وظایف و مسئولیتهای جدید روابطعمومیها در دوران کرونا
روابطعمومی خاموش امکان اتصال جامعه به خاندان جهانی را میسر نخواهد کرد و با توجه به اینکه اساساً کارکرد روابطعمومی با تبلیغات متفاوت است و بر خلاف آن در جستجوی سود و منافع شخصی نیست، لذا در رواج سبک زندگی سالم در دوران بحرانهایی نظیر کرونا، کارکردهایی دارد که با استناد به موارد ذکر شده می تواند در ایجا شهروندان هوشمند و آگاه سازی آنها در این شرایط نقشی مهم و تاثیرگذار ایفا نمایند.
|
چهارشنبه، 29 بهمن 1399 - 22:31
|
روابطعمومی های صنعت بیمه نیازمند رویکردی تحول گرایانه
روابطعمومیهای صنعت بیمه دراین شرایط برای ایجاد این شناخت وتغییر نگرش نیازمند رویکردی تحول گرایانه برپایه تولید وانتشار محتوایی هایی جذاب و تاثیرگذار هستند که بتوانند این مهم را تحقق بخشند،دراین راستا مناسب دیدیم گفتگویی با تنی چند از مدیران وصاحب نطران این عرصه داشته باشیم، آنچه درپی می آید حاصل این گفتگوست.
|
جمعه، 17 بهمن 1399 - 11:52
|
باورپذیری، اعتمادسازی و پاسخگویی نیاز امروز صنعت بیمه کشور
اکثریت افراد جامعه اعتقاد، اعتماد و رضایت حداکثری از صنعت بیمه ندارند و به همین دلیل در این میان نقش اطلاعرسانی، فرهنگسازی و اقناع جامعه به مقوله بیمه که در حوزه وظایف و مسئولیتهای روابطعمومیهاست بسیار برجسته میشود.
|
پنجشنبه، 9 بهمن 1399 - 14:11
|
لزوم رویکردهای تعاملی و ترغیبی روابطعمومیها در نظام بانکی
در شرایط کرونایی امروز که بیش از گذشته شهروندان سعی می کنند فعالیت های بانکی خود را به صورت غیر حضوری و الکترونیکی انجام دهند همواره با مشکلاتی نظیر عدم آشنایی و تسلط در این حوزه روبهرو بودهاند، سیستم بانکی با همه تحولاتی که طی یک دهه گذشته داشته هنوز در ترویج و ترغیب استفاده از روش های غیر حضوری توسط مخاطبان به موفقیت لازم دست نیافته است و برخی از کارشناسان دلیل عدم تمایل و رغبت برخی از مشتریان بانکها را برای انجام غیر حضوری امور بانکیشان، عدم اطلاعرسانی، آموزش و در نهایت جلب اعتماد مخاطبان میدانند.
|
شنبه، 4 بهمن 1399 - 08:00
|
روابطعمومیها، پیشگام تحول در نظام بانکی
با توجه به این که بانکها نیازمند اعتماد مخاطبان برای سرمایهگذاری در سیستم بانکی هستند، لذا روابطعمومیها نقش بسیار حساسی در فرایند اعتمادسازی بر عهده دارند بهخصوص اگر بخواهند تصویر و چهره مطلوبی از بانک مورد نظر را در بین افکار عمومی ایجاد کنند.
|
چهارشنبه، 17 دی 1399 - 08:12
|
دوران کرونا، الزام و فرصتی برای دیجیتالیشدن روابطعمومیها
واحدهای روابطعمومی در سازمانها با توجه به ماهیت و وظایفشان در حوزه اطلاعرسانی و اطلاعیابی نقشی مهم و تاثیرگذار برای فرهنگسازی، آموزش و مقابله با بیماری کرونا به عنوان یک مسِئولیت اجتماعی برعهده دارند، در همین رابطه گفتگویی را با تعدادی از اساتید و صاحبنظران و فعالان بخش روابطعمومی انجام دادیم که آنچه در زیر میخوانید حاصل این گفتگوهاست:
|
چهارشنبه، 10 دی 1399 - 09:22
|
گزارش برگزاری وبینار نظرسنجی و روابط عمومی برتر (نوانگار)
همواره در کنفرانس های گذشته در ایران بحث روابط عمومی همیشه با یک علامت سوال مواجه بوده است و آن این است که روابط عمومی ها تا چه اندازه باید تبلیغ مدیر سازمان را بکنند یا واقعیت را منعکس کنند؟ بنابراین روابط عمومی به هیچ کدام از این دو نوع نزدیک نشده و در نوسان بوده است و بستگی به تجربه مدیر روابط عمومی به یکی از این دو سو نزدیک شده است.
