شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : تقدير اداره كل فرهنگي و روابط عمومي مجلس شوراي اسلامي از رسانه ها
جمعه، 25 مرداد 1392 - 14:28 کد خبر:4626

شارا- مديركل فرهنگي و روابط عمومي مجلس شوراي اسلامي گفت: اقدام صدا وسيماي جمهوري اسلامي ايران در پخش مستقيم مذاكرات راي اعتماد به وزراي پيشنهادي كه از سطوح بالاي مديريتي كشور به شمار مي‌رود، نشان داد هيچگونه مطلب پنهاني بين مردم وحاكميت وجود ندارد و تمام مطالب حاكميتي از طريق تلوزيون به اطلاع عموم مردم مي‌رسد.

مهدي كيايي مدير كل فرهنگي و روابط عمومي مجلس شوراي اسلامي در پي برگزاري مراسم تحليف و جلسات راي اعتماد به وزراي پيشنهادي كه به طور زنده و مستقيم از شبك‌ه‌هاي تلوزيوني  و راديويي پخش مي‌شد، به خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران گفت: در روزها و هفته هاي اخير يكي از اتفاقات مهمي كه پس از انتخابات باشكوه رياست جمهوري رخ داد، برگزاري مراسم تحليف جناب آقاي دكتر روحاني در مجلس شوراي اسلامي بود كه بيش از 60 هيئت خارجي شامل روساي جمهور، روساي مجلس، وزراي خارجه و ساير مقامات بين‌المللي، مسئولين كشورهاي مختلف و مقامات ارشد كشورمان در آن حضور داشتند و  با تمام تلاش‌هايي كه صورت گرفت به حمدالله مراسم تحليف رئيس جمهور در خور شان نظام جمهوري اسلامي بود.
 

وي افزود: اين مراسم ويژگي‌هاي ممتازي داشت، چرا كه براي نخستين بار بود اين تعداد مقامات خارجي در چنين مراسمي حضور داشتند و سبب شد مراسم تحليف حجت‌السلام والمسلمين حسن روحاني در نوع خودش بي‌نظير باشد.

مديركل فرهنگي و روابط عمومي مجلس شوراي اسلامي، تصريح كرد:يكي از اتفاقات قابل ذكر در اين مراسم، نقش رسانه‌هاي گروهي در انعكاس مراسم تحليف و جلسات راي اعتماد به وزراي پيشنهادي آقاي رئيس جمهور است  كه در 4، 5 روز گذشته و حتي زماني كه آقاي روحاني وزراي پيشنهادي را معرفي كردند و اين وزرا در كميسيون‌ها و فراكسيون‌هاي مجلس حضور داشتند، رسانه‌هاي گروهي اعم از راديو، تلويزيون، خبرگزاري‌ها، سايت‌هاي خبري و پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني تمام تلاش خود را براي انعكاس نظرات وزرا، نظرات نمايندگان مجلس و مطلع شدن مردم از فرآيند راي اعتماد بكار گرفتند.

وي تصريح كرد: اوج اين اتفاق در 4، 5 روز گذشته بود كه جلسات راي اعتماد به صورت جلسات طولاني و در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد و رسانه‌هاي گروهي از ساعت 8 صبح تا 20 شب در مجلس حضور داشته و مراسم راي اعتماد براي وزراي پيشنهادي را پوشش دادند.

كيايي خاطرنشان كرد: سازمان صدا و سيما در كنار ساير رسانه‌ها و به طور خاص با ابتكاري كه  در پخش زنده مراسم راي اعتماد به خرج داد، براي نخستين بار توانست يك فرآيند جديد در اطلاع‌رساني اخبار سياسي محقق كند.

وي افزود: پخش زنده مراسم راي اعتماد به وزراي پيشنهادي سبب شد دانش سياسي مردم ارتقاء پيدا كند و مردم به عنوان كساني كه هميشه از طريق راديو فرهنگ مذكرات مجلس را پيگيري مي‌كردند براي نخستين بار مذاكرات مجلس را  به صورت زنده از تلويزيون نيز مشاهده كنند و اين ويژگي‌ها و جذاب بودن پخش تلويزيون از طريق شبكه خبر بود و بايد اشاره كنيم مديران و رياست شبكه خبر و ساير همكاران زحمات بي‌نظير بسياري كشيدند و توانستند با اين ابتكار عمل طرز تفكر گروه سياسي جامعه را تا حد زيادي ارتقاء ببخشند و مردم از نزديك توانستند مشروح مذاكرات وكلاي ملت را ببينند.

مديركل فرهنگي و روابط عمومي مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: پيش از اين مناظرات تلويزيوني برنامه‌هاي بسيار جذابي بود و مراسم تحليف هم همين ويژگي را داشت، اما اينكه براي نخستين بار مشروح مذاكرات به صورت بسيار هنرمندانه و  با ويژگي‌هايي كه تا بحال كمتر اتفاق افتاده  براي مردم نمايش داده شود، قابل تقدير است.

وي تصريح كرد: بدون شك يكي از نشانه‌هاي حاكميت مردم‌سالاري ديني در جمهوري اسلامي ايران اين است كه مردم مي‌توانند از نزديك مشروح مذاكرات وكلا و وزراي خودشان را بشنوند و بيشتر با مجلس آشنا شوند.

كيايي تاكيد كرد:  اقدام صدا وسيماي جمهوري اسلامي ايران در پخش مستقيم مذاكرات راي اعتماد به وزراي پيشنهادي كه از سطوح بالاي مديريتي كشور به شمار مي‌رود، نشان داد هيچگونه مطلب پنهاني بين مردم وحامكيت وجود ندارد و تمام مطالب حاكميتي از طريق تلوزيون به اطلاع عموم مردم مي‌رسد.

وي  اظهار داشت: اين اقدام باعث شد مردم وزرايي را كه آقاي روحاني معرفي كرده و قرار است سال‌هاي آينده براي مردم خدمت كنند، را بيشتر بشناسند و با برنامه‌هاي آنها آشنا شدند.

كيايي تاكيد كرد: يكي از مزاياي كلي پخش زنده جلسات راي اعتماد به وزراي پيشنهادي، اين بود كه نشان  داد  عقلانيت در جامعه حاكم  بوده و مردم مي توانند چالشي‌ترين بحث‌ها، تندترين انتقادات و همه مباحثي كه در اين زمينه وجود دارد را در يك فضاي آرام و منطقي بشنوند و از نزديك در جريان تصميمات مسئولين خودشان قرار بگيرند.

مديركل فرهنگي و روابط عمومي مجلس شوراي اسلامي در ادامه خاطرنشان كرد: اقدام سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران در پخش زنده مراسم راي اعتماد به وزراي پيشنهادي، يك فتح بابي بود و نشان داده شد كه مردم ما به پيگيري اخبار سياسي علاقمند هستند و اين روزها در هر محفل و مجلسي اعم از افرادي كه دغدغه سياسي كم دارند و يا افرادي كه دغدغه سياسي آنها زياد است و حتي مردم عادي نيز مشروح مذاكرات مجلس را مي‌ديدند.

كيايي تصريح كرد: معتقدم اگر نظرسنجي صورت بگيرد، بي‌شك برنامه پخش زنده راي اعتماد به وزراي پيشنهادي يكي از پربيننده‌ترين برنامه‌هاي اين روزهاي تلويزيون بود و حتي شايد يكي از برنامه‌هاي پرمخاطب در ماه‌هاي اخير بوده است.

كيايي افزود: تلاش مجلس بر اين بود كه تلاش كرديم مذاكرات مجلس به صورت زنده پخش شود و اميدواريم اين فرآيند بعد از اين نيز تعامل بين مجلس شوراي اسلامي و سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران را بيشتر كند و در جلسات بعدي تمام برنامه‌هايي كه احيانا دانستن و شنيدن آن براي مردم مهم باشد، اين اتفاق تكرار شود.

مديركل فرهنگي و روابط عمومي مجلس با اشاره به ادامه تعامل سازمان صدا و سيما و مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: قصد ما همكاري با سازمان صدا و سيما بوده و بعد از اين هم همينگونه خواهد بود و با هماهنگي‌هايي كه با دوستان رسانه‌اي در صدا و سيما صورت گرفته و عزمي كه در اين سازمان وجود دارد، اميدوارم بعد از اين هم شاهد پخش اين مذاكرات باشيم.

وي افزود: پخش مذاكرات مجلس به صورت زنده كمك مي‌كند كه مردم بتوانند از طريق تلويزيون جريانات سياسي را پيگيري كنند. البته شايد برخي اشكالات در روزهاي گذشته در اين زمينه وجود داشت، اما در مجموع فوايد اين كار آنقدر زياد است كه برخي نواقص را ناديده بگيريم واميدواريم در برنامه‌هاي آينده اصلاح شود.

كيايي تاكيد كرد: جا دارد از همكاران راديو و تلويزيون و به طور خاص راديو فرهنگ و شبكه خبر و مديريت اين دو بخش و مديران عالي سازمان صدا و سيما و اداره كل امور مجلس سازمان صدا و سيما كه براي هماهنگي‌ اين برنامه‌ها زحمات بسياري كشيدند، تشكر كنيم.

 وي همچنين گفت:  جا دارد  از حضور بيش از 400 خبرنگار، عكاس، تصويربردار و گزارشگر داخلي و خارجي كه در جلسات بررسي وزراي پيشنهادي براي كسب راي اعتماد به صورت روزانه در مجلس حضور داشتند و توانستند اين اتفاق مهم سياسي كشور را بسيار هنرمندانه براي مردم تشريح كنند نيز تقدير و تشكر كنيم.

كيايي افزود: بيش از 100 خبرنگار، تصويربردار و عكاس خارجي در اين مراسم حضور داشتند.

اضافه مي‌‌شود، وكلاي ملت از صبح روز دوشنبه 21 مردادماه به مدت 4 روز بررسي راي اعتماد به وزراي پيشنهادي كابينه يازدهم را در دستور كار داشتند و نهايتا به 15 نفر از از 18 وزير پيشنهادي رئيس جمهور راي اعتماد دادند.