شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : مسئوليت اجتماعي روابط عمومي، رسالتي فرا سازماني
پنجشنبه، 7 فروردین 1393 - 21:18 کد خبر:9714
شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- بدون ترديد روابط عمومي ها و رسانه هاي جمعي، به عنوان دو كانون مهم نظام ارتباطي و اطلاع رساني نقش تعيين كننده اي در افزايش آگاهي هاي عمومي جامعه و رشد فرهنگي و تنوير افكار عمومي بر عهده دارند؛

مسئوليت اجتماعي روابط عمومي، رسالتي فرا سازماني
دكتر محمدرضا فرنقي زاد، رييس مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- بدون ترديد روابط عمومي ها و رسانه هاي جمعي، به عنوان دو كانون مهم نظام ارتباطي و اطلاع رساني نقش تعيين كننده اي در افزايش آگاهي هاي عمومي جامعه و رشد فرهنگي و تنوير افكار عمومي بر عهده دارند؛ نقشي كه در رشد فرهنگ و آداب و رسوم مردم جامعه با معرفي الگوهاي عملي رفتاري ايفا مي كنند و زمينه كنش ها و واكنش هاي اجتماعي را رقم مي زنند.


وي مي افزايد: بدون ترديد آن چه كه سرمايه هاي اجتماعي يك جامعه را تشكيل مي دهد منبعث از فعاليت نهادهايي است كه در زمينه توليد محتوا و انتقال آن در قالب هاي متنوع اطلاع رساني فعاليت مي كنند.
 وي تربيت و پرورش انسان هاي توسعه يافته اي كه به عنوان منابع انساني و ارزشمند جامعه، در انجام امور مختلف نقش آفرين هستند را در زمره فعاليت هايي مي داند كه روابط عمومي ها به طور موثري مي توانند در اين حوزه وارد عمل شوند.


رييس مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، نيروهاي انساني هر اجتماعي به عنوان دارايي هاي نامرئي (نامشهود) اقتصاد، جامعه و فرهنگ به شمار مي روند كه توانمندسازي آن ها برعهده فعالان جامعه حاضر در چرخه نظام اطلاع رساني هستند.


از آن جا كه در توسعه پايدار، انسان محور است و از نشانه هاي توسعه يافتگي انساني در عصر ارتباطات اين است كه به طور دائم افكار جديدي را توليد و بكار گيرد، بنابراين روابط عمومي با پرداختن به اين مهم مي تواند جلوه اي از مسئوليت هاي اجتماعي خود را به منصه ظهور رساند.


دكترفرنقي زاده مي افزايد: نهادينه شدن تغيير و نوآوري بستگي به برخورد انسان با اطلاعات توليدي دارد. در يك فرآيند تعاملي، فناوري اطلاعات و انسان به يكديگر اثر گذاشته و اگر خوب عمل شود، تغيير و نوآوري نهادينه مي شود. باور همگان بر اين است كه انسان يك منبع استراتژيك و تعيين كننده در سازمان ها و در نهايت در اجتماعي است كه در آن زندگي مي كند. پرورش و توانمندسازي او باعث توسعه پايدار اقتصادي و اجتماعي و حتي سياسي مي شود.


رييس مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات درپايان اظهار مي دارد: نهاد روابط عمومي نيز كه همواره در صدد ارتقاي سطح علمي و معرفتي انسان هاي جامعه را سرلوحه فعاليت هاي خويش قرار داده با تكيه بر روش ها و ابزارهاي خود و با بهره گيري از ساير قالب هاي اطلاع رساني و با خلق و توليد پيام هاي موثر، سهم عمده اي در رشد آگاهي هاي مردم دارد و به عنوان يك مسئوليت اجتماعي اگر به اين موضوع بنگرد بدون شك و ترديدي در زمره تاثيرگذارترين نهادهاي فعال اجتماع قرار خواهد گرفت. وظيفه اي كه آن را بايد رسالتي فراتر از وظايف و ماموريت هاي سازماني خود داشته و پرده از بخش ديگري از كاركردهاي اجتماعي خويش بردارد.
 

منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)