شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : گزارش مطبوعاتي و رسانه‌اي
پنجشنبه، 25 دی 1399 - 10:02 کد خبر:46010
يك گزارش رسانه اي يكي از موثرترين راه هاي تهيه اطلاعات براي رسانه هاي پخش است و اگر در روابط‌عمومي كار كنيد مي دانيد كه اين گزارشات اغلب دستمايه كارگزاران روابط‌عمومي است. در واقع روابط‌عمومي‌ها بيش از هر چيز به گزارش هاي رسانه اي مي انديشند.



شبكه اطلاع رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| يك گزارش رسانه اي يكي از موثرترين راه هاي تهيه اطلاعات براي رسانه هاي پخش است و اگر در روابط‌عمومي كار كنيد مي دانيد كه اين گزارشات اغلب دستمايه كارگزاران روابط‌عمومي است. در واقع روابط‌عمومي‌ها بيش از هر چيز به گزارش هاي رسانه اي مي انديشند.


يك گزارش رسانه اي مي تواند به شما براي انتقال اخبار خود به تعداد قابل توجهي از خبرنگاران كليدي كمك كن و همچنين مي تواند به پوشش رسانه اي در نشريات مختلف ختم شود.


پيش از تهيه پيش نويس يك گزارش رسانه اي، زماني را براي فكر در باب نشرياتي كه مي خواهيد آن گزارش را براي‌شان ارسال كنيد، صرف نماييد. هدف كلي شما براي ارسال يك گزارش مطبوعاتي انتقال پيام به مخاطبان هدف است و اين بدين معناست كه شما بايستي يك فهرست رسانه اي از نشريات متناسب با رده كاري تان ايجاد كنيد. براي مثال، يك كسب و كار در صنعت گردشگري به احتمال زياد هدفش انتقال اطلاعات و اخبار سفر به مخاطبان است.


مهمترين بخش پيش نويس گزارش رسانه اي كسب اطمينان از ارزش هاي خبري مي باشد. گزارش ها بايستي اخباري باشند كه داراي ويژگي هاي جذابيت، تازگي و مرتبط بودن براي خبرنگاري باشند كه مي خواهد آن را منتشر كند.


در اين يادداشت به برخي رويدادها و مناسبت هاي ويژه كه يك گزارش خبري مي تواند در مورد آن تهيه شود اشاره مي شود:


• ارائه يك محصول جديد


ارائه يك محصول جديد، از قبيل كتاب الكترونيكي خبري جذاب و تازه است كه براي صنعت هدف و نشريات مناسب مي باشد.


• انتصاب كاركنان جديد


ارسال گزارش خبري در باب تازه هاي كسب و كار شما راهي عالي براي انتشار رسانه اي گسترده در نشريات است. مطمئن شويد كه گزارش هاي مطبوعاتي خود را به سرعت اطلاع رساني مي كنيد.


• اظهار نظر در باب روندهاي فعلي در صنعت از طريق پيمايش


اجراي يك پيمايش راهي فوق العاده براي دريافت پاليسيتي و ارائه كسب و كار به عنوان يك منبع باارزش اطلاعات و افزايش اعتبار به شمار مي رود. انتخاب قالب براي پيمايشي كه موضوعيت دارد و در پيوند با كسب و كارتان مي باشد شما را در مقابل نيش و كنايه هاي روزنامه نگاران حفظ خواهد كرد. بعد از دريافت نتايج، نتايج جذاب و جالب را از پيمايش بيرون كشيده و در گزارش رسانه اي خود بر آنها تمركز كنيد.


• دريافت يك جايزه


گزارش رسانه اي پس از دريافت جايزه كسب و كار، راهي فوق العاده براي مخاطبان هدف است. چراكه آنها در اين حالت شما را در جايگاه رهبري و پيشرو صنعت را مشاهده كنند.


• پيروزهاي در مناقصات


نشريات صنعتي اغلب گزارش هاي خبري را در باب پيروزهاي شركت ها در مناقصات و ارتباطات آنها را با متشريان بزرگ‌شان درج مي كنند. براي مثال، اگر كسب و كار شما در يك مناقصه از رقبا پيشي گرفته است مي توانيد گزارش رسانه اي مرتبط با آن را تهيه كرده و براي نشريات مرتبط ارسال كنيد.


• نقاط عطف كسب و كار و دستاوردها


وقتي كسب و كار شما يك سالگرد يا نقطه عطفي را در پيش رو دارد مي تواند گزارش رسانه اي با اين موضوع بنويسيد. اين كار راهي است كه مي توانيد ضمن آن دستاوردها و عملكردهاي خود را در دوره زماني مشخص نشان دهيد.


خبرنگاران هر روز صدها گزارش مطبوعاتي دريافت مي كنند؛ بايد كاري كنيد كه مهم به نظر برسيد و اين كار باعث مي شود كه برجسته شويد. به دقت درباره چيزي كه تحت عنوان گزارش رسانه اي مي نويسيد باشيد و هميشه در آن قلاب هايي قرار دهيد كه خبرنگاران توجه خبرنگاران را به خود جلب كند.

منبع:  http://publicrelationssydney.com.au