مرداد 1398 - 12:43

دکتر امیدعلی مسعودی استاد علوم ارتباطات: تحقق نوآوری در روابط عمومی ها با رویکرد علمی و هنری دکتر امیدعلی مسعودی استاد علوم ارتباطات: تحقق نوآوری در روابط عمومی ها با رویکرد علمی و هنری
اصولاً روابط عمومی از ترکیب علم و هنر شکل می گیرد و این واقعیتی است که هم کسانی که در حوزه علم فعال هستند و هم کسانی که درعرصه هنر تلاش می کنند و ترکیبی از این دو باعث می شود که روابط عمومی به وظایف خود جامه عمل بپوشاند، لذا این دوبعد علمی و هنری در تحقق نوآوری در روابط عمومی ها اهمیت بسزایی دارد.
سه شنبه، 8 مرداد 1398 - 23:41

مردگانِ نامیرا در اَمرداد* مردگانِ نامیرا در اَمرداد*
مراسم شب هفت دکتر علی سمیعی، استاد فلسفه سیاسی را می‌گویم که هفته قبل در سن ۸۴ سالگی و در غربت تمام درگذشت.
پنجشنبه، 3 مرداد 1398 - 16:31

دیدار جمعی از فعالان روابط عمومی با رئیس قوه مقننه دیدار جمعی از فعالان روابط عمومی با رئیس قوه مقننه
جمعی از فعالان روابط عمومی بعد از ظهر روز یکشنبه با رئیس قوه مقننه دیدار کردند. علی لاریجانی در این دیدار، ضمن تبادل نظر با فعالان روابط عمومی، بر اهمیت آموزش در روابط عمومی تاکید کرد.
دوشنبه، 31 تیر 1398 - 02:38

نگاه آینده محور به موضوع روابط عمومی نگاه آینده محور به موضوع روابط عمومی
روابط عمومی های سازمانهای یاد گیرنده این پالس ها را به مدیریت سازمان منتقل کنند که با توجه به مقتضیاتی که در بازار اقتصاد جهانی وجود دارد در جهت جلب مشتری و ارتقاء کیفیت و دستیابی مشتریان وفادار و ارائه خدمات پس از فروش یا خدمات پس از استفاده در سازمان ایجاد شود که در قدم اول باید مشتریان وفادار خود را حفظ کرده و به تدریج دنبال جلب مشتریان جدیدتر باشند.
جمعه، 21 تیر 1398 - 18:04

رئیس جمهور در حکمی اولویت های ارتباطاتی و رسانه ای سخنگوی دولت را ابلاغ کرد رئیس جمهور در حکمی اولویت های ارتباطاتی و رسانه ای سخنگوی دولت را ابلاغ کرد
«ایجاد هم‌افزایی و هماهنگی میان روابط عمومی‌ها»، «ارتقا کیفی فعالیت روابط عمومی‌ها در جهت افزایش شفافیت و پاسخگویی دولت در مورد سوالات، ابهامات و شایعات در مورد عملکرد دولت»، «اطلاع‌رسانی سریع و دقیق و دسترسی آزادانه مردم به اطلاعات»، «سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و هدایت روابط عمومی‌ها و نظارت بر عملکرد آن‌ها در جهت سیاست‌های اطلاع‌رسانی دولت» و «طراحی و تدوین فعالیت‌های رسانه‌ای ارتباطات اجتماعی با همکاری وزرا و معاونین رئیس‌جمهور و استانداران».
چهارشنبه، 19 تیر 1398 - 01:40

جایگاه روابط عمومی در ایران؛ جایگاهی متزلزل یا راسخ ... جایگاه روابط عمومی در ایران؛ جایگاهی متزلزل یا راسخ ...
هر چند اثر گذاری یک روابط عمومی در ساختار اجرایی یک سازمان از باب علمی انکار ناپذیر است اما برخی مدیران با نگرش سلیقه ای و غیر علمی، روابط عمومی ها را ابزار و دستمایه ای برای دستیابی به اهداف شخصی، گروهی، سیاسی و حتی حفظ جایگاه خود قرار داده و رسالت و نقش روابط عمومی در سازمانها را بگونه ای ترسیم می کنند که این حوزه را از نظر وظایف سازمانی با ابهامات بسیاری مواجه می سازد.
سه شنبه، 11 تیر 1398 - 15:08

