شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : سهم صرف هزينه هاي تبليغاتي در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶
جمعه، 11 بهمن 1392 - 11:16 کد خبر:8731
شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- در مطالب قبلي وبلاگ چندين دفعه در مورد نحوه هزينه كرد بودجه هاي تبليغاتي توضيحاتي داده شده است. در اين مطلب به پيش بيني به روز تري در مورد هزينه هاي تبليغاتي پرداخته مي شود.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-  در مطالب قبلي وبلاگ چندين دفعه در مورد نحوه هزينه كرد بودجه هاي تبليغاتي توضيحاتي داده شده است. در اين مطلب به پيش بيني به روز تري در مورد هزينه هاي تبليغاتي پرداخته مي شود.
با پايان سال ۲۰۱۳ و قطعي شدن اطلاعات در اين سال ، بازار پيش بيني در مورد بودجه هاي تبليغاتي و روش هزينه كرد آن در سال هاي ديگر گرم شده است. در يكي از اين پيش بيني ها به مقايسه اعداد سال هاي ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ پرداخته مي شود. پيش بيني هاي انجام شده حاكي از آن است كه تبليغات تلويزيوني ، تبليغات در روزنامه ها و مجلات و تبليغات در راديو كاهش مي يابد و در نقطه مقابل ، تبليغات اينترنتي در كامپيوترهاي روميزي ، تبليغات اينترنتي بر روي دستگاه هاي موبايل و تبليغات در سينما ها افزايش مي يابد و تبليغات محيطي ثابت مي ماند.
 



چه كار بايد كرد؟آن دسته از شركت هايي موفق هستند كه با خواندن اين مطلب تغييرات مثبت و منفي آن را بر روي كسب و كار خود بررسي كنند. به عنوان مثال روزنامه هاي كشور كه درصد زيادي از درآمد خود را از طريق تبليغات چاپي تامين مي كنند بايد به اين تغيير رويكردها به عنوان هشداري نگاه كنند. اين تغييرات خواه يا ناخواه به ايران هم مي رسد و بايد بر روي كسب و كارهاي اينترنتي از هم اكنون سرمايه گذاري كرد تا در آينده از بقيه رقبا جلوتر بود.
منبع : وبلاگ ۷۰۱۰
برگرفته از : ماركتينگ چارتز