شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران: ديدگاه مديران و مسئولان/ اهميت و جايگاه روابط عمومي/ بخش دوم
شنبه، 5 فروردین 1396 - 08:00     کد خبر: 28713

متاسفانه در ايران روابط عمومي در سراب فكري مديران قرار دارد و به عنوان كار تخصصي به آن نگاه نمي شود بلكه در حد انجام كارهاي مربوط به تشريفات ادارات و حتي كارهاي شخصي توسط بعضي مديران ضعيف تعريف مي شود.

- جايگاه روابط عمومي ها هنوز آن چنان كه بايد شناخته نشده است. مديران برخي دستگاه ها از جايگاه روابط عمومي شناخت كافي ندارند و به همين خاطر مسئول روابط عمومي آن اداره را به كارهاي ديگري مشغول مي كنند. (حجت الاسلام محمود ترابي امام جمعه شاهرود)

 

- اهميت جايگاه روابط عمومي در عصر ارتباطات و در دوراني كه اطلاع رساني در همه عرصه ها پيشتاز است، دوچندان شده است به گونه اي كه موفقيت سازمان‌ها، ادارات و شركت‌ها و دوام شان در عرصه فعاليت‌هاي تخصصي به عملكرد روابط عمومي هاي آن وابسته است.


- روابط عمومي مدون و برنامه ريزي شده يكي از ابزارهاي قوي مديريت افكار است، روابط عمومي‌ها به عنوان اصلي‌ترين حلقه ارتباط بين مديران و كاركنان بوده و مسئوليت هاي خطيري در اين زمينه بر عهده دارند.


- به همين دليل توجه ويژه به روابط عمومي، به عنوان نهادي كه مي‌تواند به صورت نظام مند، برنامه ريزي شده و سنجيده در جهت ايجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مديران با كاركنان اقدام كند، بسيار حائز اهميت است.


- ولي متاسفانه در ايران روابط عمومي در سراب فكري مديران قرار دارد و به عنوان كار تخصصي به آن نگاه نمي شود بلكه در حد انجام كارهاي مربوط به تشريفات ادارات و حتي كارهاي شخصي توسط بعضي مديران ضعيف تعريف مي شود. (اسد بابايي)


- بايد توجه داشت كه روابط عمومي نقشي مهمي را در تعيين، شكل دهي و برنامه‌ريزي اجراي سياست‌هاي راهبردي يك سازمان ايفا مي‌كند و درك اهميت روابط عمومي به عنوان بخشي از مديريت استراتژيك به منزله يافتن نوعي مهارت مبارزه براي پيشرفت در سازمان تلقي مي‌شود.


- روابط عمومي فرصتي مناسب را در اختيار مديريت يك سازمان قرار مي‌دهد كه تصوير شفاف‌تري از آنچه در محيط سازمان و همچنين جامعه در جريان است يافته و براي پيشرفت هرچه بيشتر از آنها استفاده كند از اين رو بايد گفت يك روابط عمومي خوب مي‌تواند نقش مناسبي را در پيوند مديران و كاركنان داشته باشد مثل خوني كه در رگ‌هاي سازمان جاري است و تكاپو و جنب و جوش سيستم را ملموس مي‌كند.


- كارشناسان و مشاوران ارتباطات و روابط عمومي به عنوان چراغي فروزان، راه هاي توسعه و سازندگي و پشرفت را براي مديران سازمان و موسسات به ارمغان مي آورند از اين رو بايد گفت روابط عمومي تاكتيك‌هايي دارد كه براي رسيدن به اهداف خود انتخاب و اجرايي مي كند كه اين خود نكته‌اي قابل توجه است. (جواد جمالي شهردار زرين شهر)

