شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران: آمارهاي باورنكردني از 60 ثانيه اينترنت
پنجشنبه، 1 تیر 1396 - 17:34     کد خبر: 30144

در هر 60 ثانيه، 300 ميليون ايميل ميان كاربران مختلف در نقاط مختلف جهان رد و بدل مي‌شود. در همين زمان 227 حساب كاربري جديد در شبكه اينستاگرام ايجاد شده و مجموع تصاويري كه در 60 ثانيه بر روي اينستاگرام منتشر مي‌شوند بيش از 216 هزار تصوير است.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- اينترنت به بخشي از زندگي مردم تبديل شده و گاهي تصور زندگي بدون اينترنت براي خيلي‌ها سخت، ناممكن و گاه ترسناك است. احتمالا بسياري از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها با اين سوال نوه‌هايشان كه «در دوراني كه اينترنت وجود نداشت، چگونه زندگي مي‌كرديد؟» مواجه شده‌اند.

در هر ثانيه حجم بسيار زيادي از اطلاعات در اينترنت رد و بدل مي‌شود. اين اطلاعات شامل تصاوير، فيلم‌ها، مكالمات صوتي، ايميل‌ها و صدها هزار چيز ديگر است. اگر چه اطلاعات كاملا دقيقي درباره اين‌كه در هر لحظه چه مقدار اطلاعات در اينترنت رد و بدل مي‌شود،وجود ندارد، ولي براساس آمارهايي كه شركت‌هاي بزرگ اينترنتي ارائه كرده‌اند، سرعت و حجم تبادل اطلاعات به شكل سرسام‌آوري بالا است. بررسي اينكه تنها در 60 ثانيه گذشته در اينترنت چه اتفاقاتي رخ داده است، مي‌تواند اندكي به مخاطب كمك كند تا تصوري از آنچه در اينترنت در حال رخ دادن است به دست آورد.

در هر 60 ثانيه، 300 ميليون ايميل ميان كاربران مختلف در نقاط مختلف جهان رد و بدل مي‌شود. در همين زمان 227 حساب كاربري جديد در شبكه اينستاگرام ايجاد شده و مجموع تصاويري كه در 60 ثانيه بر روي اينستاگرام منتشر مي‌شوند بيش از 216 هزار تصوير است.

شبكه اجتماعي توئيتر در هر 60 ثانيه پذيراي 320 حساب كاربري جديد است و مجموع كاربران توئيتر به همراه دونالد ترامپ، بيش از 278 هزار بار توئيت مي‌كنند.

در حالي كه در هر 60 ثانيه، ويدئوهاي موجود در يوتيوب 3 ميليون بار ديده مي‌شود، 600 ويدئوي جديد نيز به تعداد ويدئوهاي يوتيوب افزوده مي‌شود.

احتمالا هر كدام از كاربران اينترنت در روز حداقل يك بار موضوعي را در گوگل جستجو مي‌كنند ولي جالب است بدانيد كه بنا به آمار اين موتور جستجو، در هر 60 ثانيه با 2 ميليون و پانصد هزار عمليات جستجوي گوگلي انجام مي‌شود.

در هر ثانيه 10 سايت جديدي ساخته مي‌شود و اين يعني در 60 ثانيه اينترنت شاهد تولد 600 سايت جديد است. مجموع برنامه‌هاي دانلود شده از سايت‌هاي مختلف، 5 ميليون دانلود در 60 ثانيه است.

فيسبوك به عنوان بزرگ‌ترين شبكه اجتماعي جهان در هر 60 ثانيه شاهد 600 هزار پست جديد و 500 هزار كامنت جديد است. كاربران در همين زمان، يعني در 60 ثانيه 253 هزار تماس صوتي از طريق اسكايپ برقرار مي‌كنند.

عليرغم همه اينها، صدرنشين بلامنازع اينترنت، شبكه پيام‌رسان واتساپ است كه از طريق آن در هر 60 ثانيه، 90 ميليون پيام رد و بدل مي‌شود.

 

 

 

 

 

 


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها