شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران: افت سطح اعتماد به مديران ارشد اجرائي به پايين ترين ميزان خود در تمام ادوار
سه شنبه، 5 بهمن 1395 - 09:55     کد خبر: 27765

گزارش جهاني توسط آژانس روابط عمومي ادلمن نشان دهنده بروز بحران اعتماد عمومي در چهار بخش عمده مي باشد: تجارت، رسانه ها، دولت و سازمان هاي غير دولتي (NGO ها.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- گزارش جهاني توسط آژانس روابط عمومي ادلمن نشان دهنده بروز بحران اعتماد عمومي در چهار بخش عمده مي باشد: تجارت، رسانه ها، دولت و سازمان هاي غير دولتي (NGO ها.


ادلمن، 33000 نفر را در 28 كشور از طريق يك نظرسنجي آنلاين مورد پرسش قرار داد.


در اين نظرسنجي فقدان اعتماد حيرت آوري به رهبري ها در ميان پاسخ دهندگان ديده شد، و 63 درصد پاسخ دهندگان به نظرسنجي ادعا كردند كه مديران ارشد اجرائي به هيچ عنوان قابل اعتماد نيستند و يا اعتبار آن ها بسيار اندك مي باشد. اعتبار مديران ارشد اجرائي در سطح جهاني به واسطه 12 مسئله در سال جاري تضعيف شده، و به پايين ترين مقدار خود در تمام ادوار گذشته، يعني 37 درصد، رسيده است. 60 درصد از پاسخ دهندگان بيان نمودند كه "به شخصي مثل خود" اعتماد دارند، كه هم‌تراز با اعتماد به يك كارشناس فني يا علمي است.


ريچارد ادلمن، مدير عامل آژانس ادلمن، پيش از انتشار گزارش، به CNBC مي گويد:"اعتماد به مديران ارشد اجرائي، كاهش يافته، و من فكر مي كنم دليل آن به بحث جبران خسارت بر مي گردد و چون مردم نا اميد شده اند".


"آن ها از مديران ارشد اجرائي مي خواهند تا به پر كردن سوراخ (كاستي هاي زندگي شان) كمك كنند؛ آن ها افراد بيشتري را شبيه (مدير عامل شركت يونيلور) پال پولمن يا (مدير عامل مستعفي شركت استارباكس) هوارد شولتز، مي خواهند. آن ها افرادي را مي خواهند كه بدانند هر تجارتي يك مسئوليت اجتماعي دارد".


ادلمن اضافه مي كند كه صحبت او در مورد مسئوليت اجتماعي شركت ها نيست، بلكه در مورد اين مسئله است كه "در مواجهه با اتوماسيون و يا تجارت، چه اتفاقي براي من (به عنوان يك كارمند) خواهد افتاد."


اين گزارش پيشنهاد مي كند كه بايستي تمركز بيشتري بر كاركنان در تجارت داشت. امرزه، عموم مردم بيش از آن كه به مديران عامل، مديران ارشد و ساير افراد در رأس اعتماد داشته باشند، كاركنان عادي را به عنوان مورد اعتماد ترين سخنگويان در برقراري ارتباط در مورد دورنماهاي صنعت، تلاش هاي نوآورانه، و شيوه هاي كسب و كار، مي شناسند.


بر اساس اين بررسي، 38 درصد اعتماد كاركنان به مسائل مربوط به درآمد مالي و عملكرد اجرايي بود، در مقابل 20 درصد اعتماد به مدير عامل شركت.


ادلمن مي گويد: "شركت ها در آخرين مرحله با كارمندان خود صحبت مي كنند، و اين يك اشتباه احمقانه است. اگر شما به داده ها نگاهي بياندازيد، مي بينيد كه مدير عامل شركت تنها نيمي از اعتبار ساير تمامي موضوعات مرتبط با كارمند را داراست".

 

ادلمن ادامه مي دهد، كه او مي تواند يك تجارت را توصيه كند به اين مسئله كه " از كاركنان خود استفاده كنيد، اجازه دهيد آن ها در مورد آنچه در جريان است بدانند و با آن ها صادقانه صحبت كنيد. "
 

 

 

 

 


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها