شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : مديركل روابط عمومي جمعيت هلال احمر: خبرگزاري ردنيوز راه اندازي مي شود
شنبه، 27 دی 1399 - 12:38 کد خبر:46077
دكتر روح اله استاك مديركل روابط عمومي و ارتباطات مردمي به گلستان سفر كرد و پس از نشست صميمي با مديرعامل هلال احمر و مديران ارشد اين استان، با مديركل صدا و سيما مركز گلستان، معاون سياسي امنيتي و مديركل روابط عمومي استانداري گلستان ديدار و گفتگو كرد.

شبكه اطلاع رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| مديركل روابط‌عمومي و ارتباطات مردمي جمعيت هلال احمر به منظور بازديد از عملكرد و فعاليت هاي جمعيت هلال احمر گلستان به استان سفر كرد.


به گزارش شارا به نقل از روابط عمومي جمعيت هلال احمر گلستان، دكتر روح اله استاك مديركل روابط عمومي و ارتباطات مردمي به گلستان سفر كرد و پس از نشست صميمي با مديرعامل هلال احمر و مديران ارشد اين استان، با مديركل صدا و سيما مركز گلستان، معاون سياسي امنيتي و مديركل روابط عمومي استانداري گلستان ديدار و گفتگو كرد.

 

همچنين در ادامه اين سفر با اعضاي باشگاه خبرنگاران هلال احمر گلستان و رابطين خبري شهرستان ها نشست صميمي برگزار كرد. از ديگر برنامه هاي دكتر استاك در گلستان حضور در جلسه شوراي معاونين اين استان و جلسه هم انديشي با مديران خبرگزاري هاي استان و بازديد از مركز كنترل، پيشگيري و درمان سرطان جمعيت هلال احمر در شهرستان بندر تركمن بوده است.

اطلاع رساني حرفه اي مهمترين نكته مورد توجه مديران باشد


معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري گلستان در ديدار با دكتر استاك گفت: بعيد است كه هيچ اهل سياست، فرهنگ و اجتماعي به تاثير كار رسانه در موضوعات مختلف واقف نباشد؛ بازنمايي رفتار يك نهاد در ذهن شهروندان معلول عملكرد رسانه‌هاي اجتماعي است، بنابراين اهميت رسانه‌ها كمتر از نهادهاي اصلي نيست مخصوصا در اين دنياي مدرن كه يك عكس يا يك جمله و شعار مي‌تواند نگرش ها را تغيير دهد.


احسان مكتبي در ادامه افزود: اطلاع‌رساني حرفه‌اي الان مهم‌ترين نكته است كه اگر مديري به آن توجه نكند از همه امورات عقب مي‌ماند. تعريف عملكرد يك نهاد در ذهن مخاطب بسيار مهم است؛ بنابراين بايد رساندن اطلاعات دقيق و درست در ذهن مخاطب ايجاد آرامش كند.


رئيس شوراي اطلاع رساني استان گلستان خاطر نشان كرد: دامنه كار افرادي كه در حوزه اطلاع‌رساني فعاليت مي‌كنند پس از مدرن شدن دنيا و اينكه هر شخص خودش مي‌تواند يك رسانه باشد، بسيار گسترده و سخت شده است. هم افزايي رسانه ها، برگزاري مانور مشترك و خانه‌هاي هلال موضوعاتي هستند كه ما هم براي تحقق آنها در جمعيت هلال‌احمر تلاش خواهيم كرد.

نقش آموزش رسانه ها در پوشش بحران


مديركل روابط عمومي و ارتباطات مردمي جمعيت هلال‌احمر در استانداري گلستان گفت: چندي پيش مانور لحظه صفري برگزار كرديم كه صرفا هلال احمر درگير بود با وجودي كه در بحران‌ها همه نهادهاي امدادي حضور دارند.


دكتر روح اله استاك افزود: ما از رئيس جمهور درخواست داريم تا بشود يك مانور مشترك با ساير دستگاه‌هاي امدادي برگزار كنيم كه البته حضور پر رنگ رسانه ها هم نياز است. از سويي هم آموزش رسانه‌ها براي پوشش بحران‌ها بسيار مهم است كه بتوانند به بهترين شكل اخبار بحران ها را انعكاس دهند.

صدا و سيما براي پوشش برنامه هاي خانه هاي هلال و امور خيرين آماده است


مديركل صدا وسيما مركز گلستان در ديدار با ركتر استاك گفت: ما هلال احمر را از خودمان مي‌دانيم و همواره براي انجام هر كمكي به اين نهاد آماده هستيم. در راستاي معرفي خانه هاي هلال، فرهنگ سازي، معرفي خيرين و ساير موضوعات مربوط به هلال‌احمر همراه جمعيت هلال‌احمر هستيم و براي پوشش خبري اين موضوعات كمك خواهيم كرد.


محمد منتظر حجت اذعان داشت: من شخصا جوانان هلال احمر را در زلزله بم به چشم ديدم كه در صحنه هاي وحشتناك اين زلزله كمك مي‌كردند؛ حضور هلال احمر و نيروهاي امدادي در زلزله‌ي بم بي‌نظير بود، امدادگران جان خود را كف دست گذاشتند و خانه به خانه در حال جست‌وجو بودند كه همه‌ي اين زحمات شايسته تقدير هستند. همانطور كه مي‌دانيم ضريب نفوذ شبكه هاي استاني از شبكه هاي سراسري بيشتر است بنابراين تمركز بر رسانه هاي محلي بسيار تاثير گذار خواهد بود. براي ما فرقي ندارد چند روز از دولت باقيمانده، ما تا آخرين لحظه در خدمتگزاري به مردم كم نخواهيم گذاشت.

شبكه هاي استاني سيما از استقبال مردمي برخوردارند


مديركل روابط عمومي و ارتباطات مردمي جمعيت هلال احمر در ديدار با محمد منتظر حجت گفت: قانون سازمان مديريت بحران و صراحتا ماده ۱۴ مديريت بحران تكاليف وسيعي براي جمعيت هلال‌احمر ديده شده است. از جمله موضوعات مربوط به آموزش همگاني و امدادونجات، نياز جمعيت هلال‌احمر را به سازمان صداوسيما و همچنين رسانه‌هاي محلي بيش از پيش نشان مي‌دهد. به تازگي هم پيش‌نويس ستاد مديريت رسانه‌ بحران نوشته شده كه محوريت آن صداوسيما است. بنابراين بايد در مرحله پيش از بحران بتوانيم فرهنگ سازي اوليه را با كمك صداوسيما انجام دهيم.


دكتر روح اله استاك بيان كرد: در سيماهاي محلي كه از جمله رسانه‌هاي مهم و تاثير گذار هستند با استقبال خوب مردم هم روبه‌رو شدند. بايد تلاش كنيم بحث آموزش همگاني را پيش ببريم كه يكي از محورهاي اصلي راه‌اندازي خانه‌هاي هلال است، خانه‌هاي هلال همان هلال‌احمرهاي كوچك هستند كه تا الان ۴ هزار خانه راه‌اندازي شده و چشم‌انداز آن ۳۷ هزار خانه هلال است، اين خانه‌ها به تاب آور شدن مردم در حوادث كمك زيادي خواهد كرد كه باز هم نيازمند كمك صداوسيما هستيم. با توجه به اينكه يكي از اهداف جمعيت هلال‌احمر آموزش همگاني است بيشتر از پيش نيازمند همكاري با صداوسيما هستيم؛ همچنين شبكه هاي استاني به جهت استقبال خوب مردم از آنها و تاثيرگذاري خوبي كه دارند در اولويت جمعيت هلال احمر براي همكاري قرار دارند.

كمك رسانه ملي خواست هلال احمر است


مديرعامل جمعيت هلال احمر گلستان در اين نشست صميمي گفت: ارتباط جمعيت هلال‌احمر گلستان و صداوسيما همواره ارتباط موثر و خوبي بوده است، معرفي خيرين در پخش زنده، تهيه گزارش از فعاليت خيرين و پخش گزارش‌ها از صداوسيما كار خوبي خواهد بود.


