شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : نشست با مسئولان روابط عمومي مركز، مناطق و سازمانهاي شهرداري رشت
سه شنبه، 16 شهریور 1400 - 14:47 کد خبر:47667
در تحولات نوين شهرداري رشت مهمترين اقدام اين است كه مردم بايد ارتباط راحت و آساني با سازمانهاي شهرداري داشته باشند و در اولين فرصت مطالبات و درخواستهاي خود را به اطلاع مسئولان برسانند. اين حق اوليه شهروندان است كه نيازمند جديت و برنامه‌ريزي مجموعه شهرداري به ويژه روابط عمومي است.




 شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي يران (شارا)-|| صبح دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر رشت در نشست با مسئولان روابط‌عمومي مركز ، مناطق و سازمانهاي شهرداري رشت گفت: در تحولات نوين شهرداري رشت مهمترين اقدام اين است كه مردم بايد ارتباط راحت و آساني با سازمانهاي شهرداري داشته باشند و در اولين فرصت مطالبات و درخواستهاي خود را به اطلاع مسئولان برسانند. اين حق اوليه شهروندان است كه نيازمند جديت و برنامه‌ريزي مجموعه شهرداري به ويژه روابط عمومي است.
 
 به گزارش شارا به نقل از واحد خبر مديريت ارتباطات و امور بين الملل شهرداري رشت، وي افزود: تلاش مستمر و عمل به وظايف به بهترين وجه ممكن در اين دوره اجتناب ناپذير است و مجموعه روابط عمومي نيز بايد پوياتر و فعال تر شوند تا همه بخشهاي خدمات رسان، همدل و همصدا باشند.
 
 رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي ششم با بيان اينكه نقش و تاثير گذاري روابط عمومي بايد در شهر ملموس باشد، اظهار كرد: ما به اين امر واقف ايم كه روابط عمومي از نظر سخت افزاري و نرم افزاري و همچنين اعتبارات با كمبودهايي مواجه است اما با همه اين كمبود ها شرح وظايف روابط عمومي ها بايد مثل يك قانون الزام آور جزء تعهدات پرسنل باشد.
 
 حسيني با بيان اينكه رفع بخش اعظمي از مشكلات فرهنگي شهر با همكاري و همدلي كميسيون فرهنگي شورا و روابط عمومي حل شدني است، تصريح كرد: در بحث فعالسازي ميز خدمت با محوريت محلات شهر به ويژه در محلات كم برخوردار، زيبا سازي محيط و چشم انداز شهري، فرهنگ سازيهاي عمومي از جمله تفكيك زباله از مبدا، تسهيل در شماره گذاري معابر كوچه ها و خيابانها براي دسترسي راحت مردم به آدرسها، افزايش سطح آگاهي شهروندان در زمينه توليد محتوا براي فرهنگ سازي، فضا براي كار وجود دارد كه تحقق اين امر نيازمند تلاشي جهادي است.
 
 رئيس كميسيون فرهنگي شوراي ششم در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به نقش خبرنگاران در پيشرفت و توسعه شهر گفت: نقش اصحاب رسانه در اطلاع رساني، آگاهي بخشي و فرهنگ سازي بر هيچ كس پوشيده نيست و اين قشر زحمتكش با توجه به تاثير گذاريش بايد مورد حمايت قرار گيرد.
 
 وي افزود: اين حمايت بايد در شهرداري قانونمند و ساماندهي شود تا جايگاه خبرنگاران فعال و تاثيرگذاري شان مشخص شود كه در اين زمينه منتظر طرح نظام مند روابط عمومي هستيم و خواسته شورا اين است كه حمايت از قشر فعال رسانه در مديريت شهري مغفول نماند.
 
 در ادامه جلسه، مدير ارتباطات و امور بين الملل شهرداري رشت با اشاره به تجارب و سوابق فعاليت خود در روابط عمومي شورا، مناطق و برخي سازمانهاي شهرداري رشت، دغدغه ها و كمبود هاي عنوان شده را درست و به حق دانست و اظهار داشت: كمبود منابع مالي و عدم اختصاص بودجه كافي به روابط عمومي هاي مناطق و سازمانها از دغدغه هاي اصلي همكاران مي باشد.
 
 سيد پيام جعفري نيا با بيان اينكه لايحه اي تحت عنوان نظام جامع پرداخت به رسانه ها توسط ايشان در سال اول دوره پنجم شوراي اسلامي شهر رشت به شورا ارائه گرديد، توضيح داد: بر اساس اين لايحه اخبار تحليلي و توليدي داراي ارزش خبري بيشتري نسبت به اخبار كپي بوده كه به طبع ميزان پرداختها مي بايست متفاوت باشد.
 
 مدير ارتباطات و امور بين الملل شهرداري رشت در ادامه افزود: با برنامه ريزيهاي صورت گرفته درصدد آن هستيم تا از ظرفيت خبرنگاران براي توليد محتواي تحليلي و خبري از اقدامات و برنامه هاي شاخص مديريت شهري در مناطق و سازمانهاي شهرداري رشت بهره ببريم تا بتوانيم همكاري با رسانه ها را به سمت مطلوب سوق دهيم.
 
 سيد پيام جعفري نيا اقدامات و برنامه هاي شهر خلاق خوراك شناسي رشت را در چهار سال دوم فعاليت خود بسيار مهم عنوان و خاطر نشان كرد: از آنجا كه فعاليتهاي شهر خلاق خوراك مي بايست در راستاي اهداف و برنامه هاي تدوين شده توسط كميسيون ملي يونسكو اجرا شود، در تلاش هستيم تا با برگزاري سلسله جلسات تخصصي با مديران و متخصصين اين كميسيون و اجراي برنامه هاي تبيين شده، با حفظ و ارتقاء جايگاه اين برند، از ظرفيتها و مزيتهاي آن بهره مند گرديم.
 
 وي موضوع نامگذاري معابر شهري را مورد اشاره قرار داد و اذعان نمود: اين موضوع به دليل داشتن بروكراسي پيچيده و زمانبر، هم براي پرسنل شهرداري در مناطق و هم براي مراجعين بسيار خسته كننده بوده و به همين دليل اصلاح اين فرآيند معيوب ضرورتي اجتناب ناپذير است.
 
 مدير ارتباطات و امور بين الملل شهرداري رشت چاپ و تعويض تمثال شهدا در معابر شهر را ضروري دانست و درخواست نمود تا با جديت و تلاش بيشتر با استفاده از بودجه هاي فرهنگي اختصاص يافته نسبت به تعويض و نوسازي تصاوير اقدام شود.
 
 جعفري نيا مهم ترين دغدغه خود را انعكاس و رفع مشكلات شهروندان خواند و گفت: وظيفه اصلي ما اين است كه شهروند محوري را در امورات شهر در نظر بگيريم. در همين راستا برنامه اي تدوين و به زودي اجرا خواهد شد كه بر اساس آن با مراجعه به محلات و حضور در ميان مردم، با آگاهي از دغدغه ها و مشكلات شهروندان نسبت به انعكاس آنها به مديران شهري و پيگيري جهت رفع آنها اقدام خواهيم نمود تا به اين ترتيب صداي شهروندان را به مديران برسانيم.
 
 وي در پايان با بيان اينكه براي تحقق اهداف و برنامه هاي تدوين شده، به همكاري و تلاش همكارانمان در روابط عمومي هاي مناطق و سازمانهاي شهرداري رشت نيازمند خواهيم بود، اظهار اميدواري كرد: مديريت ارتباطات و امور بين الملل در اين مسير با حمايتها و پشتيباني هاي رئيس و اعضاي محترم كميسيون فرهنگي و اجتماعي شورا نقش خود را به درستي ايفا نمايد.
 
 در پايان اين جلسه هر يك از مسئولان روابط عمومي مناطق و سازمانها به بيان نقطه نظرات و دغدغه هاي خود پرداختند.