شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : خلاصه سخنراني دهمين كنفرانس روابط عمومي
پنجشنبه، 26 دی 1392 - 13:49 کد خبر:8458
شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- دهمين كنفرانس بين المللي روابط عمومي 23 و 24 دي ماه سال جاري در سازمان ايراني مجامع بين المللي وزارت امور خارجه و با مشاركت انجمن جهاني كارگزاران مسلمان روابط عمومي، انجمن هاي روابط عمومي، وزارتخانه ها، نهادها و استان هاي مختلف كشور و همچنين شش دانشگاه مطرح كشور در حوزه علوم ارتباطات و روابط عمومي برگزار شد. خلاصه سخنراني سخنرانان اين كنفرانس در ادامه آمده است.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- دهمين كنفرانس بين المللي روابط عمومي 23 و 24 دي ماه سال جاري در سازمان ايراني مجامع بين المللي وزارت امور خارجه و با مشاركت انجمن جهاني كارگزاران مسلمان روابط عمومي، انجمن هاي روابط عمومي، وزارتخانه ها، نهادها و استان هاي مختلف كشور و همچنين شش دانشگاه مطرح كشور در حوزه علوم ارتباطات و روابط عمومي برگزار شد. خلاصه سخنراني سخنرانان اين كنفرانس در ادامه آمده است.


مدير ارتباطات پي. اف. اس. ماركت وايز آمريكا وظيفه جديد شاغلان روابط عمومي امروز روابط عمومي را از تسهيل كنندگان ارتباطات به تاثيرگذاران مدبر و مديران ميدان راهبردي تغيير داد. او با اعتقاد به اين كه در هنگام تلاقي روابط عمومي با رسانه هاي اجتماعي و در حين يكي شدن ارتباطات با تكنولوژي، بايد متخصصان روابط عمومي به بسط مجموعه مهارت هاي خود بپردازند، در سخنراني خود به رسانه هاي اجتماعي اشاره كرده و مي گويد: از آن جا كه رسانه هاي اجتماعي حرارت جديدي به حرفه روابط عمومي داده اند و در دنياي جديدي از ارتباطات نفوذ كرده اند، نقش و مسئوليت رو به افزايشي داشته و در حال يكپارچه كردن مساعي خود با ساير بخش هاي سازمان متبوع خود هستند. چگونگي خلق تصوير مطلوب براي علامت تجاري در جميع اوقات، سازمان دهي ارتباطات غيررسمي براي نوآوري و تدوين محتواي هدفمند و برنامه هاي هدف دار ارتباطي از ديگر بخش هاي سخنراني ديردر كي. بركنريج به شمار مي رود.


پروفسور علي اكبر جلالي استاد دانشگاه علم و صنعت ايران و مولف كتاب روابط عمومي دو نيز در سخنراني خود ضمن ارايه تعريف هاي جديد از روابط عمومي يكپارچه به شرح ابزارهاي يكپارچه ارتباطي براي مديريت دانش روابط عمومي ها مي پردازد. دكتر جلالي چگونگي استفاده موثر از ابزارهاي يكپارچه ارتباطي را با تعريف روشن از يكپارچگي و ابزارهاي ارتباطي ارايه كرده و آخرين دستاوردهاي سخت افزاري، نرم افزاري و مغزافزاري روابط عمومي هاي مدرن را مطرح مي كند.


پروفسور علي اكبر جلالي استاد دانشگاه علم و صنعت ايران و مولف كتاب روابط عمومي دو نيز در سخنراني خود ضمن ارايه تعريف هاي جديد از روابط عمومي يكپارچه به شرح ابزارهاي يكپارچه ارتباطي براي مديريت دانش روابط عمومي ها مي پردازد. دكتر جلالي چگونگي استفاده موثر از ابزارهاي يكپارچه ارتباطي را با تعريف روشن از يكپارچگي و ابزارهاي ارتباطي ارايه كرده و آخرين دستاوردهاي سخت افزاري، نرم افزاري و مغزافزاري روابط عمومي هاي مدرن را مطرح مي كند.


