شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- غلامرضا شافعي در نشست مديران و مسئولان روابط عمومي وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نقش و جايگاه حائز اهميت روابط عمومي ها در توسعه ساختار سازماني دستگاهها تاكيد كرد: همانطور كه براي رسيدن به اهداف بلندمدت در بخش هاي گوناگون نيازمند تدوين برنامه مدون و چند ساله هستيم بايد براي بسط و گسترش و ارتقاي جايگاه روابط عمومي نيز از اين قاعده پيروي كنيم .
وي در حال حاضر نقشي كه روابط عمومي سازمانها بر عهده دارند را متناسب ظرفيتها و توانمنديهاي آنها ندانست و تصريح كرد: براي رسيدن به اين مهم داشتن برنامه ريزي مدت دار و ارائه راهكارهاي لازم موضوعي است كه نبايد به آن كم توجهي شود.
مهندس شافعي كه در جمع مديران روابط عمومي شركتهاي تابعه و سازمانهاي صنعت، معدن و تجارت استانها سخن مي گفت بر حضور آنان به عنوان مسئولان تنوير افكار عمومي و اطلاع رساني تاكيد كرد و از آنان خواست تا كمبودها و اقدامات انجام شده دراين بخش از اقتصاد كشور را به خوبي نشان دهند.
وي در ادامه نقش مسئولان استاني را موثر دانست و يادآور شد: دسترسي و ارائه اطلاعات به روز ، شفاف سازي در خصوص عملكرد سازماني و تسريع در اطلاع رساني از محورهايي است كه بايد به آن توجه ويژه داشت .
مديرعامل سازمان گسترش ونوسازي صنايع ايران همچنين خاطرنشان كرد: اقدامات انجام شده در بخش صنعت، معدن و تجارت متناسب با اطلاع رساني ها نيست و براي تزريق اعتمادبه نفس به فعالان اقتصادي دراين بخش و صنعتگران بايد اين امر بيش از گذشته مد نظر قرار گيرد.
معاون وزير صنعت ، معدن و تجارت در بخش ديگري از سخنان خود پرداختن به مقوله فناوريها ي نو را مورد اشاره قرار داد و گفت: امروز ارزش كالا بيشتر به محتواي تكنولوژي آنها بستگي دارد كه متاسفانه ما در اين زمينه عقب هستيم و تا رسيدن به نقطه مطلوب فاصله داريم.
منبع: سايپا نيوز