شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : سرپرست بهزيستي خراسان رضوي: روابط عمومي، دانش‌محور باشد و نگاه سنتي نداشته باشد
شنبه، 9 اسفند 1399 - 17:55 کد خبر:46490
سرپرست بهزيستي خراسان رضوي در ديدار با مدير و كارشناسان روابط عمومي اين نهاد، جايگاه روابط‌عمومي را به عنوان وكيل‌مدافع مدير سازمان و مدعي العموم از سوي مددجويان و مشتريان سازمان ترسيم كرد.

شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| سرپرست بهزيستي خراسان رضوي در ديدار با مدير و كارشناسان روابط عمومي اين نهاد، جايگاه روابط‌عمومي را به عنوان وكيل‌مدافع مدير سازمان و مدعي العموم از سوي مددجويان و مشتريان سازمان ترسيم كرد.

دكتر مسعود فيروزي صبح امروز نهم اسفند در آستانه‌ي روز وكيل مدافع در اين نشست افزود: اگر روابط عمومي، دانش‌محور باشد و نگاه سنتي نداشته باشد مي‌تواند اهرم حركت سازمان به سوي اهدافش باشد.

وي نقش روابط عمومي در سازمان را يك نقش دو سويه و دو طرفه ارزيابي كرد و گفت: روابط عمومي بايد به طور دائم، دغدغه‌هاي مشتريان سازمان كه در بهزيستي، مددجويان و خدمت‌گيرندگان را در برمي‌گيرد به مدير سازمان منتقل كند.

اين متخصص مديريت استراتژيك ادامه داد: از سوي ديگر، روابط عمومي بايد نگاه و جهت حركت سازمان را به جمعيت هدف انتقال دهد تا حركت پيشرونده‌ي سازمان با همراهي جمعيت هدف، صورت گيرد.

وي در مقام تمثيل از پنجر شدن خودرو و به كار بردن زور بازوي فردي براي بلند كردن آن از زمين ياد كرد و گفت: يك جك، مي‌تواند به سادگي، خودرو را از زمين بلند كرده و لاستيك جايگزين را به جاي چرخ پنچر شده قرار دهد در حالي كه زور فيزيكي چند نفر افراد قوي هم كار يك بالابر مكانيكي را نمي‌كند.

وي ادامه داد: روابط عمومي مانند همين اهرم قوي و چابك است كه بسادگي قادر است سازمان را از حالت ايستايي و از كار افتادگي، به حركت و پويايي برساند.

وي با بيان اهميت رسانه در روشن‌گري و بيان واقعيات گفت: ما در مقابل رسانه‌ها نيستيم بلكه در كنار آنها هستيم و خوشحاليم كه رسانه‌ها مي‌توانند مشكلات و كاستي‌هاي مراكز و مؤسسات تحت نظارت بهزيستي را ببينند و نقد كنند.

وي همچنين گفت: رسانه‌ها مي‌توانند مشاور مديران اجرايي و منعكس‌كننده‌ي نظرات جامعه به مديران باشند و در كنار اينها، با در نظر گرفتن امكانات و توانايي‌هاي بخش دولتي، نگاه منصفانه‌اي به مسائل داشته باشند.

سرپرست بهزيستي خراسان رضوي ضمن تشكر از حضور رسانه‌ها در برنامه‌هاي بهزيستي گفت: بهزيستي به جهت گستردگي وظايف و برنامه‌ها، نقاط تعامل زيادي با رسانه‌ها دارد بويژه اينكه مسائل اجتماعي امروز، جايگاه مهمي در رسانه‌ها دارد و به همين خاطر، يكي از طرف‌هاي مسائل و مباحث مهم اجتماعي، بهزيستي است.

وي تصريح كرد: مردم و رسانه‌ها به عنوان بازتاب‌دهنده‌ي واقعيات جامعه، به مسائلي مانند كودك‌آزاري، مسائل مربوط به افراد داراي معلوليت، بيماران رواني مزمن، دختران و زنان خشونت‌ديده، بنيان خانواده، طلاق، اعتياد و ساير آسيب‌هاي اجتماعي، حساسيت زيادي دارند و به همين جهت، نقاط تعامل بهزيستي و رسانه‌ها بسيار زياد است كه روابط عمومي مي‌تواند از اين نقاط براي ارتباط با رسانه‌ها و انتقال واقعيات به جامعه و مردم، بهره‌ي كافي ببرد.

وي يكسويه نگري و متابعت متملقانه از مديران را آفت روابط عمومي‌ها برشمرد و گفت: روابط عمومي بايد همان‌قدر كه از منافع سازمان و عملكرد مديران دفاع مي‌كند منعكس كننده‌ي دغدغه‌هاي مشتريان و منتقدان سازمان به مديران باشد.

در ابتداي اين نشست، مدير روابط عمومي بهزيستي خراسان رضوي، خواستار تعامل چندجانبه بين مديران، روابط عمومي و رسانه‌ها شد.

مجيد اسلامي گفت: اگر روابط عمومي به موقع در جريان وقايع و رويدادهاي سازمان قرار بگيرد مي‌تواند نقش‌آفريني بيشتري در نيل به اهداف داشته باشد.

وي خاطر نشان كرد: مفهوم اينكه ما چشم و گوش سازمان هستيم اين است كه نگاه‌هاي خارج از سازمان در بخش رسانه‌اي و در بين مددجويان را به مديران منتقل كنيم و براي رفع كاستي‌ها و مشكلات احتمالي، از مردم كمك بگيريم.

اسلامي خواستار توجه بيشتر مديران سازمان به نقش رسانه‌ها در جهت‌دهي افكار عمومي و همراهي مردم با اهداف سازمان شد.

وي افزود: تعامل با رسانه‌ها، مي‌تواند زمينه‌ساز ارتقاي جايگاه سازمان و اقناع مددجويان و مشتريان سازمان در قبال مشكلات و كمبودها باشد بنا بر اين مديران بايد شفافيت بيشتري داشته باشند و با نمايندگان رسانه‌ها، ارتباط بيشتري برقرار كنند زيرا رسانه در دنياي امروز، نقش بسيار مهمي در حفظ و ارتقاي جايگاه دولت و نحوه‌ي ارتباط سازمان دولتي با مشتريانش دارد.