شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : راه‏‌اندازي يك موتور جستجوگر آفلاين در هند
دوشنبه، 11 آذر 1392 - 14:42 کد خبر:7590

 

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- يك شركت هندي نوپا ادعا كرده است بزرگ‌ترين موتور جستجوگر آفلاين جهان را راه‌‏اندازي كرده است. 
شركت اينوز (Innoz) موتور جستجوگر ويژه‏‌اي طراحي كرده است كه در آن كاربران از طريق پيامك مي‌‏توانند به يك مرورگر متصل شوند و عبارات و مطالب مورد نياز خود را در اينترنت جستجو كنند. اين شركت اظهار اميدواري كرده است بتواند افرادي را كه به اينترنت متصل نيستند، به اين شبكه جهاني وصل كند. اينوز نام موتور جستجوگر خود را «گوگل آفلاين» گذاشته است. 
بر اساس اين گزارش، شركت اينوز از جمله شركت‏‌هايي است كه از سوي مجله فوربس به عنوان يكي از پنج نوآور‌ترين شركت‌‏هاي نوپا در جهان شناخته شده است. اين شركت همچنين موفق شده است نام خود را وارد فهرست نوآوران‌ ام آي تي (MIT TR۳۵ Innovator) كند. 
ديپاك راويندران، يكي از بنيانگذاران شركت اينوز در اين باره گفته است: عميقاً بر اين باورم كه يك اينترنت آفلاين هم وجود دارد. تمام تلاش من اين است كه از طريق يك پلت‏فرم ساده كه پيامك (SMS) ناميده مي‌‏شود بدان دست يابم. وي چندي پيش خدمات تلفني معروفي به نام ۵۵۴۴۴ راه‌‏اندازي كرده بود كه افراد با استفاده از آن مي‌‏توانستند به اينترنت دسترسي يابند. تا نوامبر ۲۰۱۳ تعداد تقاضا‌ها براي استفاده از اين خدمات به بيش از يك ميليارد و سيصد ميليون مورد رسيده بود. اين خدمات از سوي صد‌ها ميليون كاربر در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته بود. 
در حال حاضر ۷۷ درصد از هندي‏‌ها از گوشي‏‌هاي قديمي استفاده مي‌‏كنند كه هيچ قابليتي براي اتصال به اينترنت ندارند. اين گروه اكثريت كاربران موتور جستجوگر آفلاين اينوز را تشكيل مي‌‏دهند.

 

منبع:همكاران سيستم