شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران: سرمايه گذاري يك ميليارد دلاري اپل در هند؛ مقدمه اي براي خروج از چين
چهارشنبه، 27 شهریور 1398 - 01:01     کد خبر: 40183

اپل ظاهرا در شرف سرمايه گذاري سرسام آوري در هند است كه شايعات مربوط به انتقال واحدهاي توليدي اين شركت به خارج از چين را تقويت مي كند.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| اپل ظاهرا در شرف سرمايه گذاري سرسام آوري در هند است كه شايعات مربوط به انتقال واحدهاي توليدي اين شركت به خارج از چين را تقويت مي كند.

به گزارش ديجياتو، نشريه هندي «تايمز او اينديا» به نقل از منابع آگاه مدعي شده كمپاني كوپرتينويي و شركايش يك ميليارد دلار در هند سرمايه گذاري مي كنند. بخش اصلي اين بودجه هنگفت نه از طرف اپل بلكه از طريق شركايش تامين خواهد شد، براي مثال فاكسكان با تقويت كارخانه خود در «چناي» توان اين مركز در توليد محصولات براي بازارهاي جهاني را تقويت خواهد كرد.
 

براساس اين گزارش اپل همزمان با آزمايش كيفيت محصولات توليدشده در هند سرگرم مذاكره با دولت اين كشور براي برخوردار شدن از مشوق هاي صادراتي و تسهيل چالش هاي توليد است.

پيمانكاران اپل از حدود دو ماه قبل صادرات آيفون به بازار اروپا را شروع كرده اند كه گام مهمي براي تنوع بخشيدن به زنجيره تامين جهاني اپل به شمار مي رود. اين گوشي ها ظاهرا در كمپاني واقع در«بنگلور» توليد شده كه اداره آن در دست كمپاني «ويسترون» قرار دارد. ويسترون كه توليد آيفون هاي SE و 6S را براي بازار داخلي برعهده داشت، اواخر سال گذشته به سرمايه گذاري ۳۴۰ ميليون دلاري در واحدهاي هندي خود چراغ سبز نشان داد.

استراتژي اپل در اين شبه قاره با پشتيباني و حمايت مقامات دولتي همراه شده است. «راوي شانكار پارساد»، وزير فناوري اطلاعات هند در اين باره گفته است:

اپل توليد آيفون و قطعات آن در داخل و صادرات آن به كشورهاي ديگر را كليد زده است. اين كمپاني يكي از اجزاي داستان موفقيت هند است.

خبرهاي مربوط به سرمايه گذاري در هند در حالي مطرح شده كه اپل براي واردات كالاهاي توليد چين به آمريكا بايد تعرفه هايي اضافه پرداخت كند، با اين حال هند هم از نيروي كارگر ارزان بهره مي برد و به همين خاطر مكان مناسبي براي جايگزيني چين به نظر مي رسد.

 

 

 

 

 


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها