شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : نبايد از نقش روابط عمومي ها در مجموعه كشور غافل شد
پنجشنبه، 7 آذر 1392 - 08:55 کد خبر:7476

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي با تاكيد بر ارتقاء نگاه مديران به روابط عمومي ها، گفت: اين امر باعث افزايش راندمان و كارايي دستگاه ها مي شود.

 

به گزارش شارا به نقل از خبرگزاري شبستان از بجنورد، حسين ثابت قدم وحيد، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي در نشست روابط عمومي هاي دستگاه هاي اجرايي استان كه با حضور دكتر دربيكي، مشاور وزير و رئيس مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در محل سالن ماژاني استانداري برگزار شد، اظهار داشت: اگر مديران به اين امر باور داشته باشند راندمان و كارايي بخشي از سازمان كه مي تواند همگرايي و هماهنگي سازمان را بالا ببرد، ارتقاء مي يابد.
 

وي افزود: يك روابط عمومي با ايده پردازي، سازمان را از ركود و روزمرگي خارج و افق هاي جديدي را پيش روي سازمان قرار دهد.
 

وي خاطرنشان كرد: همچنين روابط عمومي با رصد شرايط سازمان، تصوير درستي از وضعيت، پيش روي مديران قرار و مسير حركت سازمان را مشخص و با شفاف سازي و پاسخگو كردن مردم نسبت به سازمان، اعتقاد و اطمينان افكار عمومي را نسبت به سازمان جلب و افكار عمومي را مهندسي مي كند.
 

ثابت قدم متذكر شد: تنها در اين صورت است كه وضعيت دستگاه بهبود يافته و نگاه مديران ارتقاء مي يابد.
 

وي از كارشناسان و اصحاب روابط عمومي ها خواست به اهميت كار خود ايمان آورده و كار خود را دست كم نگيرند و كار خود را به نحو احسن انجام دهند.
 

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان با بيان اينكه يك كارشناس روابط عمومي يك كارشناس معمولي نيست، تصريح كرد: يك كارشناس روابط عمومي بايد يك جامعه شناس، روانشناس، محقق، فكور، تحليل گر، جريان شناس، مبلغ، خبرنگار، هنرمند و سنگ صبور باشد تا مردم بتوانند به وي مراجعه و راهنمايي بگيرند.
 

عليرضا دوانلو، مديركل روابط عمومي استانداري خراسان شمالي نيز در اين جلسه با تاكيد بر اينكه تخصص روابط عمومي تخصصي، منبعث از هوش و ذكاوت و تجربه است، خاطرنشان كرد: متاسفانه در كشور ما اين تخصص ديده نمي شود و نگاه قريب به اتفاق مديران نگاهي تخصصي نيست.
 

وي متذكر شد: برنامه ريزي به منظور ساماندهي روابط عمومي در كشور مي تواند عرصه روابط عمومي را به عنوان فرماندهان سپاه در دولت دكتر روحاني قرار دهد.
 

دوانلو با بيان اينكه نبايد از نقش روابط عمومي ها در مجموعه كشور غافل شد، يادآور شد: روابط عمومي هاي خراسان شمالي داراي پتانسيل بالايي بوده اما كم عرصه هستند و نياز به توجه بيشتر دارند.
 

وي نوع نگاه سطحي به روابط عمومي و عدم تخصص و امكانات روابط عمومي را چند مشكل روابط عمومي هاي استان دانست كه بايد حل شود.