|
چهارشنبه، 26 آذر 1399 - 00:02
|
مدیر ارتباطات ایران خودرو آشنا به رسانه و خودرو باشد
عملکرد مدیریت ارشد گروه صنعتی ایران خودرو در این موضوع نشان می دهد که چندان اعتقادی به این مهم و رساندن پیام های مثبت از سوی واحد تحت مدیریت خود به جامعه و ایفای نقش آرامش بخش خود به جامعه ندارد. یا شاید چندان نیازی به نقش روابط عمومی در سازمان خود احساس نمی کند و نقش رایزنی شخصی را بسیار پررنگ تر از ارتباط با مردم به عنوان مصرف کننده نهایی می داند.
|
شنبه، 22 آذر 1399 - 23:47
|
گزارش نشست آنلاین«روابط عمومی ایران و پاندمی کرونا»
امامی در ابتدای صحبت های خود درباره شیوع کرونا بر فعالیت های روابط عمومی به تاثیرات این ویروس بر ارتباطات اجتماعی می پردازد و می گوید: یکی از تأثیرات کرونا بر ارتباطات، کاهش تعاملات اجتماعی است. کرونا باعث تغییرات اساسی در ارتباطات چهره به چهره شد و جمع های ما کوچک شدند. همچنین حضور و فیزیک افراد جای خود را به تصاویر مجازی داد.
|
دوشنبه، 26 آبان 1399 - 21:02
|
گزارش سخنرانی آنلاین با موضوع «خشونت در فضای مجازی»
مردم باید خودشان پلیس و مراقب خودشان باشند. اگر محتوای خشونتآمیز در فضای مجازی میبینند باید نسبت به آن واکنش استدلالی نشان بدهند. سواد رسانهای از دیگر عواملی است که میتواند در کنترل خشونت فضای مجازی بسیار موثر باشد.
|
چهارشنبه، 7 آبان 1399 - 02:47
|
گزارش برگزاری وبینار تخصصی نظرسنجی و روابط عمومی برتر
وبینار تخصصی نوانگار با موضوع «نظرسنجی و روابطعمومی برتر» با حضور مدیران و کارشناسان حوزه روابط عمومی دستگاهها و نهادهای آذربایجان شرقی به همت مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران، سازمان جهاددانشگاهی استان و با همکاری اداره کل روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد.
|
سه شنبه، 29 مهر 1399 - 15:45
|
آن روی بازاریابهای روابط عمومی بالای ترجیحا خانم چه شکلی است؟
اگر به آگهی های دعوت به همکاری بازاریابی توجه کنید غالبا به نیروی خانم نیاز دارند و در آگهی های خود، تجرد، آراستگی بیش از حد و روابطعمومی بالا را از ملزومات استخدام می دانند.
|
دوشنبه، 17 شهریور 1399 - 01:44
|
گزارش نشست «ژورنالیسم ورزشی در ایران»
نشست «ژورنالیسم ورزشی در ایران» با هدف ارائه و نقد گزارش پژوهش انجامشده در پژوهشکده فرهنگ پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با حضور امیر حاج رضایی (کارشناس فوتبال)، پژمان راهبر (سردبیر وبسایت ورزش سه)، محمد هدایتی (محقق اجتماعی و مجری پژوهش) و با دبیری مصطفی اسدزاده (پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات) چهارشنبه 25 تیر 99 به صورت مجازی برگزار شد.
|
شنبه، 28 تیر 1399 - 20:36
|
گزارش نشست مجازی «وضعیت رسانههای چاپی در دوران کرونا»
نشست مجازی «وضعیت رسانههای چاپی در دوران کرونا»از سلسله پیشنشستهای همایش ملی پیامدهای فرهنگی و اجتماعی کرونا با حضور دکتر مجید رضاییان، دکتر علیاکبر قاضیزاده و دکتر داود نعمتی انارکی سه شنبه ۲۴ تیر ۹۹ ازسوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد.