یک روابط عمومی خوب یک روابط عمومی مرده است یک روابط عمومی خوب یک روابط عمومی مرده است
متاسفانه دیدگاه غلط برخی مدیران سازمان‌ها منجر به ایجاد نگرش‌های غلط در مورد روابط عمومی‌ها شده است. این مدیران در تبعیت از مشاوران مرئی و نامرئی خود خواهان یک روابط عمومی رئیس محور هستند.
سه شنبه، 11 تیر 1398 - 00:56

آینده نگری روابط عمومی درگرو گذار ازنگاه دولتی است آینده نگری روابط عمومی درگرو گذار ازنگاه دولتی است
آنچه در غرب باعث رشد روابط عمومی ها شده نگاه به بخش خصوصی و نگاه به اینکه اگر یک سازمان و نهادی بخواهد شروع به کار کند و فعالیت خود را گسترش دهد به روابط عمومی ساختاری خود نگاه نمی کند بلکه از ابزارهای بخش خصوصی استفاده می کند. بنابراین نگاه دولت محور و کارمند محوری به روابط عمومی عامل ایستایی آن خواهد بود و محل و مجالی برای اینده نگری نخواهد داشت.
یکشنبه، 9 تیر 1398 - 14:25

واقع بینی نسبت به روابط عمومی، نیاز سازمان های امروز واقع بینی نسبت به روابط عمومی، نیاز سازمان های امروز
بی شک هوشمندی در هم سوئی با تغییرات و بهره گیری از ظرفیت ها و قابلیت های موجود و برخورداری از انعطاف در مواجهه با تغییرات و عدم مقاومت در مقابل آن مانائی و پایداری هر سازمان را در چرخه فعالیت و اثر بخشی آن بر جامعه هدف، بهتر و بیشترمی سازد. روابط عمومی به عنوان یکی از ظرفیت های بی بدیل در دنیای گسترده و پر پیچ و خم ارتباطات انسانی، اجتماعی و سازمانی قلمداد می گردد.
چهارشنبه، 5 تیر 1398 - 14:14

انتقاد تند خبرگزاری مهر از روابط عمومی ها/ فاشیست‌هایی که در نقد را می‌بندند انتقاد تند خبرگزاری مهر از روابط عمومی ها/ فاشیست‌هایی که در نقد را می‌بندند
عموم خبرنگاران و روزنامه‌نگارانی که اندکی تعهد و دغدغه اجتماع دارند، بارها با این مساله مواجه شده‌اند: به محض انتشار نقدی از یک سازمان یا یک نهاد دولتی و حکومتی شخصی از روابط عمومی آن سازمان تماس گرفته و ضمن ادعای اینکه شما کارتان حرفه‌ای نیست، خواهان برداشتن آن مطلب شده‌اند.
سه شنبه، 4 تیر 1398 - 14:44

خسرویی که به دریا زد خسرویی که به دریا زد
استاد روابط عمومی، خسرو رفیعی بعد از سالها تلاش از بانک پاسارگاد خداحافظی کرد. وی که پس از بازنشستگی از سازمان آب و فاضلاب برای همکاری با این بانک دعوت شده بود در معرفی و ارتقای این برند برتر مالی ایرانی، نقش مهمی را بازی کرد.
دوشنبه، 3 تیر 1398 - 20:27

 افزایش اعتبارات اطلاع‌رسانی و تبلیغی دستاورد‌های دستگاه‌های اجرایی/ یک اقدام قابل تحسین افزایش اعتبارات اطلاع‌رسانی و تبلیغی دستاورد‌های دستگاه‌های اجرایی/ یک اقدام قابل تحسین
هیئت وزیران با افزایش اعتبارات هزینه‌ای بودجه جاری ستادی و استانی دستگاه‌های اجرایی برای امر اطلاع‌رسانی و تبلیغی به میزان سه در هزار موافقت کرد.
یکشنبه، 2 تیر 1398 - 21:47

صفحه بعد
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روز جهانی تلویزیون


  اینترنت همه چیزها و روابط عمومی هوشمند


  آیا صدا و سیما مورد اعتماد مخاطبانش است!؟


  نکاتی سودمند در مورد روابط مطبوعات/2


  بهره‌گیری ناروا از روابط عمومی


  معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد: اساس کار روابط عمومی ها اطلاع رسانی است


  آیا قطع اینترنت راه‌حل است؟


  مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو عنوان کرد: شفافیت و پاسخگویی دو رکن اصلی روابط عمومی هاست


  یک استاد دانشگاه: قرآن، محتوای گفتمانی دارد


  نکاتی سودمند در مورد روابط مطبوعات/3


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران برگزار می شود