شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : اصول انتشار كتاب در روابط‌عمومي
سه شنبه، 7 بهمن 1399 - 14:04 کد خبر:46196
كتاب يكي از ابزارهاي اصلي روابط‌عمومي است كه اهميت فراواني براي اطلاع‌رساني، مستندسازي و معرفي عملكرد آن دارد و مي‌توان به شكل‌ها و قالب‌هاي مختلف گزارش‌هاي عملكرد، گزارش‌هاي علمي، راهنماها و تك‌نگاري‌ها و... استفاده كرد.



شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| كتاب يكي از مهم‌ترين وسايل اشاعه‌ علم به‌شمار مي‌رود زيرا حاوي مطالعات نظري و عملي تعميم دهنده‌ درباره مسايل علمي، فرهنگي، اجتماعي، سازماني و... است و نيز واسطه‌اي است براي تعليم و تربيت نسل‌هاي آينده و حفظ و انتقال ميراث فرهنگي يك ملت و سازمان به آيندگان.


كتاب همچنين يكي از ابزارهاي اصلي روابط‌عمومي است كه اهميت فراواني براي اطلاع‌رساني، مستندسازي و معرفي عملكرد آن دارد و مي‌توان به شكل‌ها و قالب‌هاي مختلف گزارش‌هاي عملكرد، گزارش‌هاي علمي، راهنماها و تك‌نگاري‌ها و... استفاده كرد.

شرايط و اصول استاندارد تهيه و چاپ يك كتاب خوب


1- داشتن يك عنوان خوب- بهترين مشخصه يك كتاب خوب انتخاب عنوان زيبا براي آن است.
2- داشتن جذابيت- بارزترين مشخصه يك كتاب است.
3- تصويرسازي - ايجاد تصوير خوب در ذهن خواننده به‌جا گذارد.
4- رضايت‌مندي- خواننده در پايان خواندن كتاب، احساس لذت و خوبي داشته باشد.
5- آموزش- هم سرگرم كننده باشد و هم آموزش دهنده؛
6- مراعات ريتم و هنموايي در فرايند تدوين بخش‌هاي مختلف كتاب؛
7- داشتن ويژگي خاص- براي معرفي كتاب به ديگران براي مطالعه آن.


البته روابط‌عمومي‌ها در سال‌هاي اخير پيشرفت‌هاي قابل قبولي در حوزه چاپ كتاب‌هاي معرفي عملكرد سازماني و اطلاع‌رساني داشته‌اند.