شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران: تنزل جايگاه روابط عمومي استانداري‌ها موجب اخلال در اطلاع رساني دولت مي‌شود
چهارشنبه، 16 دی 1394 - 17:29     کد خبر: 20710

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- تنزل جايگاه روابط عمومي استانداري‌ها موجب اخلال در اطلاع رساني دولت مي‌شود

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- تنزل جايگاه روابط عمومي استانداري‌ها موجب اخلال در اطلاع رساني دولت مي‌شود

مهدي آذرمكان مديركل اسبق روابط عمومي وزارت كشور در گفت‌‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، با انتقاد از تنزل جايگاه روابط عمومي استانداري‌ها گفت: با اين اقدام روابط عمومي‌ها نمي‌توانند به مهم‌ترين وظيفه خود كه همانا اطلاع‌رساني درباره خدمات دولت در استان‌ها است عمل كنند.


آذرمكان افزود پيش‌ازاين در سال‌هاي گذشته به دليل اشكالات مهمي كه در نظام اطلاع‌رساني استان‌ها وجود داشت با پي گيري‌هاي مستمر و مداوم روابط عمومي وزارت كشور و دبيرخانه شوراي اطلاع‌رساني دولت جايگاه روابط عمومي استانداري‌ها از اداره به اداره كل ارتقاء يافت كه با بخشنامه جديد جايگاه آن‌ها از اداره نيز تنزل يافته و در حقيقت در حد يك كارشناس در حوزه استاندار تعريف‌شده است.


عضو هيئت‌مديره انجمن فعالان روابط عمومي گفت: وقتي جايگاه روابط عمومي در استانداري‌ها مديركل باشد در بسياري از شوراها و جلسات مي‌تواند حضورداشته باشد و اولاً اطلاعات خودش در خصوص استان جامع و كامل مي‌شود و ثانياً مي‌تواند مواردي كه مهم است و نياز به اطلاع‌رساني دارد اطلاع‌رساني كند درحالي‌كه در جايگاه يك كارشناس نمي‌تواند در جلسات شركت كند و به‌تبع اطلاعات نخواهد داشت و خودش نيز مقام تشخيص نخواهد بود كه اجازه و توانايي اطلاع‌رساني دقيق داشته باشد.


مديركل اسبق روابط عمومي وزير كشور افزود مديران كل روابط عمومي استانداري‌ها علاوه بر جايگاه خود، دبير شوراي اطلاع‌رساني استان نيز بودند و همگرايي و هماهنگي خوبي بين روابط عمومي دستگاه‌هاي مختلف استان ايجاد مي‌كردند تا به وظايف ذاتي خود به نحو احسن عمل كنند كه با اين تنزل؛ شوراي اطلاع‌رساني استان نيز كارايي خود را از دست خواهد داد.


آذرمكان از مسئولان وزارت كشور و سازمان مديريت و برنامه‌ريزي خواست در تصميم خود تجديدنظر كنند و روابط عمومي استانداري‌ها را به جايگاه اصلي خود برگردانند.



 

 

 

 

 

 

 

 


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها