شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : مسئوليت اجتماعي
جمعه، 19 خرداد 1391 - 10:11 کد خبر:869
با خبر رساني در مورد اين جوان شجاع و از جان گذشته، ما هم به مسئوليت هاي اجتماعي خود عمل كنيم!

 برداشت ها- شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران(شارا)- محمد دشتي:

چه تفاوتي مي كند كه 13 كودك و چهار معلم زن كه در شهر دوحه قطر در ميان شعله هاي آتش محاصره شدند و سوختند، چه كساني بودند؟!

محمود هم همين فكر را كرده بود!

بچه هايي بي دفاع و بي گناه در مجتمع بزرگ تجاري ويلاجيو در شهر دوحه در محاصره آتش و در معرض خطر مرگ قرار گرفته بودند و نياز به كمك داشتند.

همين كافي بود تا محمود پولادي شهروند ايراني كه همزمان با تحصيل در رشته اقتصاد در دانشگاه يمن به عنوان آتش نشان هم كار مي كرد، به دل آتش بزند و ضمن نجات جان 5 كودك از ميان شعله هاي سركش آتش جان خود را از دست بدهد.

 اونشان داد، انسان ها هنوز بر روي كره زمين زندگي مي كنند و انسانيت زنده است. حيات بر روي كره مسكون جريان دارد و هنوز هم رسانه ها مي توانند از خود گذشتگي و ايثار اين نمونه هاي انساني را تيتر اول خبرهاي خود قرار دهند.

روزنامه كيهان كه اين خبر را منتشر كرده بود در روز چهارشنبه 17خرداد در اين مورد نوشت:

رسانه هاي قطري به آتش نشان ايراني عنوان شهيد دادند.

آتش نشان جوان ايراني هنگام نجات حادثه ديدگان در آتش سوزي بزرگ قطر به شهادت رسيد.

به دنبال بروز حادثه آتش سوزي در مجتمع بزرگ تجاري ويلاجيو در شهر دوحه قطر19 نفر از اتباع مقيم قطر كه اكثريت آنان را كودكان تشكيل مي دادند، كشته شدند كه در بين قربانيان يكي از ماموران ايثارگر ايراني به نام شهيد محمود پولادي از استان بوشهر نيز حضور داشت.

اين آتش نشان از جان گذشته به هنگام بروز آتش سوزي مهيب، براي نجات جان انسان هاي محاصره در آتش و دود بي محابا به استقبال مرگ رفت و بار ديگر رشادت و از خود گذشتگي ايرانيان را در نجات جان ديگران زبانرد خاص و عام كرد.

حادثه از اين قرار بود كه ساعت 111صبح دوشنبه 8 خردادماه آتش سوزي گسترده اي بازار و مجتمع تجاري- تفريحي ويلاجيو در غرب دوحه را در بر گرفت. شدت آتش سوزي به حدي بود كه كودكان حاضر در مهد كودكي كه در اين مركز تجاري قرار داشت در محاصره آتش  گرفتار شدند. در ميان كشته شدگان 13 كودك و چهار معلم  زن به چشم مي خوردند.

محمود پولادي 26 ساله كه همزمان با تحصيل در رشته اقتصاد در دانشگاه يمن به عنوان آتش نشان در شهر دوحه نيز به كار مشغول بود، در جريان اين حادثه پس از نجات جان چنج كودك از ميان شعله هاي سركش آتش، جان خود را از دست داد.

رسانه هاي قطري به اين جوان ايراني عنوان شهيد دادند و اين در حالي بود كه شيخ تميم بن حمد آل ثاني، وليعهد قطر نيز ضمن حضور در منزل آتش نشان فداكار با خانواده او ابراز همدردي كرد.

 حالا مي تواينم به جهانيان بگوييم: اين است چهره واقعي جوان مسئول و فداكار ايراني! با خبر رساني در مورد اين جوان شجاع و از جان گذشته، ما هم به مسئوليت هاي اجتماعي خود عمل كنيم!