شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : روابط عمومي آيينه تمام‌نماي فعاليت‌هاي يك مجموعه است
جمعه، 15 اسفند 1399 - 12:55 کد خبر:46530
اميرزاده ضمن تقدير از فعاليت‌هاي روابط عمومي و امور بين‌الملل ستاد فهما گفت: اين عملكرد درخشان ظرفيتي ماندگار در آيينه فعاليت‌هاي مسجدي محسوب مي‌شود.

شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| اميرزاده ضمن تقدير از فعاليت‌هاي روابط عمومي و امور بين‌الملل ستاد فهما گفت: اين عملكرد درخشان ظرفيتي ماندگار در آيينه فعاليت‌هاي مسجدي محسوب مي‌شود.

به گزارش شارا به نقل از خبرگزاري شبستان، گروه مسجد و كانون هاي مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌اي (فهما)، نشست مشترك «همايون اميرزاده» رئيس مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با حجت الاسلام و المسلمين «امير ارزاني» مشاور رئيس و مديركل هماهنگي امور ستادي، روابط‌عمومي و امور بين‌الملل ستاد هماهنگي كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد كشور و «نرگس نيازي» مدير روابط عمومي و ارتباطات رسانه‌اي ستاد فهما ظهر سه‌شنبه 12 اسفند در محل اين وزارتخانه برگزار شد.

اميرزاده در اين نشست طي سخناني با بيان اينكه همكاري و ارتباط ميان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و ستاد هماهنگي كانون‌هاي مساجد در اين دوره قابل توجه و تاثيرگذار بوده است، اظهار كرد: امروز كانون‌هاي مساجد با هدف‌گذاري و اجراي سياست‌هاي دقيق به جايگاه خوبي رسيده‌اند و به عنوان يكي از تاثيرگذارترين مجموعه‌ها در عرصه مسجد در سطح جامعه نقش آفريني مي‌كنند.

رئيس مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، با بيان اينكه ستاد فهما در عرصه‌هاي مختلف از جمله روابط عمومي عملكرد قابل تقديري داشته است، افزود: اين مهم به ويژه با راه اندازي سامانه بچه‌هاي مسجد تبلور بيشتري يافت چراكه منجر به انسجام و ارايه فعاليت‌هاي اعضاي كانون‌هاي مساجد در بستر فضاي مجازي شد تا از اين رهگذر حركت خودجوش و مردمي كانون‌ها بيش از پيش در دسترس اهل مسجد قرار گيرد.

وي ادامه داد: امروز مجموعه كانون‌هاي مساجد پايگاهي براي فعاليت هاي حوزه دين و ترويج ارزش هاي انقلاب اسلامي به شمار مي روند و از افتخارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به حساب مي آيند.

اميرزاده با اشاره به پايگاه اطلاع رساني (فهما) و توليد محتواي تخصصي مرتبط با كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد كشور گفت: اين پايگاه يك مرجع به شمار مي رود كه امكان رصد و سنجش فعاليت‌هاي كانون هاي مساجد را فراهم كرده است؛ اساسا بارگذاري مجموعه فعاليت‌هاي اعضاي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد در اين سامانه بر اساس توانمندي و شرايط خاصي كه هر كانون دارد، منجر به شكل گيري فعاليت گسترده در فضاي مجازي شده و افق روشني را كليد زد كه قطعا از اين دستاوردها مي توان براي آيندگان بهره جست.

وي با اشاره به اينكه امروز كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد كشور به عدالت فرهنگي نزديك شده‌اند، افزود: شاهد آن هستيم كه دغدغه‌اي كه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ابتداي تصدي خود به عنوان وزيرمبني بر تمركززدايي از فعاليت‌هاي فرهنگي داشت به يُمن فعاليت‌هاي ستاد فهما محقق شده است و اقدامات قابل تقديري در عرصه توليد محتواي فرهنگي به منصه ظهور رسيده است.

رئيس مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، در بخش ديگري از مباحث خود ضمن تبريك 18 اسفند سالروز تاسيس كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد كشور گفت: اقدامات و فعاليت‌هاي ستاد فهما قابل دفاع بوده و پشتوانه خوبي براي توليدات فرهنگي مبني بر ارزش‌هاي اسلامي به شمار مي رود، ضمن اينكه نكته حائز اهميت آن است كه همه اين فعاليت ها در بستر فني و فضاي مجازي محقق شد.

همچنين در بخش ديگري از اين ديدار، حجت‌الاسلام و المسلمين امير ارزاني طي سخناني اظهار كرد: روابط عمومي آيينه تمام‌نماي فعاليت‌هاي يك مجموعه است، با توجه به اين مهم در روابط عمومي ستاد فهما با عنايت به منويات مقام معظم رهبري، تلاش كرديم از ظرفيت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در راستاي تحقق و گسترش فعاليت هاي مسجدي از منظر عرصه رسانه و روابط عمومي بهره مند شويم.

مشاور رئيس و مديركل هماهنگي امور ستادي، روابط عمومي و امور بين‌الملل ستاد هماهنگي كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد كشور ادامه داد: مستندنگاري، توليدات محتوايي بچه‌هاي مسجد، فعاليت‌هاي گسترده روابط عمومي‌هاي استاني، توليدات فرهنگي متعدد در قالب فيلم و نماهنگ و عرضه به سازمان‌ها و نهادهاي مختلف، ايجاد فضاي ابري به منظور ثبت فعاليت‌هاي روابط عمومي‌هاي استاني در بستر فضاي مجازي، تهيه گزارش 1200 روزه از فعاليت‌هاي ستاد فهما، راه‌اندازي پايگاه اطلاع رساني (فهما) علاوه بر فعاليت پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني مجزا در 34 نمايندگي استاني ستاد فهما در سايت وزارتخانه، از جمله اقداماتي است كه تاكنون در سطح روابط عمومي و امور بين الملل ستاد هماهنگي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور محقق شده است.

حجت الاسلام و المسلمين امير ارزاني افزود: پايگاه اطلاع رساني فهما از زمان راه اندازي يعني ارديبهشت سال جاري تعداد 4880خبر در قالب هاي مختلف(اعم از گزارش، مصاحبه، خبر كوتاه) توليد كرده است، همچنين سايت ستاد فهما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز امسال 1187خبر توليد كرد كه رقم قابل توجهي است، نكته ديگر آنكه با راه‌اندازي سامانه بچه‌هاي مسجد اين ظرفيت براي كانون‌ها فراهم شد تا اخبار فعاليت‌هاي خود را در بستر اختصاصي كه در فضاي مجازي براي اين منظور طراحي شده بود منتشر كنند كه در اين عرصه تاكنون 43 هزار خبر در سامانه به ثبت رسيده است.

وي در بخش ديگري از مباحث خود با اشاره به سامانه بچه‌هاي مسجد گفت: اين سامانه متشكل از اطلاعات 25 هزار و 600 كانون فرهنگي هنري در سراسر كشور است. از اين ميان با توجه به اينكه پنل كاربري در اختيار مدير كانون قرار دارد به طور ميانگين 80 اثر شامل عكس نوشت و محتوا به صورت روزانه و ذيل طرح ملي ايران قوي در سامانه ثبت مي شود.

مشاور رئيس و مديركل هماهنگي امور ستادي، روابط عمومي و امور بين‌الملل ستاد هماهنگي كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد كشور در ادامه ارتباطات گسترده و تعامل با رسانه ملي، رسانه هاي مكتوب و خبرگزاري‌ها را از ديگر اقدامات موفق اين مجموعه دانست و افزود: معرفي كانون هاي برتر در برنامه هاي پر بيننده نظير «فرمول يك»، «صبح بخير ايران»، «سيماي خانواده» از رسانه ملي اتفاق مباركي كه در اين دوره به وقوع پيوست.

وي تعامل و ارتباط با رسانه‌هاي مختلف به منظوربازتاب فعاليت‌هاي مختلف ستاد فهما از جمله طرح ملي سه شنبه هاي تكريم، دهه كرامت، دهه فجر، طرح ملي ايران قوي را از ديگر اقدامات مركز روابط عمومي و امور بين الملل ستاد فهما به منظور توسعه و معرفي فعاليت هاي اين مجموعه در عرصه رسانه ها خواند و تصريح كرد: بهره مندي از ظرفيت‌هاي بين المللي در ايام مختلف به ويژه دهه كرامت و برگزاري وبينارهاي متعدد به زبان اصلي، برگزاري كنگره بين المللي امام سجاد(ع)، برگزاري رويداد بين المللي روح مقاومت، پويش بين المللي پيامبر رحمت(ص)، مواكب الاتحاد، از ديگر فعاليت هايي است كه در اين ايام محقق شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمين امير ارزاني در پايان ابراز اميدواري كرد كه فعاليت‌هاي ستاد فهما منجر به گسترش فعاليت هاي مسجدي با نگاه جديد و متناسب با نيازهاي نسل جوان شود.

گفتني است در پايان اين ديدار «روايت فهما؛ مستندنگاري 1200 روز تلاش ستاد هماهنگي كانون هاي مساجد كشور» تقديم «همايون اميرزاده» رئيس مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي شد.