شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : مديريت حرفه اي در روابط عمومي
جمعه، 11 بهمن 1392 - 11:21 کد خبر:8734
نگاهي به الگوي توسعه كشورهاي ثروتمند و موفق جهان و سرمايه گذاري كلان و زيربنايي ايشان در آموزش به خوبي اهميت و جايگاه حوزه آموزش را نمايان مي سازد. در دنياي امروز سعادت بشري و توفيق ملل كشورهاي جهان، در گرو آينده انديشي در حوزه آموزش و سرمايه گذاري بلندمدت روي توسعه و توانمندي سازي انسان به خصوص در حوزه ارتباطات و روابط عمومي است.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- نگاهي به الگوي توسعه كشورهاي ثروتمند و موفق جهان و سرمايه گذاري كلان و زيربنايي ايشان در آموزش به خوبي اهميت و جايگاه حوزه آموزش را نمايان مي سازد. در دنياي امروز سعادت بشري و توفيق ملل كشورهاي جهان، در گرو آينده انديشي در حوزه آموزش و سرمايه گذاري بلندمدت روي توسعه و توانمندي سازي انسان به خصوص در حوزه ارتباطات و روابط عمومي است.


انجمن روايط عمومي آمريكا در سال 2000 هدف خود را تعيين روابط عمومي به عنوان ( بخش ضروري از مديريت رده بالاي سازمان) بيان كرد و بدين گونه جايگاه متخصصان روابط عمومي را به پست هاي مديريتي ارتقا داد.


صاحب نظران عقيده دارند كه كارگزاران روابط عمومي بايد داراي مهارت هاي مديريتي باشند. در دهه هاي اخير به دليل گرايش زياد به داشتن تخصص و پاسخگويي بيشتر در روابط عمومي، متخصصان و صاحبنظران پيشنهاد كرده اند كه روابط عمومي به عنوان وظيفه مديريت تعيين شود البته متخصصان روابط عمومي براي انجام وظايف مديريتي بايد از مهارت هاي تخصصي لازم برخوردار باشند، تا بتوانند مسئوليت تصميم گيري هاي را در سازمان به عهده بگيرند.


براي داشتن مديريت حرفه اي در روابط عمومي بايد به موارد زير توجه خاص نمود بايد درس مديريت روابط عمومي در درس هاي دوره كارشناسي گنجانده شود درس مديريت روابط عمومي بايد فنون و مهارت هاي خاص مديريت را مورد تاكيد قرار دهد. اين آموزش زمينه تصميم گيري راهبردي و به كار بستن مهارت هاي مديريتي را ايجاد كنند.


بايد دانشجويان روابط عمومي بدانند كه فقدان صلاحيت هاي مديريتي تاثير منفي و دراز مدت روي پيشرفت آنها باقي مي گذارند. بهتر است همه دست اندركاران اين امر قبل از ورود فارغ التحصيلان روابط عمومي به بازار كار ميزان مهارت هاي مديريتي آنان را مورد بررسي قرار دهند.

درس مديريت روابط عمومي بايد فنون و مهارت هاي خاص مديريت را مورد تاكيد قرار دهد. در حالي كه فارغ التحصيلان روابط عمومي فاقد مهارت هاي مديريتي هستند. هنوز اين افراد در زمينه مهارت هاي نوشتاري نيز دچار مشكل مي باشند.


بايد در مديريت روابط عمومي تعهد، تخصص، تجربه و امكانات به خوبي ديده شوند. گفته مي شود مديران موفق آينده، مديراني هستند كه ارتباطات قوي داشته باشند. بنابراين يكي از ضعف هاي ما داشتن مديراني است كه مفهوم ارتباطات را به درستي درك نمي كنند يا اينكه توانايي تقسيم كار ندارند. در خيلي از حوزه كارآيي و بهره وري نرخ مطلوبي ندارد و بخش اعظم اين ناكارآيي به ضعف مديريتي روابط عمومي ها باز مي گردد.