شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : حفظ تعادل ميان روابط عمومي سنتي و مدرن، بهترين رويكرد در روابط عمومي
چهارشنبه، 17 مهر 1392 - 16:38 کد خبر:5883




شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- دكتر مهدخت بروجردي علوي به عنوان يك زن كه در سطح مديريت عالي مسئوليت روابط عمومي را بر عهده دارد به بيان ديدگاه هاي خويش در حوزه روابط عمومي كشور پرداخت.


اين استاد دانشگاه با اشاره به اهميت استفاده از فناوري هاي نوين در روابط عمومي افزود: ما در ايران بايستي رويكردي ميانه ميان سنت و مدرن را در روابط عمومي داشته باشيم.


وي با اشاره به آماري كه از دوران تصدي او در سمت رياست روابط عمومي وزارت علوم تحقيقات و فناوري بدست آمده بود، گفت: رابطه مسئولين با ايميل اصلا خوب نيست و معمولا به آنها پاسخ داده نمي شود.


دبير كميته علمي همايش زن و روابط عمومي با اشاره به نبود زيرساخت هاي مناسب براي شكل گيري روابط عمومي به تجربه ادارات ايران در پيپر لس شدن واحد هاي اداري پرداخت و گفت: متاسفانه در برخي از ادارات حدف كاغذ و اينترنتي شدن به دليل نبود ساختارهاي مناسب و وقوع مشكلاتي كه رفع آنها زمان بر بود باعث شد كه همزمان تمام دبيرخانه ها از دو سيستم سنتي و مدرن پيپر لس استفاده كنند.


وي علاوه بر نبود زيرساخت هاي فني مناسب، به ساختارهاي اجتماعي ايران اشاره كرده و تصريح كرد: فرهنگ تمام مردم ايران اينترنت را بر نمي تابد و دوست دارند كه مستقيما با طرف مقابلشان صحبت كنند.


وي با انتقاد به رسانه ها كه بيشتر از اطلاع رساني دنبال جريان سازي هستند گفت: متاسفانه ما نتوانستيم از پتانسيل هاي رسانه هاي نوين به درستي استفاده كنيم.