شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : ۵۰ ميليارد تبليغات تلويزيوني كجاست؟
یکشنبه، 25 آبان 1399 - 01:37 کد خبر:45395
درحال‌حاضر با وجود گذشت هشت ماه از سال جاري، سرنوشت درآمد ۵۰ ميليارد توماني تبليغات ناشي از مسابقات ورزشي كه براساس لايحه بودجه سال ۹۹ بايد به نسبت مساوي بين وزارت ورزش و صداوسيما تقسيم شود، در هاله‌اي از ابهام قرار دارد.



 شبكه اطلاع رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| در شرايطي كه حق پخش تلويزيوني، حلقه مفقوده اقتصاد ورزش در ايران است، به‌نظر مي‌رسد برخي تلاش‌هاي صورت گرفته از سوي مجلس شوراي اسلامي براي احياي اين حق هم بي‌نتيجه و بلاتكليف باقي مانده است.

درحال‌حاضر با وجود گذشت هشت ماه از سال جاري، سرنوشت درآمد ۵۰ ميليارد توماني
تبليغات ناشي از مسابقات ورزشي كه براساس لايحه بودجه سال ۹۹ بايد به نسبت مساوي بين وزارت ورزش و صداوسيما تقسيم شود، در هاله‌اي از ابهام قرار دارد.

 

«ايسنا» در اين مورد مي‌نويسد: با توجه به ممنوعيت هرگونه كمك به باشگاه‌هاي حرفه‌اي از محل بودجه عمومي دولت و همچنين چالش‌ها و مشكلات پيش روي درآمدزايي ورزش حرفه‌اي از طريق حق پخش تلويزيوني، قانون‌گذار متناسب با شرايط موجود و براي جبران اين محدوديت و كمك به ورزش حرفه‌اي، بند «پ» ماده (۹۲) برنامه ششم توسعه را با موضوع پيش‌بيني تمهيدات قانوني لازم درخصوص نحوه تقسيم درآمدهاي تبليغاتي ناشي از حق پخش مسابقات ورزشي با مشاركت سازمان صداوسيما و وزارت ورزش و جوانان تصويب كرد.

 

 تاكنون اما هيچ گزارشي در مورد سرنوشت بودجه سال جاري و درآمد ۵۰ ميليارد توماني تبليغات ناشي از مسابقات ورزشي كه بايد به نسبت مساوي بين وزارت ورزش و صداوسيما تقسيم شود، ارائه نشده و مشخص نيست در پايان سال اين رقم به ورزش ايران اختصاص خواهد يافت يا خير؟