شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران: مدل ۷i اينترنت ماركتينگ
چهارشنبه، 1 شهریور 1396 - 10:21     کد خبر: 31061

به طور كلي مي توان اينترنت ماركتينگ را به اين صورت تعريف كرد: انجام تمام يا بخشي از فعاليت هاي ماركتينگ از طريق اينترنت. به گزارش هورموند، اسپالتر در راستاي تحقق اهداف برنامه هاي اينترنت ماركتينگ براي نشان دادن تحول از ماركتينگ كلاسيك به اينترنت ماركتينگ مدلي را به نام مدل ۷i هفت اي مطرح و بيان مي كند كه هفت ويژگي اينترنت ماركتينگ، آن را از ماركتينگ كلاسيك متمايز مي كند.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، به طور كلي مي توان اينترنت ماركتينگ را به اين صورت تعريف كرد: انجام تمام يا بخشي از فعاليت هاي ماركتينگ از طريق اينترنت. به گزارش هورموند، اسپالتر در راستاي تحقق اهداف برنامه هاي اينترنت ماركتينگ براي نشان دادن تحول از ماركتينگ كلاسيك به اينترنت ماركتينگ مدلي را به نام مدل ۷i هفت  اي مطرح و بيان مي كند كه هفت ويژگي اينترنت ماركتينگ، آن را از ماركتينگ كلاسيك متمايز مي كند.

اتصال: عبارت است از توانايي برقراري ارتباط به طور همزمان با هزاران مشتري در اقصي نقاط جهان. در اينترنت ماركتينگ محدوديت زمان و مكان وجود ندارد و مشتريان به شكلي ۲۴ ساعته مي توانند از فروشگاه شركت در اينترنت، خريد كنند.

تعامل: وجود تعامل مناسب و صميمانه بين سازمان و مصرف كننده در اينترنت ماركتينگ امري ضروري به شمار مي آيد. تعامل نخستين نقطه برخورد مشتري با شركت است و بايد به گونه اي صورت بگيرد كه وي را به ادامه ارتباط با شركت تشويق كند. در اين مورد طراحي وب سايت شركت بايد موردتوجه قرار بگيرد و ويژگي هاي لازم براي ايجاد تعامل مفيد ايجاد شود. داشتن امكاناتي مثل امكان پست الكترونيكي، امكان سفارش كردن به وب سايت، ارائه اطلاعات دلخواه مشتري و ارائه سرگرمي و بازي اين امر را ممكن مي سازد. در اين تعامل بر وجوه مشترك و همگون تأييد مي  شود.

رابطه دوطرفه: توانايي برقراري و ارتباط و گفت وگو با اعضاي سازمان توسط مشتريان بدون وجود محدوديت مكاني و زماني را رابطه دوطرفه و دوسويگي تعامل مي نامند. ايجاد رابطه دوطرفه چه از طريق ارسال پست الكترونيك به صورت خودكار و چه به صورت برقراري ارتباط انساني بين افراد از طريق اتاق گفت وگو از ويژگي هاي اساسي اينترنت و وجه تمايز آن از ساير رسانه هاست.

درگير شدن: ماركترها بايد فضايي را ايجاد كنند كه مشتري به طور پيوسته با شركت در ارتباط باشد و او را به بازديدهاي مجدد و مكرر به وب سايت شركت ترغيب كنند.

اطلاعات: دسترسي به اطلاعات گسترده مربوط به كالاها و خدمات در اينترنت، قدرت را از عرضه كننده به مشتري منتقل كرده است. مشتريان اين اطلاعات براي يافتن محصولات موردنظر خود و ماركترها نيز از آن براي يافتن مشتريان استفاده مي كنند.

فردگرايي: فردگرايي به معناي توانايي و تمايل ماركتر براي ارائه خدمات و كالاهاي سفارشي است. به عبارت ديگر، بايد براي هر فردي براساس ويژگي ها و خواسته هاي وي كالا و خدمات عرضه شود.

صداقت: خصوصي بودن، امنيت و محرمانه ماندن مشخصات مشتريان اينترنتي بايد تضمين شود. صداقت عامل اصلي به وجود آمدن حس اعتماد در مشتريان نسبت به سازمان است.

 

منبع: فرصت امروز


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها