شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : 6 نكته براي بهبود استراتژي روابط عمومي آنلاين در زمان شيوع كرونا
دوشنبه، 28 مهر 1399 - 10:30 کد خبر:45003
استراتژي روابط عمومي آنلاين هنگامي كه مردم وقت خود را در خانه مي گذرانند و در بازار نيستند بسيار مهم است. اين موارد را اكنون و در آينده بخاطر بسپاريد.



 

شبكه اطلاع رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| با درنظر گرفتن همه گيري كرونا، در اين قسمت چند روش براي ايجاد استراتژي روابط عمومي آنلاين براي رشد كسب و كار آورده شده است.

دسترسي خود را بيشتر كنيد

يكي از بزرگترين راه هايي كه اكنون استراتژي روابط عمومي آنلاين مي تواند به شركت شما كمك كند اين است كه مي توانيد دسترسي خود را بيشتر كنيد. وقتي مردم بيشتر در خانه هستند، در نتيجه براي خريد زياد به بيرون از خانه نمي روند. در عوض، آنها بيشتر در خانه مشغول رايانه و تلفن هاي همراه خود هستند. شما مي توانيد از ابزارهاي ديجيتال براي تبليغ خود استفاده كنيد و استراتژي مناسب روابط عمومي مي تواند به شما كمك كند.

يك شركت روابط عمومي مي تواند به شما كمك كند تا بر بازاريابي ديجيتال و نكات و ترفندهاي مناسب متمركز شويد. شما مي توانيد از اين استراتژي براي دستيابي به مشتريان جديد استفاده كنيد حتي اگر آنها به ندرت خانه هاي خود را ترك كنند. به اين ترتيب، قبل از شروع دوباره بازاريابي، لازم نيست صبر كنيد تا همه چيز به حالت عادي برگردد.

شهرت خود را بازيابي كنيد

در اينترنت، اخبار مانند آتش سوزي منتشر شده و گسترش مي يابد. وقتي كسي داستان جديدي را به اشتراك بگذارد، دوستانش آن را مي بينند و مي توانند آن را به اشتراك بگذارند. پس از چند بار تكرار، صدها نفر مي توانند اخبار را ببينند.

اين اتفاق مي افتد فرق نمي كند داستان خوب يا بد باشد، و شما مي توانيد از روابط‌عمومي خوب به نفع خود استفاده كنيد. اگر اخيراً اشتباهي از شما سرزده، مانند نقض حقوق مشتري، مي توانيد از روابط عمومي براي جبران آن استفاده كنيد.

شايد شما بيشتر روي امنيت شبكه تمركز كرده ايد يا محدوديت هاي مربوط به اينكه چه كسي مي تواند به چه اطلاعاتي دسترسي پيدا كند را تشديد كرده ايد. در هر صورت، مي توانيد از اينترنت براي تبليغ سياست هاي جديد خود استفاده كنيد.

مجلات مرتبط را هدف قرار دهيد

مي توانيد از اين زمان براي انتشارات آنلاين در صنعت خود استفاده كنيد، بنابراين مي توانيد تبليغات رايگان دريافت كنيد. يك شركت روابط عمومي مي تواند به شما در يافتن اين انتشارات كمك كند و مي توانيد ايده خود را به ويراستار ارائه دهيد.

اگر كسي را نداريد كه بتواند در مورد كسب و كار شما داستاني بنويسد، مي توانيد از شركت روابط عمومي خود بخواهيد كه اين كار را انجام دهد.

همكاري با با اينفلوئنسرها

روش ديگر براي استفاده از روابط عمومي ديجيتال در زمان شيوع كرونا، تمركز بر اينفلوئنسرها يا تأثيرگذاران است. اينها افرادي هستند كه به نوعي از پلتفرم هاي آنلاين خوبي دارند. آنها مرتباً محتوا مي سازند و ارسال مي كنند و مخاطبان وفاداري دارند.

اين افراد اغلب در وبلاگ ها، اينستاگرام يا يوتيوب پست‌هاي خود را ارسال مي كنند. بسته به مخاطبان خود، مي توانيد در شبكه هاي اجتماعي مختلف به دنبال اينفلوئنسر باشيد.

وقتي اينفلوئنسر را يافتيد كه محصولات و خدمات شما را دوست داشته باشند، مي توانيد براي همكاري با او تماس بگيريد. سپس، آنها محتوايي را ايجاد مي كنند كه شما مي توانيد تأييد كنيد و آنها آن را با مخاطبان خود به اشتراك مي گذارند.

بر رسانه هاي اجتماعي متمركز شويد

اگر نمي توانيد اينفلوئنسر بيابيد كه در مورد كسب و كار شما پست ارسال كند، مي توانيد اين كار را خودتان انجام دهيد. مي توانيد يك حساب كاربري در فيس بوك يا اينستاگرام ايجاد كنيد و مي توانيد اشتراك گذاري محتواي توليد شده را شروع كنيد.

پست ها مي توانند روي محصولات يا خدمات جديد تمركز كنند و شما مي توانيد در پشت صحنه موارد جديد را به اشتراك بگذاريد. شما مي توانيد نكات و ترفندهايي را در مورد نحوه استفاده از محصول يا خدمات خود به اشتراك بگذاريد و همچنين مي توانيد از هشتگ ها و تعامل براي افزايش فالوور استفاده كنيد. اما با يك يا دو شبكه اجتماعي شروع كنيد. شما نيازي به حضور در همه جا نداريد، اما بايد در جايي باشيد كه مشتريان ايده آل شما هستند تا در واقع اقدام به فروش كنيد.

ليستي از ايميل تهيه كنيد

اگر افراد زيادي به وب سايت شما مراجعه مي كنند، مي توانيد از يك ليست ايميل براي كمك به روابط عمومي استفاده كنيد. شما مي توانيد يك كد كوپن يا محرك هاي ديگري براي ثبت نام افراد پيشنهاد دهيد.

سپس، مي توانيد از ايميل هاي خود براي به اشتراك گذاشتن معاملات جديد استفاده كنيد و همچنين مي توانيد نكات و منابع انحصاري براي مشتريان خود در نظر بگيريد. اين كار باعث مي شود افراد علاقه مند به دريافت ايميل هاي شما شوند و مي توانند به پيشنهادهاي شما فكر كنند.

استراتژي روابط عمومي آنلاين هنگامي كه مردم وقت خود را در خانه مي گذرانند و در بازار نيستند بسيار مهم است. اين موارد را اكنون و در آينده بخاطر بسپاريد.

منبع: www.publicrelationstoday.com
نويسنده: Jeremy Sutter
Sep 23, 2020
 

منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)