|
شنبه، 28 تیر 1399 - 20:25
|
گزارش/ چالشها و آسیبهای روابط عمومی
در عصر حاضر، اعتماد سازی، برجسته سازی، فرهنگ سازی، بستر سازی و مدیریت افکار عمومی، رویکردهای جدید به روابط عمومی است که بدون توجه به این امور، روابط عمومی یک دستگاه، نهاد یا مجموعه در پیشبرد کارهای خود موفق نخواهد بود.
|
دوشنبه، 29 اردیبهشت 1399 - 09:37
|
گزارش برگزاری اولین جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی های وزارت صمت
مشاور عالی وزیر صنعت، معدن و تجارت در اولین جلسه شورای هماهنگی روابطعمومیهای وزارت صمت در سال ۹۹ تاکید کرد: امروز همراه با جنگ اقتصادی که به کشورمان تحمیل شده است شاهد یک جنگ روانی و رسانه ای سنگین نیز هستیم.
|
یکشنبه، 14 اردیبهشت 1399 - 23:24
|
نیمی از مردم به آمار رسمی ابتلا و فوت اعتماد ندارند/ ۴۸ درصد
نتایج نظرسنجی معاونت اجتماعی- فرهنگی شهرداری تهران و مرکز افکارسنجی ایسپا نشان میدهد حدود نیمی از مردم به آمار رسمی ابتلا و فوت کرونا اعتماد ندارند.
ین نظرسنجی مشترک در روزهای ۱۶ تا ۱۹ فروردین انجام شده است و در آن تنها ۲۷ درصد پاسخدهندگان گفتهاند که به آمار رسمی درباره مبتلایان و فوتیها در اثر کرونا اعتماد بالایی دارند.
بنا بر این نظرسنجی، ۴۶ درصد پاسخدهندگان پاسخ دادهاند که از دولت و نهادهای عمومی ناراضیاند.
|
پنجشنبه، 21 فروردین 1399 - 17:11
|
گزارش برگزاری نشست سالانه مسئولان روابط عمومی مراکز استانی حوزه هنری
نشست سالانه مسئولان روابطعمومی مراکز استانی حوزه هنری روز پنجشنبه 5دیماه به میزبانی حوزه هنری خراسان رضوی در مشهد مقدس و با حضور محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.
|
شنبه، 7 دی 1398 - 12:45
|
در کرسی آزاد اندیشی رسانهای دولت، رسانهها و اعتراضات بنزینی/ آیا مطبوعات نباید به رسالت خود در افزایش قیمت عمل میکردند؟
آتیش زدن پمپ بنزینها قابل جبران است اما بیاعتمادی مردم جبران پذیر نیست. دولت به رسانه اعتقاد ندارد و از آن استفاده حداقلی میکند. دولت در زمینه های مختلف، قائل به پیوست رسانه ای نیست. از همین رو ما شاهد پراکندگی تیم رسانه ای دولت هستیم.
|
سه شنبه، 3 دی 1398 - 09:57
|
بسیاری از ناشران خود را بینیاز از روابط عمومی میدانند
همه ما میدانیم طراحی یک استراتژی تبلیغاتی مناسب برای حضور مؤثر در شبکهها و رسانههای اجتماعی تا چه اندازه میتواند برای ناشران ارزشمند باشد و برای رسیدن به خوانندگان، علاوه بر ایجاد سکوهای تبلیغاتی و بازاریابی جدید، باید از فرصتها و ظرفیتهای موجود نیز استفاده کرد.
|
چهارشنبه، 29 آبان 1398 - 11:55
|
گزارش آیین نکوداشت دکتر یونس شکرخواه
آیین نکوداشت دکتر یونس شکرخواه به پاس ۳۵ سال فعالیت در عرصه روزنامهنگاری با حضور اهالی ارتباطات در محل فرهنگسرای رسانه برگزار شد؛ آیینی که ارتباطاتیها و دوستداران شکرخواه تعابیر خود را دربارهاش گفتند و انتظارشان از گام بعدی این روزنامهنگار پیشکسوت را مطرح کردند.
