شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : براي دولت مسائل اخلاقي و هويت ملي اهميت دارد
شنبه، 30 شهریور 1392 - 03:22 کد خبر:5251

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- به اعتقاد رئيس جمهوري، مردم بايد به همه اطلاعات جهاني دسترسي داشته باشند و نظارت دولت بايستي يك نظارت «اخلاقي» و «هويت ملي» باشد.
به گزارش شارا و به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، «حسن روحاني»، رئيس جمهوري اسلامي ايران در گفت‌وگو با «آن كاري»، مجري شبكه NBC امريكا، در پاسخ به سئوالي مبني بر اين‌كه آيا دولت يازدهم كاهش آن‌چه از سوي مجري شبكه NBC «سانسور اينترنت» خوانده شد را در دستور كار دارد يا خير، گفت: دولت دنبال اجراي حقوق شهروندي است به زودي منشوري به عنوان منشور شهروندي از سوي اين دولت منتشر خواهد شد. ما مي‌خواهيم مردم در چارچوب زندگي خصوصي خود كاملا آزاد باشند.

رئيس جمهوري در ادامه افزود: در دنياي امروز دسترسي به اطلاعات و حق گفت‌وگو و حق تبادل انديشه، حق همه ملت ها و از جمله ملت ايران است. البته همه دولت ها دنبال نوعي نظارت بر شبكه اطلاعاتي جهاني هستند.

دكتر حسن روحاني ادامه داد: براي ما مسائل اخلاقي مان و هويت ملي مان بسيار مهم است و بنابراين در اين زمينه حساسيت به خرج خواهيم داد، اما دلمان مي خواهد مردم ما از همه يافته هاي بشري علم و دانش و انديشه هاي متنوع و گوناگون مطلع باشند و در تماس باشند و لذا يكي از برنامه هاي دولت توسعه زيرساخت هاي ديجيتالي است و اين كار را به زودي آغاز خواهد كرد.

مردم بايد به همه اطلاعات جهاني دسترسي داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني در پاسخ به سئوال «آن كاري» كه گفت «اين به معني اين است كه مردم به توييتر و فيس‌بوك مي توانند دسترسي داشته باشند؟» گفت: نظر دولت اين است كه مردم بايد به همه اطلاعات جهاني دسترسي داشته باشند، نظارت ما بايد نظارت اخلاقي و هويت ملي ما باشد.

نقش ديپلماسي عمومي بسيار زياد است.

رئيس جمهوري نقش ديپلماسي عمومي را بسيار زياد دانست و درباره تأثير شبكه هاي اجتماعي در اين حوزه افزود: شبكه ها نقش مهمي دارند. در دوران انتخابات من ستاد قوي نداشتم، اما همه طرفداران من و همه حاميان من، خصوصا جوانان از اين شبكه ها استفاده مي كردند. الان هم از اين شبكه ها استفاده مي كنند. حتي از طريق اين شبكه ها بر كار دولت نظارت مي كنند.

حسن روحاني گفت: من از فعاليت همه جوانان و از جمله نظارت بركار دولت خوشحالم. البته خودم به شخصه برنامه خاصي در شبكه هاي اجتماعي ندارم، ولي طرفداران من برنامه هاي متنوعي دارند.