شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : انتشار تازه ترين رتبه بندي پر جنب و جوش ترين و فعالترين شهرهاي جهان
دوشنبه، 7 بهمن 1392 - 09:25 کد خبر:8651
موسسه املاك و مستغلات جونز لانگ لاسل jones lang lasslle در تازه ترين رتبه بندي خود ، فهرست 20 شهر پرجنب و جوش و فعال دنيا را منتشر كرده است . شاخص هايي نظير رشد توليد ناخالص داخلي gdp ، ابتكار و نوآوري ، نگاه به آينده داشتن و... از جمله فاكتورهاي ارزيابي و رتبه بندي مربوطه را شامل ميشوند . در اين فهرست 20 شهر برتر دنيا از لحاظ جنب و جوش و فعاليت به ترتيب عبارتند از :

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- موسسه املاك و مستغلات جونز لانگ لاسل jones lang lasslle در تازه ترين رتبه بندي خود ، فهرست 20 شهر پرجنب و جوش و فعال دنيا را منتشر كرده است . شاخص هايي نظير رشد توليد ناخالص داخلي gdp ، ابتكار و نوآوري ، نگاه به آينده داشتن و... از جمله فاكتورهاي ارزيابي و رتبه بندي مربوطه را شامل ميشوند . در اين فهرست 20 شهر برتر دنيا از لحاظ جنب و جوش و فعاليت به ترتيب عبارتند از :


1- سان فرانسيسكو ، آمريكا
2- لندن ، انگلستان
3- دبي ، امارات
4- شانگهاي ، چين
5- ووهان ، چين
6- نيويورك ، آمريكا
7- آوستين ، آمريكا
8- هنگ كنگ ، هنگ كنگ
9- سن خوزه ، آمريكا
10- سنگاپور ، سنگاپور
11- شين ژن ، چين
12- جاكارتا ، اندونزي
13- بيجينگ پكن ، چين
14- چنگ جو ، چين
15- لس آنجلس ، آمريكا
16- تيان جين ، چين
17- بوستون ، آمريكا
18- سياتل ، آمريكا
19- توكيو ، ژاپن
20- ليما ، پرو


لازم به ذكر است كه موسسه مذكور در امر املاك و مستغلات ، سرمايه گذاري ، اجاره ، خريد و فروش با در اختيار داشتن دفاتر و نمايندگان متعددي در سراسر دنيا فعاليت مينمايد . همانگونه كه در فهرست مشاهده ميشود از 20 شهر پرجنب و جوش دنيا تعداد 7 شهر مربوط به كشور آمريكا ميباشد كه از اين حيث نسبت به ساير كشورها برتري دارد . در اين فهرست ، كشور چين با دارا بودن 6 شهر در رتبه دوم از نظر تعداد ميباشد. نكته عجيب و مهم اين فهرست جايگاه شهر دبي از كشور امارات است كه رتبه سوم پرجنب و جوشترين و فعالترين شهرهاي دنيا را به خود اختصاص داده است . شهري كه تا سي سال پيش هيچ كس فكر نميكرد به اين وضعيت در ابعاد مختلف رشد و توسعه دست يابد . و البته اين امر در واقع برميگردد به استراتژيها و چشم اندازهايي كه حاكمان و مديران اين كشور براي آينده مملكت خود ترسيم نموده اند .


منبع : سايت ياهو
ترجمه : سارا خسروي – دانشجوي مترجمي زبان انگليسي

منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)