|
چهارشنبه، 17 مهر 1398 - 10:43
|
گزارش ارزیابی چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی
هیات داوران چهاردهمین دوره جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی ها ضمن تقدیر از تمامی روابط عمومی های کشور که با حضور خود در این رقابت علمی و آموزشی شرکت کرده و بر غنای آن افزودند، بر بهره گیری بیشتر روابط عمومی ها از تکنولوژیهای نوین ارتباطی در مسیر انتشارات مکتوب و الکترونیکی توام به آموزش های علمی و کاربردی در این حوزه تاکید می نمایند.
|
دوشنبه، 11 شهریور 1398 - 01:29
|
حلقه های گمشده ارتباط دوسویه روابط عمومی با رسانه
خبرنگاران و روابط عمومی ها اگرچه در بیشتر موارد همسو کار می کنند و هدف همه آنها اگاهی دادن به جامعه است اما گاهی در این بین مشکلاتی هم رخ می دهد، این در حالی است که گاه فراموش می شود روابط عمومی پیشانی نهاد و سازمان است و رسانه ها به عنوان نماینده افکار عمومی، بهترین ابزار برای سنجش عملکرد سازمان ها هستند، خبرنگار و رسانه نباید به صورت مطلق در خدمت روابط عمومی ها باشند بلکه باید در مسیر اصلی وظایف خود که همان روشنگری و آگاهی بخشی است حرکت کنند.
|
شنبه، 19 مرداد 1398 - 14:08
|
گزارش برگزاری سومین نشست تخصصی-توجیهی مسئولین روابط عمومی بیمه ایران
سومین نشست تخصصی، توجیهی مسئولین روابط عمومی استان های کشور با حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، معاونین، مدیران و کارشناسان حوزه اطلاعرسانی شرکت سهامی بیمه ایران در روزهای 16 و 17 مرداد ماه در تهران برگزار شد.
|
جمعه، 18 مرداد 1398 - 18:36
|
رد و نشان «قاچاق کتاب» در کتابفروشیهای آنلاین
یکی از فروشگاههای اینترنتی که در روزهای اخیر خبرساز شده، شبکه جامع کتاب گیسوم است که گویا فعالیتهایش حاشیههای زیادی به همراه داشته؛ بهطوری که برخی از ناشران مدعی هستند بدون اجازه آنها کتابهاشان را برای فروش گذاشته است.
|
چهارشنبه، 5 تیر 1398 - 16:29
|
گزارش برگزاری نشست هم اندیشی هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های هرمزگان و مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی
نشست هم اندیشی هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های هرمزگان و مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی ،نهادهای دولتی،بانکها و شرکتهای خصوصی در سالن اجتماعات بانک ملی برگزار گردید.
|
پنجشنبه، 23 خرداد 1398 - 10:10
|
میزگرد/ جایگاه روابط عمومیها تضعیف شده است
بعد از مدیریت ارشد سازمان، این مدیران روابط عمومیهای هستند که میتوانند با ابزار اطلاع رسانی و تبلیغات همچنین تعامل دوسوی با رسانهها پلی محکم برای همدلی دستگاههای اجرایی با اصحاب رسانه باشند.
|
چهارشنبه، 8 خرداد 1398 - 14:11
|
گزارش برگزاری آیین چهاردهمین جشنواره روابط عمومی های اصفهان
آیین چهاردهمین جشنواره روابط عمومی همراه با معرفی و تجلیل از آثار برتر عصر امروز ـ یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۹۸ـ در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
|
دوشنبه، 30 اردیبهشت 1398 - 07:30
|
گزارش برگزاری گرامیداشت روز روابط عمومی و ارتباطات در سنندج
مراسم گرامیداشت روز روابط عمومی و ارتباطات با حضور مسئولان و مدیران روابطعمومی دستگاههای اجرایی استان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کردستان برگزار شد.
|
دوشنبه، 30 اردیبهشت 1398 - 07:29
|
حال خوب روابط عمومی باشیم
یک روابط عمومی خوب، نیاز به سه اصل اساسی دارد که با نبود یکی از آنها، ممکن است کارکرد آن به شدت مختل شود. این سه اصل و یا بهتر بگوییم اضلاع مثلث روابط عمومی «نگاه مدیریت»، «مخاطبان» و «دانش، نگرش و تجربه روابط عمومی» هستند که اگر یکی از آنها نباشد، شک نکنید که روابط عمومی به همان جایگاه نصب بنرهای مناسبتی و فرمایشی تنزل خواهد یافت.
|
شنبه، 28 اردیبهشت 1398 - 01:42
|