- جايگاه ضعيف روابط عمومي در ساختار و فرآيند دستگاه ها، عدم اعتقاد مديران ارشد دستگاهي و نهادي به جايگاه و ضريب نفوذ اين حوزه، بي توجهي به امر پژوهش و تحقيق در روابط عمومي ها و دچار روزمرگي شدن حوزه هاي روابط عمومي، نبود برنامه تدوين شده چند ساله از جمله معضلات حوزه روابط عمومي هاست. (اصغر آذربايجاني رئيس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر اصفهان)

 

- روابط عمومي اندازه يك مبلغ ديني بايد برنامه هاي خود را انعكاس دهد يك مبلغ، دين را تبليغ مي كند تا مردم از دين بيشتر اطلاعات كسب كنند و رجوع كنند به آن دين روابط عمومي هم بايد كار يك مبلغ را انجام دهد تا مردم اطلاعات بيشتري در مورد آن اداره كسب كنند منبع موثق يك اداره روابط عمومي مي باشد. (رضا زندي مسئول روابط عمومي سپاه پيشوا)

 

- روابط عمومي در يك كلمه كليد توسعه است و با تبادل اطلاعات درست و به موقع مي‌توانيم جايگاه مجموعه خود را در جامعه به درستي تبيين كرده و ارزيابي درستي از كاركرد خود داشته باشيم. ( آرين ساطعي رئيس دانشگاه آزاد اسلامي استان گلستان)
 

- در بسياري از سازمان‌ها به نقش موثر و مهم روابط عمومي‌ها به خوبي پرداخته نشده و بايد تلاش كرد براي ارتقاء جايگاه دستگاه‌ها و سازمان‌ها، روابط عمومي به توانمندي لازم در بخش هاي مختلف برسند. (غلامحسين خواجه، رئيس دانشگاه شهيد چمران اهواز)

- در دنياي حاضر، جايگاه مهم روابط عمومي بيش از هر زمان ديگر آشكار مي‌شود، چرا كه روابط عمومي، مي‌تواند پل ارتباطي بين افراد جامعه و سازمان‌ها بوده و با انجام كار حرفه‌اي موفقيت سازماني را تضمين كند. (علي شامل رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد اردبيل)
 

- يكي از نقش‌هاي عمده مديران در سازمان‌ها تقويت بخش روابط عمومي است چراكه در جهان كنوني غفلت از اين نقش مهم شكست سازمان‌ها را در رسيدن به اهداف شان موجب مي‌شود.


- اهميت جايگاه روابط عمومي در عصر ارتباطات و در دوراني كه اطلاع‌رساني در تمام عرصه‌ها پيشتاز است، دوچندان شده، به‌گونه‌اي كه موفقيت سازمان‌ها، ادارات و شركت‌ها و دوام شان در عرصه‌ها و فعاليت‌هاي تخصصي به عملكرد روابط عمومي‌هاي آن‌ها وابسته است.


- بزرگ‌ترين ظلم هر مدير به خود و سازمانش به حاشيه بردن و عدم توجه به روابط عمومي است چراكه اين بخش سازمان را با كمترين زمان و هزينه به اهدافش مي‌رساند. (مشتاقي لار فرماندار شهرستان سپيدان)


- بايد با همكاري تنگاتنگ جايگاه روابط عمومي را در داخل و خارج سازمان ارتقا بخشيده و روابط عمومي مدير محور را به سازمان محور بدل كنيم تا با استفاده از ظرفيت هاي رسانه ها و برخورداري از امكانات ارتباطي بتوانيم در معرفي توانمندي ها و توسعه فعاليت هاي شركت ها اثرگذار باشد. (هومن نجاتي مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي چهارمحال و بختياري)

- سرنوشت يك مجموعه تحت تاثير فعاليت و روش هاي به كار گرفته شده در ايجاد يك روابط مطلوب و كارآمد است و يا مي تواند برعكس آن هم صادق باشد كه نشانه حساسيت حوزه كاري روابط عمومي است. (
كيومرث نيازآذري رييس دانشگاه آزاد اسلامي استان مازندران)

 

منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

 

 


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها