شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران: پرچمدار جديد سامسونگ چگونه است؟
پنجشنبه، 7 اردیبهشت 1396 - 15:18     کد خبر: 29192

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- گلكسي اس هشت پرچمدار جديد سامسونگ است. اما اين گوشي چگونه است و آيا مي تواند شكست سامسونگ براي گلكسي نوت هفت را جبران كند؟

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-  گلكسي اس هشت پرچمدار جديد سامسونگ است. اما اين گوشي چگونه است و آيا مي تواند شكست سامسونگ براي گلكسي نوت هفت را جبران كند؟

سامسونگ پرچم‌دار خود را به همراه جديدترين نسخه از سي پي يو خود يعني اكسينوس ۸۸۹۵ ساخته است؛ البته اين گوشي در برخي از بازارها از جمله آمريكا با پردازنده‌ ‌ اسنپدراگون ۸۳۵ عرضه مي شود.

اين گوشي چهار گيگا بايت رم و ۶۴ گيگا بايت حافظه داخلي دارد .ميكرو اس دي اين گوشي هم تا ۲۵۶ گيگابايت را مي تواند پشتيباني كند.

اكسينوس ۸۸۹۵ با روش ۱۰ نانومتري ساخته شده كه سبب مي شود مصرف انرژي، كمتر از پردازنده‌هاي متداول ۱۴ نانومتري باشد. اين عامل باعث مي شود مغز موبايل مصرف انرژي بهينه‌تر ، ابعاد كوچك‌تر و گرماي كمتري ايجاد ‌كند.

سامسونگ ادعا مي‌كند كه پردازنده‌هاي ۱۰ نانومتري اين شركت نسبت به ۱۴ نانومتري‌ها، حدود ۴۰ درصد مصرف انرژي كمتر و ۲۷ درصد بازده‌ بالاتري دارد.

اكسينوس ۸۸۹۵ هشت هسته دارد كه چهار هسته با سرعت ۱.۷ گيگا هرتز كار مي كند و چهار هسته ديگر ۲.۵ گيگا هرتز سرعت دارند.

معماري جديد سامسونگ ، دسترسي بهينه‌تر به حافظه‌ كش براي ‌ سي پي يو و جي پي يو را ميسر مي‌كند تا محاسبات مربوط به هوش مصنوعي سريع‌تر انجام شوند.

در اين گوشي ، سامسونگ از پردازنده گرافيكي ۱۲ هسته‌اي بهره برده كه ۶۰ درصد قدرت پردازش بيشتري در مقايسه با نسل قبلي ارائه مي‌دهد.

پردازنده‌ ۸۸۹۵ سامسونگ از پخش ويديو با رزولوشن فور كي با نرخ ۱۲۰ فريم در ثانيه پشتيباني مي‌كند. اين فناوري همچنين كمك مي‌كند تصاوير با وضوح و كيفيت بصري بالاتري پخش شوند تا تماشاي ويديو يا اجراي اپليكيشن‌هاي مبتني بر محتوا در محصولات مجهز به اين پردازنده بهبود يابد.

براي بهبود امنيت اطلاعات كاربر، بخش اختصاصي در اكسينوس ۸۸۹۵ در نظر گرفته شده است تا اطلاعات مهم از جمله الگوي اثر انگشت، چهره يا عنبيه‌ در آن پردازش شود و شكستن قفل گوشي از راه هك‌ كردن اين بخش‌ها دشوار باشد.

در بخش دوربين ، سامسونگ همچون نسل‌هاي قبلي از دو سنسور متفاوت براي گلكسي اس ۸ و گلكسي اس ۸ پلاس بهره برده است.

هر چند اين دو سنسور متفاوت هستند اما مشخصات فني يكساني دارند و هر دو ۱۲.۲ مگاپيكسلي هستند. هر دو سنسور از فوكوس بسيار سريع به همراه لنزي با اف ۱.۷ پشتيباني مي‌كنند.از طرفي دوربين جلو اين گوشي‌ها هم مجهز به سنسور هشت مگا پيكسلي است .

وجود لرزش‌‌گير اپتيكال در گلكسي اس ۸ سبب بهبود عملكرد اين گوشي در عكاسي در نور كم شده است از طرفي تأثير منفي لرزش‌ دست در فيلم‌برداري را نيز كاهش داده است . اين گوشي ويديو فور كي را در حالت ۳۰ فريم بر ثانيه و فول اچي دي را در حالت ۶۰ فريم بر ثانيه ثبت مي كند .در حالت اچ دي هم اين گوشي تا ۲۴۰ فريم بر ثانيه تصاوير را مي تواند ثبت كند.

سامسونگ گوشي هوشمند گلكسي اس ۸ را با اندرويد ۷.۰ نوقا روانه‌ بازار كرده است. اين شركت براي بهره‌‌ بردن از لبه‌هاي خميده‌ي گوشي نيز قابليت نرم‌افزاري موسوم به اج پنلز‌ را در اختيار كاربر قرار داده است.

اصلي‌ترين قابليت نرم‌افزاري گلكسي اس ۸ را مي‌توان دستيار جديد سامسونگ، موسوم به بيكسبي دانست. كاربر مي تواند از طريق صدا، متن يا لمس، خواسته‌ خود را بيان كنيد و بيكسبي همه‌ آن‌ها را درك مي‌كند. سامسونگ سعي كرده در اين دستيار هوش مصنوعي خاص خود را توسعه دهد.

يكي از قابليت گوشي‌هاي سامسونگ ، صفحه نمايش گوشي است. سامسونگ سعي كرده همچنان اين قابليت را در گوشي خود حفظ و توسعه دهد. لبه‌هاي نمايشگر هر دو گوشي گلكسي اس ۸ و اس ۸ پلاس خميده هستند. نمايشگر گلكسي اس ۸ از نوع سوپر AMOLED، با رزولوشن ۱۴۴۰×۲۹۶۰ پيكسل و ابعاد ۵.۸ اينچي است. اين نمايشگرقابليت اچ دي آر را هم پشتيباني مي كند. روشنايي اين نمايشگر در بالاترين حالت به ۱۰۰۰ نيت مي‌رسد كه يكي از بهترين ها در زمان حال است . اين نور بالا كاركرد گوشي را در نور شديد آفتاب آسان مي كند.

سامسونگ نسبت تصوير نامتعارف ۱۸.۵ به ۹ براي اين گوشي در نظر گرفته است و اين مسئله باعث شده است گوشي نسبت به نسل قبلي باريك‌تر و بلندتر باشد.

سامسونگ در پرچمدار جديد خود از يك باتري با ظرفيت ۳۰۰۰ ميلي‌آمپر ساعت استفاده كرده است. البته به دليل كاهش مصرف انرژي سي پي يو‌هاي جديد سامسونگ، عمر باطري نسبت به مدل‌هاي قبلي سامسونگ افزايش يافته است.

اما با توجه به تجربه آتش گرفتن گلكسي نوت هفت آيا باطري اس هشت مي تواند خطرناك باشد؟

شركت سامسونگ به دليل تجربه تلخ گذشته ،سعي كرده امنيت باطري‌هاي سري جديد خود را بشدت افزايش دهد در يك تست پس از بازگشايي پنل پشتي گوشي ، با استفاده از يك ابزار برش مخصوص گوشي و باتري برش داده شده اما در اتفاقي عجيب باتري دستگاه به‌جاي آتش‌ گرفتن، فقط شروع به توليد دود اندكي مي‌كند و متورم مي‌شود.

گوشي جديد سامسونگ كه در پي جبران زيان ناشي از آتش گرفتن گلكسي نوت هفت است هم اكنون در بازار‌هاي جهاني با استقبال روبرو شده است.

دي‌جِي كو، مدير بخش موبايل سامسونگ گفته است ركورد پيش‌خريد گوشي‌هاي گلكسي اس ۸ و گلكسي اس ۸ پلاس بسيار زياد بوده است و توانسته آمار پيش‌فروش نسل قبلي پرچمداران سامسونگ را پشت سر بگذارد.

گزارش شده پيش خريد گلكسي اس ۸ و گلكسي اس ۸ پلاس سامسونگ در كره‌ جنوبي از مرز يك ميليون دستگاه عبور كرده است.
 

 

 

 

 

 

 


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها