شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : روابط عمومي از جامعه اطلاع‌گيري و آن را به مسوولان منتقل كند
شنبه، 18 آبان 1392 - 12:40 کد خبر:6954
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به رويكردها، ديدگاه‌ها، سياست‌ها و برنامه‌هاي جديد دولت يازدهم در عرصه‌هاي مختلف، بويژه فرهنگي، تأكيد كرد: روابط عمومي بايد با ايجاد بسترهاي لازم و اطلاع‌رساني دقيق، شفاف و به‌موقع، زمينه‌هاي لازم را براي آشنايي افكار عمومي با اين برنامه‌ها مهيا كند.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- علي جنتي در نخستين نشست شوراي سياست‌گذاري روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، تشكيل اين شورا را ابتكاري خوب و مبارك دانست و گفت: وضعيت روابط عمومي وزارت ارشاد، متفاوت با ساير دستگاه‌هاي اجرايي است. عملكرد اين روابط عمومي بايد با خط دهي، هماهنگي‌هاي لازم و سياستگذاري‌هاي دقيق، الگويي مناسب براي ساير روابط عمومي دستگاه‌هاي اجرايي كشور باشد.

او ادامه داد: بايد به سمتي پيش برويم كه ساير روابط عمومي‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي كشور، از نگاه هدايتي اعضاي اين شورا بهره‌برداري كنند.

وي به گستردگي حوزه‌ها و بخش‌هاي مختلف وزارت ارشاد اشاره كرد و افزود: اين وزارتخانه با طيف‌ها، ديدگاه‌ها و مخاطبان فراواني مواجه است كه هر كدام در حوزه‌هاي مختلف حرفي براي گفتن دارند و بايد به تمام آن‌ها توجه كنيم.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي به اهميت موضوع فرهنگ عمومي در جامعه اشاره و بر نهادينه كردن و بسترسازي لازم براي ترويج فرهنگ ايراني - اسلامي از طريق رسانه‌ها تأكيد كرد.

جنتي همچنين به جايگاه و اهميت فرهنگ و هنر ايراني در جهان اشاره و اظهار كرد: بايد با تصويرسازي در راستاي معرفي و تبيين فرهنگ ايراني اسلامي و هنر ايراني از طريق رسانه‌ها اطلاع‌رساني كرد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين بحث انتقال اطلاعات جامع و دقيق را مهم دانست و گفت: روابط عمومي بايد با اطلاع‌گيري از سطوح مختلف جامعه و انتقال آن به مسوولان وزارت ارشاد اقدام كند.

جنتي يادآوري كرد: دولت يازدهم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در حوزه‌ي فرهنگ و هنر برنامه‌هاي جامعي دارند كه براي تحقق آن‌ها، همه بايد تلاش كنند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از اقتصاد فرهنگ و هنر به‌عنوان يكي از برنامه‌ها و اولويت‌هاي كاري خود ياد كرد و افزود: تجاري‌سازي آثار فرهنگي هنري و ايجاد بسترسازي مناسب براي عرضه و فروش آثار هنرمندان ايراني با هدف رونق اقتصاد اين عرصه و بوي‍ژه كمك به وضع اقتصادي هنرمندان از جمله اولويت‌هايي است كه بايد دنبال شود.

رييس شوراي فرهنگ عمومي كشور، بحث ديپلماسي فرهنگي را مهم دانست و گفت: با استفاده از ابزارهاي مختلف فرهنگي، بوي‍ژه هفته‌هاي فرهنگي، هفته‌هاي فيلم، نمايشگاه‌ها و جشنواره‌هاي مختلف در خارج از كشور، بايد در راستاي معرفي و تبيين ديپلماسي فرهنگي ايران تلاش كرد.

وي از اعضاي شوراي سياستگذاري روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي خواست كه چنين نشستي هر چند وقت يك‌بار برگزار شود تا ضمن تعيين سياست‌هاي كلي، آن‌ها را به دولت منتقل كنند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: دولت در حوزه‌ي فرهنگ و هنر، برنامه‌هاي جامعي دارد و براي تحقق آن‌ها همه بايد تلاش كنند.

در ادامه‌ي اين نشست، هر يك اعضا به بيان ديدگاه‌هاي خود پرداختند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي هفته پيش، در احكام جداگانه‌اي «يونس شكرخواه»، «حسينعلي افخمي»، «سيدجعفر جوادي»، «ميرزابابا مطهري‌نژاد»، «مسعود كوثري»، «علي كاظمي دينان»، «محمد سلطاني‌فر»، «بابك دربيكي»، «محمدرضا دربيكي نامقي» و «رحيمي خستو» را به‌عنوان اعضاي شوراي سياستگذاري روابط‌عمومي و اطلاع‌رساني وزارت ارشاد منصوب كرد.

منبع: ايسنا