شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : گذشته اصغر فرهادي در شان جمهوري اسلامي نيست
جمعه، 12 مهر 1392 - 05:46 کد خبر:5687
شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-  عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: فيلمي كه اصغر فرهادي ساخته، فرهنگ ايراني در آن نيست و با دوبله شدن به فارسي نه تنها كمكي به شناخت ايران براي جهان نمي‌كند بلكه تأثير سوِئي نيز شايد داشته باشد.گذشته اصغر فرهادي

به گزارش شارا به نقل از تسنيم، حجت الاسلام سيد مرتضي حسيني در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه فيلم «گذشته» درشان جمهوري اسلامي نيست٬ افزود: فيلم‌هاي خوب و بزرگي كه در داخل ايران ساخته مي‌شود مي‌توان بهترين آن‌ها را به عنوان نماينده ايران به مراسم اسكار فرستاد.
وي با اشاره به اعتراض مجلس به وزير ارشاد اضافه كرد: در يك سال اخير فيلم‌هاي خوب و ارزشي توسط كارگردان‌هاي با تجربه ايراني ساخته شده و با معرفي بهترين فيلم به اين مراسم مي‌توان آثار برتر ايراني را به جهان معرفي كرد تا توسط آن فرهنگ اصيل ايراني به جهان معرفي شود.
نماينده مردم قزوين، آبيك و البرز در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: فيلم‌ها نماينده شايسته اي براي ايران است و مي‌توان با انتخاب درست از ميان فيلم‌هاي برتر اثري هنري را معرفي كرد.
فيلم «گذشته» آخرين ساختهٔ اصغر فرهادي در فرانسه است اين فيلم به زبان فرانسه است و در پاريس تصويربرداري شده است كه به عنوان نمايندهٔ ايران به مراسم اسكار انتخاب شده است و برنيس بژو، طاهر رحيم و علي مصفا از بازيگران اين فيلم هستند.
داستان اين فيلم چند رابطه با محور اتفاقاتي در «گذشته» است كه در آن يك رابطه به پايان مي‌رسد و ديگري قرار است شروع شود.
انتخاب اين فيلم براي اسكار انتقاد خيلي از منتقدان سينمايي را هم در آورده است.