سخنران دهمين كنفرانس بين المللي روابط عمومي با تاكيد بر ضرورت كسب معرفت و افزايش قابليت ها و صلاحيت هاي حرفه اي و تخصصي واحدهاي روابط عمومي سازمان هاي دولتي و خصوصي، اهداف اصلي بكارگيري ابزارهاي يكپارچه ارتباطي را در راستاي تحقق مديريت دانش روابط عمومي ها برمي شمارد.


دكتر سعيدرضا عاملي استاد دانشگاه تهران در سخنراني خود روابط عمومي يكپارچه را برگرفته شده از استراتژي ظهور يافته در حوزه بازاريابي مي داند كه از آن تعبير به ارتباطات بازاريابي يكپارچه (IMC) مي شود.


دكتر عاملي در اين سخنراني ضمن تبيين مفهوم روابط عمومي يكپارچه و ارتباطات بازاريابي يكپارچه با بازسازي مفهوم روابط عمومي يكپارچه در قالب روابط عمومي يكپارچه فراگير، به تشريح متغيرهاي مرتبط با چهار دوتايي، مادي، معنوي، عيني، ذهني، نما، بازنمايي و واقعي مجازي مي پردازد و همه عناصر مرتبط با روابط عمومي را مطمح نظر قرار مي دهد.
تاييد تحولات فضاي وب و مسير رو به رشد و پيشرفت وب و انتقال صورت گرفته از وب يك تا وب پنج كه منجر به ظهور «وب يكپارچه» شده است، از ديگر بخش هاي محوري سخنراني دكتر عاملي محسوب مي شود.


. . يكي ديگر از سخنرانان دهمين كنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران دكتر "ك. سرينيواسان" از كشور هندوستان است كه چگونگي تلفيق رسانه هاي اجتماعي با ساير ابزارهاي روابط عمومي مي پردازد. او مي گويد: «متخصصان روابط عمومي سنتي، هميشه تعليم ديده اند كه از رسانه هاي مرسوم از قبيل رسانه هاي چاپي يا تلويزيون در راهبردهاي ارتباطي خود استفاده كنند. فلسفه اينترنت در يك دهه گذشته مباني را در راهبردهاي ارتباطي تغيير داده است». نظريه پرداز هندي شركت كننده در كنفرانس دهم با بيان اين كه در حال حاضر رسانه هاي اجتماعي در تمامي كشورها در حال برانگيختن خط اصلي رسانه اي هستند مي افزايد: «كاربرد موثر رسانه هاي اجتماعي توسط متخصصان روابط عمومي مي تواند شهرت شركت يا ارباب رجوع آن ها را تقويت كند؛ بنابراين از رسانه هاي اجتماعي مي توان براي مديريت موثر بحران نيز استفاده كرد».


