شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران: هم افزايي روابط عمومي هاي دستگاههاي اجرايي دولت را براي رسيدن به اهدافشان ياري مي كند
یکشنبه، 7 اردیبهشت 1393 - 09:38     کد خبر: 10256

محمود واعظي با بيان اين كه دولت تدبير و اميد نيازمند يك كار منسجم و هماهنگ در حوزه اطلاع رساني و تبليغات است، گفت: دولت از فعالان و مديران روابط عمومي ها در ارگانهاي مختلف مي خواهد كه با يك هم پوشاني منسجم ساير ارگان ها و سازمان ها را براي رسيدن به اهدافشان حمايت كنند.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران(شارا)، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: دولت تدبير و اميد نيازمند يك كار منسجم و هماهنگ در حوزه اطلاع رساني و تبليغات است و از فعالان و مديران روابط عمومي ها در ارگانهاي مختلف مي خواهد كه با يك هم پوشاني منسجم ساير ارگان ها و سازمان ها را براي رسيدن به اهدافشان  حمايت كنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، محمود واعظي در نشست شوراي هماهنگي روساي مراكز روابط عمومي و اطلاع رساني دستگاه هاي اجرايي كه شب گذشته به ميزباني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات برگزار شد، اظهار داشت: وظايف روابط عمومي ها اگرچه در ظاهر ساده به نظر مي رسد اما در حقيقت روابط عمومي يك هنر و علمي ظريف است چرا كه اين علم با افكار عمومي كه نمي تواند يكسان باشد، سر و كار دارد.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اين كه دولت تدبير و اميد نيازمند يك كار منسجم و هماهنگ در حوزه اطلاع رساني و تبليغات است، تصريح كرد: دولت از فعالان و مديران روابط عمومي ها در ارگانهاي مختلف مي خواهد كه با يك هم پوشاني منسجم ساير ارگان ها و سازمان ها را براي رسيدن به اهدافشان حمايت كنند.

وي ادامه داد: انسجام و هماهنگي در روابط عمومي دستگاهها و سازمان هاي دولتي مي تواند، دولت و نظام را در بخش اطلاع رساني و هدايت سازنده افكار عمومي ياري كند.  

واعظي در ادامه با بيان اينكه سياست دولت اين نيست كه انديشه خود را با دعوا و تبليغات نهادينه كند، گفت: دولت به دنبال اجرايي كردن سياست هاي ترسيم شده از سوي مقام معظم رهبري است و امروز بيش از هر زمان ديگر نيازمند همبستگي بخش هاي مختلف هستيم.

وي ضمن اشاره به ضرورت چابك سازي حوزه هاي اطلاع رساني دولت، تاكيد كرد: بايد سياست هاي اطلاع رساني دولت در هنگام بروز مسائل مختلف مشخص شود تا بتوان در موارد پيش آمده با اطلاع رساني صحيح و به موقع هم رسانه ها و هم مردم را در جريان برنامه هاي دولت قرار داد.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در ادامه با بيان اين كه دنيا به سرعت در حال تغيير است و اعتقاد دارم اين سرعت مرهون پيشرفت هاي حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات است، گفت:  اين سرعت به گونه اي در حال افزايش است كه  تا سال 2020 نزديك به 50 ميليارد انسان و ابزار بتوانند از طريق اينترنت كارهاي عملياتي انجام دهند.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در بخش ديگري از سخنانش با بيان اين كه توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات بايد با پيوست فرهنگي همراه شود، اظهار داشت:  امروز  90 در صد كاربري ها در  داخل كشور از اينترنت به نحو مطلوب و مفيد بوده اما بايد توسعه ICT در كشور را  به گونه اي دنبال كنيم كه حداقل آسيب ها را داشته باشد.

وي در ادامه افزود: بر اساس سياست ها و اولويت هايي كه در دولت دنبال مي شود، اميدواريم بتوانيم با رفع مشكلات اينترنت ظرف دو سال آينده پاسخگوي مطالبات مردم باشيم.

واعظي همچنين در خصوص پيشنهاد جداسازي روز ارتباطات و روابط عمومي ضمن موافقت ضمني از اين پيشنهاد گفت: اين موضوع بهتر است در شوراي اطلاع رساني دولت مطرح شده و تصميم نهايي اتخاذ شود.

وي در ادامه اين جلسه در خصوص وظايف وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات براي پيشبرد اهداف نظام، به ثبت نام گسترده از متقاضيان دريافت يارانه اشاره كرد و گفت: با امكاناتي كه اين وزارتخانه فراهم كرد، توانستيم اين مرحله را با موفقيت سپري كنيم به طوري كه شاهد بوديم در يك ساعت 500 هزار متقاضي دريافت يارانه بدون مشكل ثبت نام خود را انجام دادند.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در پايان خاطرنشان كرد: تمام امكانات و خدماتي كه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در اختيار دارد در راستاي سياست هاي نظام و همبستگي هر چه بيشتر ارگان هاي دولتي صرف مي شود و ما آمادگي داريم تا با فراهم سازي زير ساختها، مشكلات روابط عمومي ها و دستگاه هاي اجرايي را در بخش فناروي اطلاعات رفع كنيم. 

منبع: پايگاه اطلاع رساني دولت

 

 

 


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها