شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : ترويج مصرف كالاي داخلي اولويت روابط‌ عمومي‌ها
شنبه، 23 آذر 1392 - 07:40 کد خبر:7887
نشست مديران و مسئولان روابط عمومي سازمان‌هاي استاني و تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت فرصتي بود تا مهندس محمدرضا نعمت‌زاده و مهندس غلامرضا شافعي،‌ ترويج مصرف كالاي داخلي را يكي از اولويت‌هاي روابط عمومي اعلام كرده و بر به‌روزرساني و مدرن شدن روابط‌ عمومي‌ها تاكيد كنند.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- در اين نشست وزير صنعت‌، معدن و تجارت با تاكيد بر رعايت اصل صداقت در بيان انتقادها، گفت: وظيفه انتقال انتقادها به مديران برعهده روابط عمومي‌هاست‌.
نعمت‌زاده با تاكيد بر نقش ويژه روابط عمومي در انتقال اطلاعات و انتقادهاي سازنده به مسئولان، افزود‌: بايد كاري كنيد كه فضا، فضاي تقويت توليد داخلي و مصرف محصولات و كالاي داخلي باشد، چراكه در اين فضا صنعتگران براي سرمايه‌گذاري رغبت پيدا مي‌كنند‌.وي تصريح كرد: مسئولان روابط عمومي‌ها بايد در فضاي رقابتي وارد شوند تا هيچ كالاي غيرايراني و غيراستاندارد ايراني تبليغ نشود‌.
وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شكل‌گيري روابط عمومي سايبري، گفت: بايد روابط عمومي‌ها به سمت مدرن كردن و سايبري كردن پيش بروند‌. نعمت‌زاده همراه كردن الگوهاي فرهنگي و اجتماعي با طرح‌هاي صنعتي را ايده خوبي دانست كه بايد در مناطق كمتر توسعه‌يافته اجرايي شود و همچنين تصريح كرد: آمارگيري از فعاليت‌هاي صنعتي و تجاري بايد مورد توجه قرار گيرد و در همين حال بايد ارتباط مركز آمارگيري در وزارتخانه با سازمان‌هاي استاني دوسويه باشد و جمع‌بندي نتايج به سازمان‌هاي استاني ارائه شود. رئيس سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران نيز در اين نشست با تاكيد بر داشتن برنامه هدفمند و افق بلندمدت براي اعتلاي بيش از پيش روابط عمومي‌ها از مسئولان خواست تا در اين خصوص اهتمام بيشتري ورزند. شافعي با اشاره به نقش و جايگاه حائز اهميت روابط عمومي‌ها در توسعه ساختار سازماني دستگاه‌ها، تاكيد كرد: همان‌طور كه براي رسيدن به اهداف بلندمدت در بخش‌هاي گوناگون نيازمند تدوين برنامه مدون و چندساله هستيم، بايد براي بسط، گسترش و ارتقاي جايگاه روابط عمومي نيز از اين قاعده پيروي كنيم‌.
وي نقش كنوني روابط عمومي سازمان‌ها را متناسب با ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي آنها ندانست و تصريح كرد: براي رسيدن به اين مهم، داشتن برنامه‌ريزي مدت‌دار و ارائه راهكارهاي لازم موضوعي است كه نبايد به آن كم‌توجهي كرد. شافعي كه در جمع مديران روابط عمومي شركت‌هاي تابعه و سازمان‌هاي صنعت، معدن و تجارت استان‌ها سخن مي‌گفت، بر حضور آنان به عنوان مسئولان تنوير افكار عمومي و اطلاع‌رساني تاكيد كرد و از آنان خواست تا كمبودها و اقدام‌هاي انجام شده در اين بخش از اقتصاد كشور را به خوبي نشان دهند.
وي نقش مسئولان استاني را موثر دانست و يادآور شد: دسترسي  و ارائه اطلاعات به‌روز‌،  شفاف‌سازي درباره عملكرد سازماني و تسريع در اطلاع‌رساني از محورهايي است كه بايد به آن توجه ويژه داشت‌. مديرعامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران  همچنين يادآور شد: اقدام‌هاي انجام شده در بخش صنعت، معدن و تجارت متناسب با اطلاع‌رساني‌ها نيست و براي تزريق اعتماد به نفس به فعالان اقتصادي در اين بخش و صنعتگران بايد اين امر بيش از گذشته مد نظر قرار گيرد.

 

منبع: روزنامه گسترش صنعت