فرهاد ميقاني تصريح كرد: خانه هلال بحث بسيار مهمي است كه نيازمند كمك رسانه ملي براي معرفي بيشتر و بهتر آن هستيم، شارژ انبارهاي امدادي با وجود ظرفيت خيرين و داوطلبان باز هم نياز به كمك دارد. معرفي خيرين در برنامه هاي زنده و شرح فعاليت هايشان مي‌تواند به نوعي مشوق ساير خيرين براي همكاري بيشتر با هلال احمر بشود.

دكتر همتي از مديرعامل و روابط عمومي هلال‌احمر گلستان تقدير كرد


مديركل روابط عمومي و ارتباطات مردمي جمعيت هلال‌احمر در جلسه شوراي معاونين جمعيت هلال احمر گلستان گفت: در ارزيابي هاي ۳ ماهه اي كه از استان هاي سراسر كشور انجام شد، روابط عمومي گلستان حائز رتبه برتر شده است و دكتر همتي از مديرعامل و مدير روابط عمومي اين استان با ارسال لوح سپاس تقدير كرد. همچنين در دوره‌ي گذشته هم استان گلستان رتبه برتر را به خود اختصاص داد.


روح اله استاك در ادامه افزود: دكتر همتي تلاش در جهت اهداف و ماموريت هاي ذاتي جمعيت هلال احمر را ضروري مي‌داند؛ برگزاري مانورهاي ساعت صفر به صورت متمركز با رعايت مديريت استاندارد از دغدغه هاي هلال‌احمر است. براين اساس روابط عمومي ها بايد از طريق تعامل با رسانه ها حضور پررنگي در اين مانورها داشته باشند.


وي خاطر نشان كرد: رسانه ها صرفا ابزار نيستند بلكه به عنصري حياتي و قابل تأمل براي تمامي افراد در اقشار مختلف خانه و خانواده تبديل شده اند. رسانه ها هنگام وقوع بحران به‌عنوان ابزارهاي مطلوب و كارآمد حين ماموريت هاي جمعيت هلال احمر به حساب مي‌آيند. درك كاركرد و‌ نوع بهره مندي رسانه در مواقع مواجهه با بحران همواره اصل اساسي است.


وي اشاره كرد: در موضوع مانورهاي ساعت صفر لزوم‌ توجه به بحث رسانه ها براي هلال‌احمر مورد توجه بوده است و آمادگي رسانه ها هم در اين موارد بسيار مطلوب است. جمعيت هلال احمر بايد بر اساس ظرفيت هاي اجتماعي قدرتمند شود و سرمايه اجتماعي يك عنصر اساسي براي هلال احمر است.

هدف نهايي ما در باشگاه خبرنگاران هلال‌احمر راه‌اندازي «خبرگزاري ردنيوز» است


مديركل روابط عمومي و ارتباطات مردمي جمعيت هلال‌احمر در جمع اعضاي باشگاه خبرنگاران داوطلب گفت: امروز در اولين روز سفر به گلستان جواب اين سوال را گرفتم كه چرا «هلال‌احمر گلستان در ارزيابي دو مرحله‌اي همه‌ي حوزه‌ها در صدر است»


دكتر استاك بيان كرد: باشگاه خبرنگاران داوطلب يك بستر مناسب جهت شكوفايي توانمندي‌ها است؛ ارزشمندترين نكته در بدنه باشگاه خبرنگاران هلال‌احمر، بهره‌مندي از ظرفيت‌هاي اين جمعيت است.


وي تصريح كرد: هدف نهايي ما در باشگاه خبرنگاران هلال‌احمر راه‌اندازي «خبرگزاري ردنيوز» است، در واقع استفاده از خبرنگاران داوطلب در حوزه‌هاي گوناگون يكي از رسالت‌هاي ما در اين باشگاه است.


مديركل روابط عمومي و ارتباطات مردمي جمعيت هلال احمر اشاره كرد: بحث آموزش در حوزه‌هاي مختلف از دغدغه‌‌هاي ما در باشگاه خبرنگاران داوطلب است، همچنين استفاده از ظرفيت رسانه‌هاي ديگر در جهت آموزش همگاني به مردم در مقابله با بحران و افزايش تاب‌آوري جامعه به‌عنوان حلقه اتصال ميان هلال‌احمر و رسانه‌ها به كار مي‌آيد.

دوره خبرنگاري در بحران برگزار مي شود/ سخنگو در حوادث ملي دبيركل است


جلسه هم انديشي مديران خبرگزاري استان گلستان با مديركل روابط عمومي و ارتباطات مردمي جمعيت هلال احمر در سالن شهيد احمدي روشن گرگان برگزار شد. در اين نشست هم انديشي كه با حضور مديران خبرگزاري هاي استاني و نمايندگان آنان در سفر ۲ روز مديركل روابط عمومي و ارتباطات مردمي به اين استان برگزار شد، هر يك از خبرگزاري ها نظرات خود را بيان كردند.


مديركل روابط عمومي و ارتباطات مردمي جمعيت هلال‌احمر در جمع خبرنگاران گفت:جمعيت هلال‌احمر تا پايان سال دچار كمبود بودجه هست و اين كسري در بودجه ۱۴۰۰ هم براي هلال‌احمر وجود دارد، همچنين در حال حاضر فقط ۵۰ درصد انبارهاي امدادي پر هستند.با كمك ۵۰ ميليارد توماني دولت ۳ بالگرد اورهال شدند و الان ۱۹ بالگرد هلال‌احمر آماده خدمت رساني هستند، به تازگي هم سخنگوي جمعيت هلال‌احمر از اضافه شدن يك فروند بالگرد امدادي به ناوگان هلي كوپتري اين جمعيت خبر داده است كه قرارداد خريد اين بالگرد تا پايان سال جاري نهايي و در سال ۱۴۰۰ تحويل خواهد شد.بايد اعلام كنم كه در جمعيت هلال‌احمر سخنگو در مواقع بروز حوادث محلي، مديرعامل استان و در مواقع حوادث ‌ملي، دبيركل جمعيت هلال‌احمر هستند.


طبق گفته وي، خبرنگاران روابط عمومي نقش تسهيل‌گري دارد و قرار نيست چهره ميدان بشود و اظهار نظر كند، ما درصدد انجام اين پروسه هستيم، به زودي هم دوره آموزش در بحران براي خبرنگاران برگزار مي‌شود. تعامل دو طرفه بسيار مهم است؛ به دليل ارتقاي سرمايه اجتماعي و جذب اعتماد مردم و با توجه به استفاده از ظرفيت خيرين نيازمند تعامل با همه‌ي رسانه‌ها با همه سلايق فكري هستيم، ما پذيراي انتقادات سازنده هستيم تا اگر نقطه ضعفي وجود دارد برطرف شود، خبرنگاران متخصص حوزه هاي خود هيتند و ما با بهره‌گيري از نظرات آنها به كمك مردم مي‌رويم.


دكتر استاك گفت: شبكه‌هاي اجتماعي در بحران‌ها نقش مهمي دارند؛ چراكه رسانه‌ها در بحران‌ها به عنوان متخصص به ما كمك مي‌كنند تا راهكارهاي انتشار اخبار در بحران‌ها را بيابيم و اعتماد عمومي را هم جذب كنيم.سال ۱۳۹۴ استارت خانه‌هاي هلال زده شد اما در سال ۱۳۹۹ به شكل جدي پيگيري مي‌شود؛ الان نزديك ۴ هزار خانه هلال داريم كه افق بلند مدت تاسيس ۳۷ هزار خانه هلال است، پايه راه‌اندازي ايت خانه‌ها در روستاها و براساس كار داوطلبي است.ملاك خدمت و كمك به مردم است تا در بلايا آسيب‌ها كمتر شود، رسانه‌ها چشم بيدار جامعه هستند و بايد پيش از وقوع بحران مردم را از خطرات آگاه كنند.