شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : دعوت‌هاي گزينشي دولت از خبرنگاران
پنجشنبه، 17 بهمن 1392 - 18:00 کد خبر:8850
شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- عدم دعوت و يا دعوت‌هاي گزينشي از رسانه‌ها براي پوشش برخي جلسات مهم استان كردستان در دولت دهم هميشه مورد انتقاد رسانه‌ها بود كه متاسفانه شواهد و قرائن نشان مي‌دهد اين رويه در دولت يازدهم هم استمرار دارد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- عدم دعوت و يا دعوت‌هاي گزينشي از رسانه‌ها براي پوشش برخي جلسات مهم استان كردستان در دولت دهم هميشه مورد انتقاد رسانه‌ها بود كه متاسفانه شواهد و قرائن نشان مي‌دهد اين رويه در دولت يازدهم هم استمرار دارد.

 در مصاحبه‌اي كه ده روز قبل از معرفي آقاي عبدالمحمد زاهدي به عنوان استاندار كردستان با وي داشتيم، خود را رسانه‌اي و از جنس اصحاب جرايد معرفي كرد كه اين موضوع براي بنده خوشحال‌كننده بود چرا كه اعتقاد داشتم وي بيشتر از هر مسئول ديگري خبرنگاران را درك مي‌كند.

آقاي زاهدي در اين مصاحبه گفت: چون از جنس رسانه‌هاست لذا انتقادي كه سازنده باشد و متوجه عملكرد شخص، نه شخصيت، باشد، مي‌پذيرد چون معتقد است انتقاد سازنده مشكل‌گشا بوده و به حل مسائل و مشكلات كمك مي‌كند.

 

گفته‌هاي استاندار فعلي كردستان در آن مصاحبه به بنده اين باور را مي‌داد كه رويكرد دولت دهم در استان كردستان در خصوص دعوت‌هاي گزينشي از خبرنگاران براي پوشش جلسات و يا برگزاري جلسات بدون حضور خبرنگاران پايان مي‌يابد، اما متاسفانه از زمان معارفه آقاي زاهدي به عنوان استاندار كردستان تاكنون بيشتر جلسات مهم استانداري بدون حضور خبرنگاران برگزار شده است.

 

نكته جالب توجه اين است كه روابط عمومي استانداري هم در جريان دعوت از خبرنگاران و حتي برگزاري جلسات قرار ندارند و اظهار بي‌اطلاعي كرده‌اند.

 

به همين دليل ذكر چند نكته يادآوري لازم است؛

1. جناب آقاي زاهدي استاندار محترم؛ آگاهي بخشي به جامعه به صورت شفاف و به موقع از وظايف و رسالت خطير خبرنگاران و رسانه‌ها بشمار مي‌آيد و تلاش مي‌شود جز واقعيت‌ها چيز ديگري به مردم اطلاع‌رساني نشود.

 

2. رسانه‌ها ركن چهارم دموكراسي هستند و به چشم بينا و گوش شنواي جامعه شهرت دارند لذا هر آنچه را كه مي‌بينند و مي‌شنوند براي بررسي و پيگيري به مسئولان انتقال مي‌دهند.

 

3. البته ذكر اين نكته در اين مقوله جاي دارد كه برخي از مديران به معجزه ميكروفون و دوربين اعتقاد ويژه‌اي دارند و اهالي مطبوعات و رسانه‌ها در فضاي مجازي از نظر اين مديران در حاشيه قرار دارند اما به نظر نمي‌رسد آقاي استاندار كه خود از جنس رسانه مكتوب و نوشتاري است، چنين تفكري داشته باشند پس لازم است آقاي زاهدي خود اين موضوع را پيگيري نمايند تا از تمامي رسانه‌ها در جلسات دعوت نمايند.

 

4. رعايت انصاف و عدالت در بين خبرنگاران اعم از دعوت آنان براي پوشش برنامه و يا حمايت‌هاي مختلف الزامي است.

 

5. خبرنگاران نامحرم نيستند و هدف آنان تنها بازتاب دستاوردها و تصميمات جلسات به مردم است لذا مي‌طلبد در جلساتي كه علني و به منظور اتخاذ تصميماتي براي رفع مشكلات مردم برگزار مي‌شود، از همه خبرنگاران دعوت شود.

 

6. اگر نقد و انتقادي به مسئولي مي‌شود در راستاي اصلاح امور بوده و هدف ديگري در آن دخيل نيست، لذا نبايد با عينك بدبيني به خبرنگاران و رسانه‌ها نگاه كرد.

 

7. اصحاب رسانه استان كردستان به عينه ثابت كرده‌اند كه جز دفاع از نظام و مصالح كشور، ايفاي نقش پل ارتباطي بين مسئولان و مردم، تلاش براي اعتمادسازي بيشتر مردم به نظام اسلامي و همچنين مقابله با اقدامات ضدايراني رسانه‌هاي بيگانه، چيز ديگري را دنبال نخواهند كرد.

 

اميد مي‌رود استاندار محترم به عنوان نماينده عالي دولت تدبير و اميد در استان كردستان، تدبيري بيانديشند تا منبعد چنين اتفاقي در زمينه عدم دعوت خبرنگاران و يا دعوت‌هاي گزينشي براي پوشش جلسات تكرار نشود.

منبع: فارس