شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران: روابط عمومي براي موسيقي دانان- چگونه روابط عمومي مي تواند به شما كمك كند؟
شنبه، 19 تیر 1400 - 11:03     کد خبر: 41462

احتمالا بيشتر موسيقي دانان يا وقت زيادي را صرف فكر كردن به اينكه چطور روابط عمومي مي تواند به گروه شان كمك كند نمي كنند يا بدون قصد و فكر قبلي فنون متداول روابط‌عمومي را به كار مي گيرند. اما اگر به فكر افزايش تعداد مخاطبان خود هستيد چرا با نيت قبلي راه هايي براي بالابردن سطح آگاهي عموم از گروه تان و ساخت شهرت را امتحان نمي كنيد؟

 

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-||نويسنده| آلفرد مونوز |||مترجم|حنانه باقريان|| احتمالا بيشتر موسيقي دانان يا وقت زيادي را صرف فكر كردن به اينكه چطور روابط عمومي مي تواند به گروه شان كمك كند نمي كنند يا بدون قصد و فكر قبلي فنون متداول روابط‌عمومي را به كار مي گيرند. اما اگر به فكر افزايش تعداد مخاطبان خود هستيد چرا با نيت قبلي راه هايي براي بالابردن سطح آگاهي عموم از گروه تان و ساخت شهرت را امتحان نمي كنيد؟


اساس كار را بياموزيد
روابط عمومي يعني آگاه كردن مردم از يك موضوع و سپس مديريت برداشت آن ها از آن موضوع. مشخصا، درباره شما، اين موضوع، رشد حرفه موسيقي و مشهور ساختن گروه تان است. برخي مسائل اساسي شامل استفاده از روابط رسانه اي، كار كردن با اشخاص تاثير گذار، جمع آوري مطالب ساده مطبوعاتي و به كار بردن رويدادها مي شود. آموختن كار مي تواند شامل ساخت وبسايت، ساخت حساب در شبكه هاي اجتماعي و توليد محتوا مانند ويديو و فايل صوتي در يوتيوب نيز بشود.


مخاطب هدف را شناسايي كنيد
فهميدن اينكه مخاطب هدف تان كيست و چطور مي توانيد به اين افراد دسترسي پيدا كنيد، كليد اداره كمپين هاي موفق روابط عمومي براي شما و گروه تان است. آيا كساني كه مخاطب شما هستند يه توئيتر بيشتر سر مي زنند يا يوتيوب؟ آيا از وبسايت ها يا وبلاگ هاي مشخصي بازديد مي كنند؟ اينكه بدانيد در كدام يك از اين ها حضور يابيد مي تواند تلاش هاي شما را در مسير درست هدايت كند.

 

ارائه داستاني انحصاري درباره گروه تان به وبلاگ هاي موسيقي يا دادن دسترسي پيش از موعد به يك قطعه موسيقي جديد به آن مي تواند شما را مورد توجه قرار دهد و امتياز پوشش رسانه اي را براي شما به ارمغان بياورد.


براي بازاريابي جدول زماني فراهم كنيد
ايجاد تقويمي ساده ازينكه كجا قرار است اجرا داشته باشيد يا كي بايد محتوايي را پست كنيد باعث مي شود بدانيد در قدم بعدي بايد بر روي چه موضوعي تمركز كنيد. به خصوص وقتي رسانه هاي اجتماعي به ميان مي آيند بايد براي خود اهداف كوتاه مدت و بلند مدت تعيين كنيد. آيا مي توانيد تعداد دنبال كنندگان خود را از هزار نفر به ده هزار نفر افزايش دهيد؟

 

اگر برنامه و جدول زماني داشته باشيد، البته كه مي توانيد. بيشتر رسانه هاي اجتماعي گروه ها يا هشتگ هايي دارند كه به شما كمك مي كنند تاثير خود را افزايش دهيد. با اين گروه ها در ارتباط باشيد و از هشتگ هاي مناسب براي محتواي خود استفاده كنيد تا بتوانيد محتواي خود را به مخاطب هدف برسانيد.


با مخاطبان خود در ارتباط باشيد
وقتي محتواي ترغيب كنند يا منحصر به فرد براي بازاريابي نداشته باشيد فرقي نمي كند اگر ده هزار، صد هزار يا حتي يك ميليون دنبال كننده داشته باشيد. به عنوان هنرمندي خلاق بايد تا مي توانيد مطالب را به روز رساني كنيد. يك تقويم توليد محتوا براي خود درست كنيد و در آن بنويسيد چه زماني بايد مطالب جديد پست كنيد و به آن تقويم عمل كنيد.

 

حتي اگر فقط مي توانيد يك پست در هفته توليد كنيد آن را در تقويم بنويسيد كه هر هفته به يك هفته در ميان تبديل نشود. انتشار مكرر محتوا مانند موتوري است كه باعث افزايش تعداد مخاطبان مي شود.

 

منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها