شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : چگونه آگهي استخدام كارشناس روابط عمومي تنظيم كنيم؟
پنجشنبه، 1 اسفند 1392 - 17:07 کد خبر:9159
عادل ميرشاهي- انتخاب و گزينش بهترين ها براي مشاغل روابط عمومي باعث مي شود كه شهرت سازمان تضمين شده و از بسياري بحران ها پيشگيري شود. در اين نوشتار به نحوه استخدام كارشناسان روابط عمومي با توجه به پيشنهادات موسسه روابط عمومي استراليا مي اندازيم.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- استخدام كارشناس روابط عمومي يكي از موقعيت هايي است كه هر سازماني با آن روبرو مي شود و چنانچه با دقت انجام نشود، مي تواند اثرات بسيار مخرب بر شهرت سازمان باقي گذارد كه تا ساليان سال باقي بماند.


لذا انتخاب و گزينش بهترين ها براي مشاغل روابط عمومي باعث مي شود كه شهرت سازمان تضمين شده و از بسياري بحران ها پيشگيري شود. در اين نوشتار به نحوه استخدام كارشناسان روابط عمومي با توجه به پيشنهادات موسسه روابط عمومي استراليا مي اندازيم.


تبليغات براي استخدام كارشناس روابط عمومي
در شهر تهران علاوه بر دانشگاه علامه طباطبايي، دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد اسلامي و دانشگاه علمي كاربردي، هر ساله دانش آموختگاني را در اين رشته در مقاطع كارداني و كارشناسي تحويل بازار كار مي دهند. بنابراين مراجعه به اين مكان ها و نصب اطلاعيه بسيار مناسب است و علاوه بر اين مكان ها، انجمن روابط عمومي و انجمن متخصصان روابط عمومي نيز با كارشناسان و متخصصان روابط عمومي زيادي روبرو هستند، كه مي توانند در استخدام نيروي متخصص به شما كمك كنند.


اما تنها در تعداد محدودي از شهرستان ها دانشگاه هاي آزاد و جامع علمي كاربردي در رشته روابط عمومي وجود دارند، لذا بايد براي يافتن كارشناسان روابط عمومي با استفاده از سايت هاي معتبر روابط عمومي نظير سايت شارا، يا انجمن روابط عمومي براي اعلاميه استخدام خود اقدام كرد.


در شبكه هاي اجتماعي نظير فيسبوك نيز براي استخدام كارشناسان روابط عمومي و مشاغل مطبوعاتي گروه ها و صفحه هايي وجود دارد كه مي تواند به شما كمك كند
ضميمه نيازمندي هاي روزنامه هاي ايران و همشهري را نيز مي تواند براي اعلاميه هاي استخدام به كار رود. هفته نامه بازار كار نيز در اين خصوص وجود دارد.


هزينه هاي آگهي استخدام
پيش از همه بايد يك نكته را ياد آور شد و آن اينكه هزينه اي كه براي آگهي استخدام مي كنيد، الزاما به معناي جذب بهترين كارشناس روابط عمومي نيست. بلكه بيشتر از هزينه نيازمند يافتن مكان هايي هستيد كه متخصصان روابط عمومي در آنجا حضور دارند.


شبكه هاي اجتماعي و سايت هاي خبري مي توانند اطلاعيه شما را به عنوان يك خبر منتشر كنند كه در اين صورت براي شما هيچ هزينه اي در بر نخواهد داشت. اما هزينه هاي صفحات مطبوعات و صفحات نيازمندي هاي روزنامه ها بسته به نرخ هاي مصوب خودشان تعيين مي شود.


تنظيم آگهي استخدام براي كارشناس روابط عمومي
1. عنوان شغل (مانند متخصص ارتباطات داخلي)
2. محل كار (به عنوان مثال: تهران)
3. حقوق و دستمزد (مثلا: 3 ميليون تومان)
4. متن كامل (شامل توضيحات محدوده موقعيت سكونت، مهارت هاي مورد نظر، تجربه، مدرك)
5. نام و نام خانوادگي براي تماس به همراه آدرس هاي مورد نظر (ايميل، آدرس پستي، فكس)
6. تاريخ اعتبار آگهي (مثلا: كمتر از يك ماه)
7. لوگوي شركت مبتني بر ابعاد مكاني كه مي خواهيد آگهي خود را در آن درج كنيد. (96 به عنوان مثال: دي. پي. آي.، كوچكتر از 400 پيكسل نباشد و لينك صفحه اي از سايت خودتان كه با ارجاع به آن بتوانند اطلاع بيشتر را دريافت كنند.)


منبع: http://www.pria.com.au/jobs/advertise-a-job