شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : شركتي پر از جشن‌هاي كاري
چهارشنبه، 13 بهمن 1400 - 11:51 کد خبر:46047
پاكسوس (Paxos) يكي از شركت‌هاي فعال در حوزه بلاك‌چين و ارائه خدمات مالي ديجيتالي است كه برخلاف بسياري ديگر از شركت‌هاي فعال در اين حوزه كه شركت‌هايي خشك و جدي هستند به شدت به برگزاري جشن‌هاي پرنشاط در محيط كار و به بهانه‌هاي مختلف شهرت دارد.



شبكه اطلاع رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| شركت‌هاييي مانند زاپوس‌، پاركر، چورون‌، كاستكو‌، نتفليكس، استارباكس، ادوبي و‌اي ام جي توانسته‌اند با روش‌هايي مثل پياده‌سازي فرهنگ سازماني مبتني بر تناسب حداكثري شغل با توانايي‌ها و مهارت‌هاي فردي‌، تمركز ويژه‌اي بر ترويج شادكاري و افزايش بهره‌وري از طريق ارائه مشوق‌هاي شادي‌آور به كاركنان، توجه ويژه به سلامت و رفاه كاركنان‌، يكسان ديدن كاركنان و مديران در زمان پرداخت حقوق و مزايا‌، آزادي عمل در مورد مرخصي رفتن كاركنان‌، توجه به علايق خاص مشتريان‌شان‌، به چالش كشيدن و برانگيختن توانايي‌هاي كاركنان و محور قرار دادن رعايت اصول اخلاقي هميشه و همه جا، به موفقيت‌هاي بسياري دست پيدا كنند.

پاكسوس (Paxos) يكي از شركت‌هاي فعال در حوزه بلاك‌چين و ارائه خدمات مالي ديجيتالي است كه برخلاف بسياري ديگر از شركت‌هاي فعال در اين حوزه كه شركت‌هايي خشك و جدي هستند به شدت به برگزاري جشن‌هاي پرنشاط در محيط كار و به بهانه‌هاي مختلف شهرت دارد.

 

براي اثبات اين مدعا كافي است سري به وب‌سايت رسمي اين شركت بزنيد تا دريابيد برگزاري جشن‌هاي كاري چه جايگاهي در فعاليت‌هاي جاري اين شركت دارد. به‌عنوان مثال يكي از جشن‌هاي رايج در اين شركت‌، برگزاري مراسم باشكوه به مناسبت روز تولد كاركنان است كه به يكي از سنت‌هاي جالب در فرهنگ سازماني اين شركت تبديل شده است.

 

 اين شركت درحال‌حاضر ۱۱۰ كارمند دارد كه در سه شعبه در سه كشور مختلف كار مي‌كنند و اگر ميانگين ۴۰ كارمند را در هر شعبه شركت در نظر بگيريم، طي يك سال نزديك به چهل جشن تولد باشكوه طي روزها و ماه‌هاي مختلف در اين شركت برگزار مي‌شود. مقامات ارشد شركت پاكسوس براي برگزاري باشكوه و به يادماندني اين جشن تولدها دلايل محكمي دارند.

 

چارلز كاسكاريلا، بنيان‌گذار و مديرعامل پاكسوس در اين مورد مي‌گويد: «از همان روز اول براي ارزش قائل شدن براي كاركنان برنامه داشتيم و به همين دليل يكي از به يادماندني‌ترين روزهاي زندگي هر فرد يعني روز تولدش را هدف قرار داديم تا به اين ترتيب به افراد نشان دهيم كه هميشه و حتي در سخت‌ترين شرايط شركت هم به ياد آنها هستيم و براي بزرگداشت روز تولد آنها سنگ تمام مي‌گذاريم.

 

البته بازخورد اين جشن‌ها در بين كاركنان هم فوق العاده و فراتر از حد انتظار بوده و حس تعلق شديدي را در بين كاركنان نسبت به شركت ايجاد كرده و حسي شبيه به حضور در خانه و در بين اعضاي خانواده را براي آنها ايجاد كرده است.»

البته جشن تولد كاركنان، تنها يكي از جشن‌هاي رايج در پاكسوس است. يكي ديگر از جشن‌هاي به يادماندني در اين شركت، «گواكامول» نام دارد كه يك دورهمي پرنشاط و خوشمزه است و به‌صورت ماهانه برگزار مي‌شود و اغلب كاركنان براي فرا رسيدن آن روزشماري مي‌كنند.

 

در مجموع به‌واسطه برگزاري جشن‌هاي متعدد و باشكوه در پاكسوس است كه تمام كاركنان اين شركت به طرز عجيبي خود را متعلق و وفادار مي‌دانند و موفقيت شركت را موفقيت و پيشرفت خود در نظر مي‌گيرند. نكته جالب در مورد تاثيرگذاري شگفت انگيز برگزاري جشن‌هاي كاري در محيط كار اين است كه شركتي مانند پاكسوس كه در حوزه‌اي جدي و تكنولوژي محور فعاليت مي‌كند، ترجيح داده با استفاده از يك مشوق ساده و كم‌هزينه دل كاركنانش را به‌دست آورد و با ايجاد حس تعلق نسبت به شركت و همكاران، آنها را به ماندن در شركت و خودداري از پيوستن به رقبا ترغيب كند.
 

نويسنده: سوجان پاتل

مترجم: سيدحسين علوي‌لنگرودي

https://donya-e-eqtesad.com