سيروس دهقان كارشناس ارشدفناوري اطلاعات و متخصص سيستم هاي هوشمند ارتباطات، تاثير متن كاوي در مديريت يكپارچه اطلاعات را مطرح نمود . وي در سخنراني خود عصر كنوني را عصر كشف دانش از حجم عظيم اطلاعات موجود دانست. وي افزود، عصري كه سپري شد، عصر اطلاعات نام داشت؛ ليكن در حال حاضر دنيا مملو از اطلاعات شده است. در هر 60 ثانيه بيش از 72 ساعت فيلم در يوتيوب قرار داده مي شود، بيش از 121.000 توئيت در توئيتر قرار داده مي شود، بيش از 694.000 جستجو در گوگل انجام مي شود، بيش از 208.000 عكس و 695.000 پست در فيس بوك آپلود مي شود. حجم عظيم اطلاعات، دنيا را به جنگلي از اطلاعات مبدل نموده است. بيش از 80% اطلاعات موجود در قالب متن هستند. ساير رسانه هاي صوتي، ويديويي و كاغذي نيز با بهره گيري از نرم افزارهاي خاص قابل تبديل به نسخ متني را دارند. اين اطلاعات متني عموما ساخت نايافته و غير منظم هستند فلذا قابل بهره وري نيستند. علم متن كاوي با منظم نمودن اطلاعات و سپس گروه بندي و خلاصه سازي آنها توسط الگوريتم هاي داده كاوي، سبب كشف و توليد دانش از اطلاعات و تبديل آنها به اطلاعات يكپارچه و منظم مي گردد. اين دانش در كليه علوم علي الخصوص سيستم هاي ارتباط با مشتريان، صداي مشتري، سيستم هاي تجميع اخبار و رسانه ها و... كاربرد فراواني دارد. وي افزود در حال حاضر و آينده نزديك، روابط عمومي و بازاريابي بخش بزرگي از كاربران دانش متن كاوي و داده كاوي خواهند بود. روابط عمومي ها با بكارگيري اين دانش قادر خواهند بود اطلاعات سيستم هاي مديريت ارتباطات مشتريان، نظرات و پيشنهادات مشتريان، ايميل ها و خبرهاي حوزه را توسط نرم افزارهاي متن كاوي و داده كاوي تجزيه تحليل نمايند و از نتايج اين اطلاعات، سازمان خود را در مسير مناسب قراردهند. دهقان در ادامه سخنراني اش با اشاره به اين مطلب كه در آينده جنگ بر سر استعدادهاست؛ به آينده دنياي ارتباطات پرداخت. ابزارهاي ارتباطاتي مانند عينك هاي گوگل، موبايل هاي نسل بعد، تكنولوژي نمايشگرهاي هوشمند، سيستم هاي آموزشي نسل بعد و آينده وب سايت هاي اينترنتي (مشاهده فيلم بخش دوم ) از جمله موارد عنوان شده بوده است.
محمدتقي روغني ها مديرعامل موسسه فرهنگي مطبوعاتي روزنامه ايران به تبيين ويژگي هاي روابط عمومي در نظام مبتني بر اعتدال و تدبير مي پردازد.او اعتدال را نتيجه بكارگيري گسترده انديشه و تفكر بر مديريت امور دانسته و معتقد است هرگاه كه تدبير و انديشه سالم حاكم شود، تعادل جريان مي يابد.روغني ها در سخنراني خود، روابط عمومي را مبتني بر شالوده ارتباطاتي برآمده از نظام اعتدال و تدبير قلمداد كرده و آن را نشانگر كارآمدي سازمان روابط عمومي و احساس رضايتمندي مخاطبان و اقناع همگاني عنوان مي كند.


. . دكتر شهاب اكبريان نيز سخنراني خود را با محور قرار دادن تاثير هوش هيجاني بر انگيزه شغلي در روابط عمومي يكپارچه بيان كرد. اكبريان با اشاره به تحقيقات انجام گرفته شده در سال هاي اخير در مورد هوش هيجاني معتقد است: « از آن جايي كه هوش هيجاني، اكتساب مهارت هاي احساسي خاصي را جستجو مي كند لازم است تا تاثير آن را بر انگيزه شغلي سرپرستان در روابط عمومي يكپارچه به درستي مورد مداقه قرار داد.


دكتر شهريار شفيعي نيز از ديگر سخنرانان كنفرانس دهم به تبيين و تشريح ارتباطات يكپارچه بازاريابي و برند مي پردازد. كمپين IMBC موضوعي است كه سخنراني دكتر شفيعي حول اين محور بوده و 9 ابزار تشكيل دهنده آن شامل: تبليغات، روابط عمومي، ابزارهاي نوين، رويدادها، حامي گري، خدمات مشتري، بازاريابي مستقيم، فروش شخصي و ترويج فروش، توسط سخنران براي مخاطب شرح و بسط مي يابد. دكتر شفيعي رسالت اصلي اين كمپين را در برقراري ارتباط دوسويه برند و مخاطب عنوان مي كند و در سخنراني خود آن را به صورت كمپين 360 درجه اي كه به تمامي زواياي ارتباطي مي پردازد، موشكافي مي كند.