شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران: سياست وزارت ارشاد واگذاري امور به صنوف مطبوعاتي است
دوشنبه، 1 مرداد 1397 - 15:11     کد خبر: 34259

معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با استقبال از توسعه كمي و كيفي انجمن‌هاي صنفي، بر واگذاري امور به صنوف مطبوعاتي قانوني تاكيد كرد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با استقبال از توسعه كمي و كيفي انجمن‌هاي صنفي، بر واگذاري امور به صنوف مطبوعاتي قانوني تاكيد كرد.


به گزارش شارا به نقل از روابط عمومي معاونت مطبوعاتي و اطلاع‌رساني، محمد سلطاني‌فر در ديدار با برخي اعضاي هيات مديره انجمن صنفي روزنامه‌نگاران استان تهران با تاكيد بر توسعه فعاليت‌هاي صنفي تصريح كرد: سياست كلي ما واگذاري امور به بخش خصوصي و صنوف مطبوعاتي است.


وي با بيان اينكه مشكل اصلي نهادهاي صنفي روزنامه‌نگاري «جامعيت و مقبوليت» آنهاست، به برگزاري جلسات متعدد با انجمن‌هاي متنوع مطبوعاتي اشاره كرد و افزود: عليرغم اعتقاد به گسترش انجمن‌هاي صنفي در حوزه مطبوعات، مرجعيت اين تشكل‌ها نيز بايد مورد توجه قرار بگيرد تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در واگذاري امور و استفاده از نظرات كارشناسي در تصميم‌سازي‌ها و تصميم‌گيري‌ها بهتر عمل كند.


معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به برگزاري جلسات كارشناسي درخصوص لايحه سازمان نظام رسانه اشاره كرد و توضيح داد: جلسات بسيار خوبي با حضور اساتيد ارتباطات، روزنامه‌نگاران و كارشناسان مختلف با هدف نقد و اصلاح اين لايحه برگزار كرديم تا حداكثر نظرات صنف براي پيشنويس نهايي و ارائه لايحه به مجلس لحاظ شود.


سلطاني فر همچنين با اشاره به نهايي شدن راه‌اندازي كميته حل اختلاف دعاوي رسانه‌اي، از تمركز ويژه بر بحث آموزش خبر داد و بر آمادگي كامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و دفتر مطالعات و برنامه ريزي رسانه ها براي برگزاري دوره هاي مختلف آموزشي در تهران و تمام استان ها تاكيد كرد.


بنابراين گزارش «لزوم حمايت ويژه از روزنامه‌نگاري تحقيقي با محوريت شفافيت و نظارت بر امور اجرايي كشور، امنيت روزنامه‌نگاران به ويژه در مباحث مربوط به جريان آزاد اطلاعات، همكاري در برگزاري جشنواره‌ها و نمايشگاه مطبوعات، مشكلات بيمه خبرنگاران و صندوق اعتباري هنر، آموزش‌هاي نوين روزنامه‌نگاري، مشكلات مربوط به كاغذ مطبوعات، استفاده از ظرفيت كارشناسي انجمن در اجراي ايده‌هاي جديد و طرح‌هاي كارشناسي در حوزه رسانه» از جمله موارد مطرح شده توسط اعضاي هيات مديره انجمن صنفي روزنامه‌نگاران استان تهران در اين جلسه بود.


در ابتداي جلسه نيز گزارشي از روند دريافت مجوز و فعاليت‌هاي انجمن صنفي روزنامه‌نگاران استان تهران در قالب كميته‌هاي مختلف ارائه شد كه بر اساس اين گزارش، انجمن اكنون ۲۳۰ عضو فعال و بالغ بر ۸۰۰ پرونده درخواست عضويت در دست بررسي دارد.
 

 

 

 

 

 


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها